Enquête voor paardensporters uit alleen GLD, NB en LB

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:30

Ik heb een poging gedaan om de enquête in te vullen maar het is geen doen. Opties kloppen niet. Beperkte keuzes.
En sluit me verder aan bij emma_s_girl

Daarnaast begrijp ik dat de accomodatie er al is ? Of toch komt omdat jullie lessen verloten en rondleidingen. Waarom dan dit nog willen weten? Willen jullie dingen aanpassen?

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:39

Emma_s_girl schreef:
Ts, kennelijk heb je de enquete wederom niet zorgvuldig genoeg gecontroleerd. Er zitten naar mijn idee namelijk nog steeds fouten/onduidelijkheden in.

Bij vraag 5 staat 2x de categorie 250-300 euro in.
Bij vraag 7 heb je het over 24 uur contact en een paar uur. Wat is een paar uur? Ik vind het verschil tussen een paar uur en 24 wel erg kort, want sommige paarden staan maar een halve dag buiten en andere gaan de hele dag naar buiten. Weer andere staan in de zomer 24 uur buiten en in het winterseizoen een uurtje, een halve dag of een hele dag. En wie weet zijn er nog wel andere combi's te bedenken.
Bij vraag 8 heb je het over manegelessen in een groep of privé. Wat wil de dat mensen invullen als ze op een pensionstal staan en privé dressuurles hebben?
Bij vraag 14 kom ik ruimte te kort voor mijn antwoord en ineens kan ik het antwoord niet meer aanpassen.
Vraag 17: je kunt voor een vraag niet reizen. Wel voor voorzieningen.
Vraag 20: je vult voor iemand anders in wat leuk is. Dat bepalen je respondenten volgens mij helemaal zelf. Misschien is het handiger om je zinnen wat korter en duidelijker te maken. Zo vind ik de vraag niet fijn lezen.
Zo links en rechts staan er trouwens nog taalfouten in. Niet professioneel, maar dat is al door anderen opgemerkt. Als je ergens niet zoveel kaas van gegeten hebt dan kun je soms beter professionele hulp inschakelen, want een goede enquête zet je zonder kennis over het maken niet zomaar in elkaar.
Een gemiste kans voor je toekomstig bedrijf.

Vraag 4, opgelost, programma deed raar kon niet zien of het er echt al in stond
Vraag 5, Een paar uur is gewoon algemeen paar uur, al die variaties die mogelijk zijn, zijn niet specifiek genoeg voor mijn vraagstelling, deze enquête laat mij globaal het belangrijkste weten wat ik wil weten
Vraag 8 , ook de invuller moet lezen, want dat gaat specifiek om een manege, dus sta je op pension en heb je privé les is het antwoord gewoon nee.

Vraag 17 is bedoeld als graadmeter, is er vraag naar meer, en dat kan beantwoord worden

Langere zinnen zijn er ter uitleg, de enquête is gewoon heel specifiek en heeft als doel een paar specifieke vragen beantwoord te krijgen en dat lukt prima op deze manier, meer opties maken het alleen maar on-overzichtelijker voor het uiteindelijke resultaat en hoe daarop in te springen.
Het is heeft heel bewust specifieke vraagstelling en nee een enquête is niet mijn sterkste punt maar deze maakt wel duidelijk wat het duidelijk moet maken.
Beperking aan tekst kunnen schrijven kan ik niks aan doen, antwoord kort en bondig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:54

Raimondlover schreef:
Vraag 8 , ook de invuller moet lezen, want dat gaat specifiek om een manege, dus sta je op pension en heb je privé les is het antwoord gewoon nee.
...

Het is heeft heel bewust specifieke vraagstelling en nee een enquête is niet mijn sterkste punt maar deze maakt wel duidelijk wat het duidelijk moet maken.

Dat is het punt juist, als jij de enquete niet goed opstelt, krijg je uiteindelijk ook geen betrouwbare antwoorden -O- Maar als jij daar niet naar op zoek bent, ja, dan doet je enquete wat hij moet doen inderdaad. Niks.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:50

Heb de enquête ingevuld, maar hier is idd niet goed over nagedacht. Ik mis, ook na dit topic doorgelezen te hebben, nog steeds mogelijke antwoorden. Betaal je bv 225 euro voor een pensionstal, dan is daar geen optie voor.
Bij vraag 7: wat moet ik invullen als ik "overdag" bedoel? Een paar uur? 's Winters minimaal 8 uur en 's zomers ca 12 uur vind ik geen "paar uur".
Ik mis de vraag: "Hoe lang rijd je er nu per fiets / auto over om naar je pensionstal te gaan?" Dan heeft de vraag: "Ben je bereid om langer te reizen?" ook meer waarde.

Het gebruik van u en jij door elkaar in één zin..... okee, daar hebben we het dan maar even niet over.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:10

Ik vind de enquete niet echt heel fantastisch.
Even een heel kleine greep uit de dingen waar ik tegenaan liep:

In welke disciplines bent u actief? In de zin van wedstrijden? Ik neem aan van niet want er is geen optie 'geen'?

Bij vraag 6 vind ik een buitenbak wel een veel voorkomende faciliteit, die staat niet in de lijst.

Vraag 7: en de optie overdag buiten 's avonds binnen? En wat vindt jij contact met soortgenoten: een kudde of ook als ze apart staan maar heel makkelijk wel over draad zonder stroom bij elkaar kunnen bijvoorbeeld? Of vindt je het ook 'contact' als ze op stal elkaar kunnen zien/aanraken? En zoals eerder al gezegd, wat is een paar uur? 2 uur? 8 uur? 12 uur? Er is nogal een verschil tussen 1 uur en 24 uur.

Rijdt u in manege lessen? Ik sta niet op een manege zoals ik eerder in de enquête al had aangegeven. Ik krijg uiteraard wel les. Ik les daarnaast per halfuur, niet per uur.

Leg uit, Waarom wel of niet? -> klinkt niet echt heel vriendelijk.

Naast duurzaamheid en paardenwelzijn vinden we kwalitatief goede lessen ook belangrijk die goed aansluiten op het paardenwelzijn. Zou u bereid zijn naar een andere manege te gaan als de lessen ergens anders vriendelijker voor het paard zouden zijn? -> ik laat iemand komen voor lessen van buitenaf. Je kunt ook je paard in de trailer gooien en naar les toe rijden. Kortom: er zijn wel meer mogelijkheden dan alleen paard oppakken en verhuizen. Het is niet zo zwart wit. Of bedoel je dat we naar een andere STAL zouden moeten reizen ipv verhuizen?

Zou u bereid zijn verder te reizen voor bovengenoemde voorzieningen? -> hoeveel verder? je weet ook niet hoe lang ik nu reis?

En dan zijn er nog wel meer dingen.

Is dit vanuit school en hebben zij de enquête doorgelopen? Zo ja dan vind ik het niveau bedroevend slecht. Ik zou je aanraden eens een boek betreffende het maken van enquêtes en de theorieën erachter te lezen. Het kan ook geen kwaad om je teksten door iemand te laten lezen die wat handiger met taal is.

Al met al heel wazig, hier ga je geen degelijke resultaten mee krijgen.