Tazzey schreef:Er is natuurlijk een verschil tussen verschillende werkvelden. Als ik met mijn titels bij de bakker ga werken dan vegen ze hun gat af met mijn titels. Als ik daarentegen in het onderwijs werk dan zegt het meer.
Ik zou niet willen dat op officiële papieren maar 1 voorletter staat. Dat is namelijk niet mijn naam.
Wat ik vooral heel flauw vind is dat men die betreffende persoon in de zeik neemt omdat hij graag zijn, zuurverdiende, titels op een diploma wil.
Goed punt van de officiële papieren, dat was ik even uit het oog verloren. 
Wat betreft het laatste: het is niet alleen dat de betreffende persoon zijn titels op een diploma wil, maar dat hij per se de titels op een diploma wil terwijl het blijkbaar niet past en de informaticamensen er niets aan gaan doen. Dan zul je je er gewoon bij neer moeten leggen dat er of een titel of een voorletter sneuvelt. Als je gepromoveerd bent in Roemeense taalkunde, maar ook meester in de rechten en ingenieur, lijkt me dat 'dr' (of een andere relevante titel) voor je naam al aangeeft dat je daar niet zit vanwege je mooie blauwe ogen.