Ex vraagt cadeau terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:55

Mooi houden. Gegeven is gegeven
Kom op zeg :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:55

Jannepauli schreef:
Citaat:
Maar ik vind het een principe kwestie. je vraagt geen cadeaus terug!!!!

Waarom zou je je tijd verspillen met dit soort nutteloze principes? Teruggeven.

Dat zijn Ts haar eigen waarden en normen, daar zal ze toch echt zelf over moeten beslissen :)

Nassie

Re: Ex vraagt cadeau terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:59

Ik had van mijn ex in onze relatie veel kados gehad. Toen het heel raar uit ging alles in een doos gestopt en opgestuurd. Enige wat ik niet had terug gegeven was zn mini laptop, daar heeft hij flinke heisa over gemaakt.

Dus ach laat je ex lekker triest zijn en hem gelukkig worden met dat kettinkje.
Wat een loser zeg.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:03

De eer aan jezelf houden en terug geven.
Het liefst nog zonder blikken of blozen.
Maar vooral géén "rare uitingen "er aan geven.......want dán ben je net zo zielig als hij.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:03

Het is jouw ketting dus als je hem graag draagt, zou ik hem houden. Ik zou hem nooit alleen houden als statement of om hem te pesten.

Ik heb zelf ooit een volledige set sieraden terugbetaald aan m'n ex. Die kreeg ik toen ik al twijfels had en toen het een maandje later uit ging heb ik hem dat geld betaald. Hij blij en ik blij want nu kon ik ze gewoon dragen zonder bijgevoelens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:06

RaafSmits schreef:
De eer aan jezelf houden en terug geven.
Het liefst nog zonder blikken of blozen.
Maar vooral géén "rare uitingen "er aan geven.......want dán ben je net zo zielig als hij.

:? Waarom ben je dan zielig. Stel dat ze de ketting aan iemand anders gegeven zou hebben, dan komt hij ineens "ik wil die ketting terug"... :?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:12

Je bent dan zielig omdat je je dan verlaagd naar zijn niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:14

Draag je die ketting nu nog met plezier? Of zou je nu elke keer dat je 'm omdoet hier aan terugdenken en dat gevoel van ergernis weer opwekken?

In geval 1 zou ik 'm houden en 'm in zijn sop gaar laten koken. En in geval 2 kreeg 'ie 'm direct terug. Ik zou er verder geen woorden aan vuil maken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:20

Ik zou het niet teruggeven, cadeau is cadeau.
Sterker nog, toen mijn vriend uit elkaar waren, heb ik de ring die ik gekregen had geWoon blijven dragen, net als de rest van mijn juwelen. Ik hou van juwele,maar hecht er niet zoveel emotionele waarde aan (oh hij herinnert me aan hem, niet dus :+ ).dus waarom zou ik het niet meer dragen?
Moest het iets zijn dat ik niet mooi vind, dan kan die hem terug krijgen ...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:21

Hoelang voordat het uitging heb je dat (dure) cadeau gekregen?

Als dat zeer kort is (enkele weken), dan zou ik het sowieso teruggeven.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:28

Gewoon houden, gegeven is gegeven.
Zie het al voor me dat mijn vriend dan al zn cadeaus gaat opeisen :'), pizarette, mixer, fotoalbums, fiets.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:32

Ik zou hem niet teruggeven, puur uit principe en omdat ik vind dat je een cadeau niet terug vraagt.

Ik heb wel een x een ketting terug gegeven.. Toen mijn ex het uitmaakte heb ik die naar zn gezicht gegooit :o

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:36

Ik Zou zeggen. Dat je hem allang niet meer hebt. Miss is hij wel
Geld waar. Lekker zelf houden

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:37

Wat ongelooflijk bekrompen van hem, jeetje. Je gaat een cadeau toch niet terug vragen, dat is toch zo goedkoop en not done. Zelfs mijn vreemd gaande idioot van een ex heb ik zijn dure sieraden laten houden, ze deden hem destijds veel plezier dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt me op een niveau te verlagen door ze terug te gaan vragen, ik zou me kapot schamen. :')

Ook die mensen die zeggen dat ze de ketting terug móet geven, nou nee, ze móet niets als ze het niet wil, een cadeau is een cadeau. Heeft niets met principes of met dwars liggen te maken, hij is diegene die ontiegelijk fout zit, niet zij, welke keuze ze ook maakt.

