Creditcard aanvragen voor buitenland, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:09

Ik heb een prepaid card van VISA. Stort er geld op en dat kan ik gebruiken. Handig voor mensen met een gat in de hand zoals ik. Tot nu toe doet hij het prima. Zowel online als betalen/pinnen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:14

Studenten pakket is weer anders, sorry :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:49

Yv_ schreef:
Ik zit ook bij de ABN, heb de ABN Mastercard. Word wereldwijd geaccepteerd, althans.. Ik heb nog nooit ergens problemen ermee ondervonden.

Zit gewoon in mijn bankpakket, dus ik betaal niks extra's.
Heb wel ingeschakeld dat wanneer ik 'm gebruik, het bedrag er in 1x afgehaald wordt op een bepaalde datum, zodat ik geen rente en al die ongein betaal.
Mijn limiet is 1000. Ik kon 'm ook op 1500 of 2000 zetten, maar vond het alleen maar gevaarlijk voor mezelf. Volgens mij hangt het ook af van wat je verdient.

Dit is ook onze ervaring, bij de ABN geen kosten en tot dusver over geaccepteerd.. :)

Anoniem

Re: Creditcard aanvragen voor buitenland, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:22

De ANWB creditcard is nu 1e jaar gratis zie ik op de site. Ik ga m aanvragen. :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:53

Courses schreef:
Ik heb een studentenrekening, betaalrekening, spaarrekening en internetbankieren dat wel .. Is dat dan een prive rekening? :+

Kun je niet via dezelfde bank een goedkope creditcard aanvragen? De Rabobankcreditkaart die bij de studentenrekening hoort kost bijvoorbeeld maar 1,25 per kwartaal.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:11

_Nelleke_ schreef:
Op de goede 2e plaats heb je een Card van de Bijenkorf. Klinkt stom, maar het is gewoon een volwaardige mastercard. Deze Card is gratis totdat je deze buiten bijenkorf gebruikt. Dan kost deze 12,50 per jaar. Bijna iedereen binnen ons bedrijf heeft een Bijenkorfcard omdat je met deze Card punten spaart die je in de bijenkorf kan besteden en in de praktijk blijkt dat best wel lucratief. :+
Wat leuk om te lezen! Ik heb ook een Bijcard als creditcard, bevalt prima. Ik haal de kosten er ieder jaar dik uit.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:22

Gewoon zorgen dat je genoeg cash bij je hebt! Is veel makkelijker dan dat je overal voor moet 'pinnen' Zeker als je op een markt kom zul je altijd zien dat je bij dat ene leuke kraampje dat leuke dingetje niet kunt kopen...

Zorg wel dat je op tijd je Yen's besteld bij het GWK. Er is een o.a. een ophaal punt op Schiphol.
Je betaald voor het wisselen van geld iets aan kosten (provisie), maar ik denk dat dat niet opweegt aan de kosten van een credit card.

Bij sommige vestigingen van het GWK krijg je een sticker op je bonnetje waarmee je provisie vrij je geld weer kunt omruilen als je over hebt (vraag er naar!!!) Sticker is 6 maanden geldig.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:58

Geen American expres in elk geval. Mijn vriend heeft er 1 van zijn werk (Amerikaans bedrijf) gekregen en ze nemen dat ding maar zelden ergens aan.

Ik heb er 1 van de bank en die werkt prima en die van de ANWB schijnt ook heel fijn te zijn.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:08

Ik denk dat je vooral ook moet kijken naar de rente die je betaald misschien wel belangrijker dan de aanschaf

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:28

bliver schreef:
Ik denk dat je vooral ook moet kijken naar de rente die je betaald misschien wel belangrijker dan de aanschaf

Als je het gebruikte bedrag in een keer af laat schrijven, betaal je geen rente :).

Je gaat pas rente betalen als je het gebruik van je creditcard een lening maakt en dus je uitgegeven bedrag in maandelijkse termijnen gaat terugbetalen. Als je dat van plan bent, zou ik geen cc aanschaffen :n

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:12

Cookies schreef:
Geen American expres in elk geval. Mijn vriend heeft er 1 van zijn werk (Amerikaans bedrijf) gekregen en ze nemen dat ding maar zelden ergens aan.

Ik heb er 1 van de bank en die werkt prima en die van de ANWB schijnt ook heel fijn te zijn.

Ook in Canada word dat ding niet geaccepteerd :=

Ik zou gewoon een cc aanvragen bij de bank waar je al zit :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:19

In Canada ook niet? _O- Mijn vriend heeft zo'n ding gekregen zodat ie niet altijd alles voor hoeft te schieten. Handig als dat ding bijna nergens geaccepteerd wordt. 8)7

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:27

Ik heb er een via mijn bank, kost me weinig en weet dat t betrouwbaar is :)
Zowel in Thailand als USA tot zo ver goede ervaringen mee :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:16

bliver schreef:

Alleen als je je openstaande saldo in termijnen wil betalen, ben je rente verschuldigd. Als je gewoon elke maand je rekening voldoet, betaal je geen rente.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:53

A_nouk schreef:
Yv_ schreef:
Ik zit ook bij de ABN, heb de ABN Mastercard. Word wereldwijd geaccepteerd, althans.. Ik heb nog nooit ergens problemen ermee ondervonden.

Zit gewoon in mijn bankpakket, dus ik betaal niks extra's.
Heb wel ingeschakeld dat wanneer ik 'm gebruik, het bedrag er in 1x afgehaald wordt op een bepaalde datum, zodat ik geen rente en al die ongein betaal.
Mijn limiet is 1000. Ik kon 'm ook op 1500 of 2000 zetten, maar vond het alleen maar gevaarlijk voor mezelf. Volgens mij hangt het ook af van wat je verdient.

Dit is ook onze ervaring, bij de ABN geen kosten en tot dusver over geaccepteerd.. :)

Hier ook hele goede ervaringen met deze creditcard :j
Heb altijd kunnen betalen in Amerika/Malediven en Thailand.
Wordt gewoon aan het einde van de maand afgeschreven van mijn rekening.
En zat in het pakket, dus geen maandelijkse kosten.

Heb nu de Mastercard van de Rabobank, omdat ik van bank ben overgestapt. Ook niets mis mee :)
Hier betaal ik €1 per maand voor omdat mijn man er ook een heeft op zijn naam.
Niks geen problemen of rente etc.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:23

Ik heb de mastercard van de Rabobank, mijn eigen bank dus.
Kost weinig (zit bij mij in pakket geloof ik) en heb hem tot nu toe overal in het buitenland kunnen gebruiken. Zou gewoon bij je eigen bank aanvragen.