Studiekeuze, wat een ramp...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:20

Dat is nou eenmaal zo met die vakken op een bepaald niveau. Dan zul je voor een hoger niveau moeten gaan. Op mbo is nederlanda en rekenen overal hetzelfde dus zal er nooit uitdaging in zitten. Overigens krijg je in de laatste fase wel leuke rekenlessen met betrekking op proeve D. Maar dat duurt nog even.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 22:23

Carolaaxxxx schreef:
Dat is nou eenmaal zo met die vakken op een bepaald niveau. Dan zul je voor een hoger niveau moeten gaan. Op mbo is nederlanda en rekenen overal hetzelfde dus zal er nooit uitdaging in zitten. Overigens krijg je in de laatste fase wel leuke rekenlessen met betrekking op proeve D. Maar dat duurt nog even.

En mijn vraag is dus, hoe kom ik daar?

Ik snap echt wel dat rekenen en nederlands overal hetzelfde is, maar ik neem aan dat je op de meeste scholen wel fatsoenlijk les krijgt en niet alleen vanaf een computerprogrammatje moet werken terwijl de leraar spelletjes aan het spelen is.

Cioccolato

Re: Studiekeuze, wat een ramp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:43

Wij hebben nederlands, starttaal, rekenen en startrekenen. Jullie niet neem ik dus aan? Start is op de pc zonder uitleg, enkel vragen. Gwn nl en re is op papier en met uitleg.
Hoe je bij een hoger niveau komt is door een niveau 4 of havo diploma te behalen. Ik zou in jou geval dan kiezen voor havo! Ik heb zelf mijn havo diploma ook, niveau is niet veel verschillend maar havo is wel uitdagender, maar dan wel weer echte schoolvakken

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:27

SophieFT schreef:
Marielle_93 schreef:
Ik werd zelf ook een maand na de start van de havo 18, het heeft mijn keuze om wel of niet voor het diploma te gaan nooit in de weg gestaan. Maar dat is misschien voor iedereen anders, ik wist op een gegeven moment namelijk al wel zeker dat ik na het vmbo door wilde stromen.

Maar viel je er niet buiten oid door je leeftijd?

Nee zo heb ik dat niet zozeer ervaren. Ik moest alleen wel naar een andere en veel grotere school dan ik gewend was en begon wel in mijn eentje. Sowieso een hele nieuwe start dus, maar niet het idee gehad dat ik door mijn leeftijd er echt buiten viel. Die momenten waren er heus wel dat ik bijvoorbeeld mensen wat kinderlijk vond doen o.i.d. maar die mensen heb je altijd wel. Er zaten ook wel enkele leerlingen die ongeveer even oud of zelfs net ietsje ouder waren dan ik.
Denk wel dat als de vavo een optie is dat dat een goede optie is. Geloof dat je de dingen ernaast als gym dan ook niet meer hebt. En je weet dan zeker dat er meer mensen van je leeftijd zijn.