Ts, als je die ketting leuk vind en je net als ik geen moeite hebt met het dragen van sieraden met een verhaal er achter, dan zou ik hem gewoon houden. En anders cadeau doen aan iemand die er wel plezier van heeft. Nee maar echt, sieraden terug vragen, hoe goedkoop. :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:39

Er was toch ook eens een bokker die een ex had die afkwam met een lijst van àlles wat hij haar ooit gegeven en betaald had en graag terugwilde, inclusief een pizza die hij haar ooit getrakteerd had? :')

Ik zou de eer aan mezelf houden en het gewoon geven, tenzij je hem echt nog wil dragen. maar ja ik vind zoiets ook flauw.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:48

Kwanyin schreef:
Er was toch ook eens een bokker die een ex had die afkwam met een lijst van àlles wat hij haar ooit gegeven en betaald had en graag terugwilde, inclusief een pizza die hij haar ooit getrakteerd had? :')

Ik zou de eer aan mezelf houden en het gewoon geven, tenzij je hem echt nog wil dragen. maar ja ik vind zoiets ook flauw.

Klopt! _O- Volgens mij deze..
[LZP] Uitgemaakt met vriend, kan hij dit eisen van mij?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:52

Oh god die zijn serieus terug samen? :?

naja, ik vind het sneu als men dat zo gaat terug vragen. :) Over mijn ex valt veel te zeggen maar dát heeft hij niet gedaan.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:57

Het ligt helemaal aan jezelf. Ik hecht veel emotionele waarde aan sieraden, dus voor mij verliest zo'n ketting zijn waarde als het uit is (zeker als ik hem toch al niet zo vond). Als hij die terug wilt hebben... prima.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:57

Wow hoe erg kunnen mensen zijn :O ik heb alles van m'n ex nog, het betekend niks meer en ik draag t ook niet meer, kettinkje met de eerste letter van zijn naam bijvoorbeeld (ik was 16 ofzo :P) verder hadden we elkaar nooit zo veel dingen gegeven.
Ik heb wel aangeboden de kookboeken terug te geven die ik van z'n moeder had gekregen, ik dacht namelijk dat ze had gezegd dat ik die mocht lenen. Maar ik mocht ze houden :) die gebruik ik nog wel af en toe.

Maar als hij zo sneu is dat hij er om vraagt zou ik het gewoon terug geven denk ik. Alhoewel ik nu ook een super mooie armband van een hele coole ontwerpster heb gekregen van mijn vriend, als het uit gaat krijgt hij die echt niet terug :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:59

geweldig grappig op de zondagmorgen :D

ben wel benieuwd wat je nu uiteindelijk gaat doen of hebt gedaan :+

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 12:08

Ik weet het nog niet. Ik heb zelfs mijn moeder gebeld op de vroege ochtend omdat ik me ronduit beledigd voel. Haar reactie: is hij nu helemaal van de pot gerukt.

Ik hecht geen emotionele waarde aan dingen
Ik heb hem ook cadeau's gegeven, misschien niet zo duur maar wel waar veel gedachten in zijn gegaan. Bijvoorbeeld met kerst heb ik hem 2 onbekende maar zeer goede boeken van Tolkien gegeven. Dit waren echte collecters items en die heb ik in een boekwinkeltje gekocht.

Hij heeft de ketting gegeven vlak voor het gala. Ik had een prachtige zwarte jurk en we struinden door de stad opzoek naar een ketting. Blijkbaar toen hij dit thuis vertelde kwamen hij en zijn zusje en moeder op het idee om voor mij een parelketting te kopen (zoetwater).

Ik twijfel nog steeds. Ik wil het hem vandaag wel nog melden namelijk.
Mijn eerste gedachte gang is niet terug geven. en ik denk dat ik er ook bij blijf. ik sta achter mijn normen en waarden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:10

Dan mag hij die boeken teruggeven :') ja, dan doen we het maar zo...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:11

Ik zou het ook niet teruggeven. Is ie helemaal van de pot gerukt?! Je GEEFT iets. Niet met de intentie het terug te vragen ooit. Het is geen geleend product. Alleen al uit principe zou ik t niet doen, hij heeft er niet eens recht op imo.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:14

CM_ schreef:
Ik zou hem uitlachen, het wel teruggeven en vragen of zijn nieuwe vriendin weet dat ie tweedehands sieraden krijgt :')

:j dit. En waarom koopt zijn moeder die ketting? Klinkt een beetje kinderachtig :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:23

Renee_S schreef:
Ik zou hem niet teruggeven, puur uit principe en omdat ik vind dat je een cadeau niet terug vraagt.

Ik heb wel een x een ketting terug gegeven.. Toen mijn ex het uitmaakte heb ik die naar zn gezicht gegooit :o

Ook niet als het een duur cadeau is, bv een (dure) auto?