Iphone 4s valt uit en is leeg bij 54%

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shettepret

Re: Iphone 4s valt uit en is leeg bij 54%

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:17

Ik heb al vanaf de 3g iPhones gehad en maar 1 keer dit probleem gehad met een 5. Even een harde reset doen. Werkt dit niet dan heb je grote kans dat dit gevolg is van een bug in de laatste ios versie. Even wachten op de update dus. Heeft niet zozeer te maken met de batterij en dat iPhone niet goed is maar het is algemeen bekend dat de laatste iOS versie deze bug heeft. Soms werkt de harde rest en anders is het wachten op de bugfix...
Met iPhone 6 plus overigens nergens last van. Batterij gaat ook aanzienlijk langer mee. Kan er 3 dagen mee doen bij normaal gebruik.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:18

Het kan soms ook nog wel eens helpen om je hele toestel te rebooten. Je raakt dan niks kwijt maar je batterij kan dan gewoon van slag zijn door het gebruik. Ik heb het toen eens gegoogeld en doordat wij onze telefoon aan de oplader leggen terwijl hij nog niet helemaal leeg is, wordt de batterij 'lui'. Had een duidelijke uitleg gevonden en heb het eens gedaan en bij mij werkte het perfect!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:18

Dit heb ik ook gehad, maar bij mij was het opgelost met een nieuwe batterij van €35.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:29

Ja mijn 5s ook. Toen ik hem net nieuw had begon dat gedoe al, heb het nou al een aantal keer gehad dat ie of uitvalt, of alleen wit scherm met de apple teken erop en verder niks meer doet.

Mijn 4s had dit niet.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:30

simo0ne schreef:
Het kan soms ook nog wel eens helpen om je hele toestel te rebooten. Je raakt dan niks kwijt maar je batterij kan dan gewoon van slag zijn door het gebruik. Ik heb het toen eens gegoogeld en doordat wij onze telefoon aan de oplader leggen terwijl hij nog niet helemaal leeg is, wordt de batterij 'lui'. Had een duidelijke uitleg gevonden en heb het eens gedaan en bij mij werkte het perfect!

Dat is idd wat ik bedoel met een harde reset.
Wil vaak goed helpen.
Maar zoals ik zei het kan ook een iOS bug zijn.
Werkt harde reset en bugfix niet dan kan het zijn dat het een batterij probleem is.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:34

Mijne had dit ook, laten repareren door vadofone, het was niet de accu maar wat wel weet ik niet meer. Gaven inderdaad wel aan dat het een bekend probleem is bij iPhone.
Het ging een tijdje goed maar nu begint ie er weer mee en heb ik geen abbo meer helaas.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:37

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:16

Ik heb ook precies hetzelfde probleem en vind het verschrikkelijk vervelend!

Soms wil hij dan wel weer aan naar een paar minuten, maar meestal geeft hij de melding dat ik moet opladen..

Mijn abbo loopt volgende maand af, maar ga toch proberen om met hi iets te regelen want wil hem anders overkopen(is een leasetoestel)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:31

Ja bij mij meestal ook en soms als je m dan nog een keer probeert aan te zetten gaat hij wel weer aan. En dan gebeurt het nog wel vaker dan eens dat hij een soort van crashed. Denk dat ik mn bat maar even ga laten vervangen. Hij gaat sowieso maar een halve dag mee.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:31

Met de iphone 5 had ik ook deze problemen, maar daar heb ik de batterij van laten vervangen door Apple (gratis)

Nu met de iphone 6 heb ik geen problemen

Met iphone is bekend dat in de meeste gevallen de batterijen na 1,5 jaar op zijn. Dus TS ga in eerste instantie naar HI, doen die niets voor je dan moet je zelf een nieuwe batterij in de iphone laten zetten

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:12

Gaat hij helemaal niet meer aan? Of is de accu gewoon snel leeg?
Hoeveel apps heb je er ongeveer opstaan?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:22

Zo te lezen hebben er best veel mensen last van.
Ik heb er ook af en toe last van, heel irritant want ik wil altijd bereikbaar zijn.
Maar je kan er niet van op aan want ineens valt hij uit terwijl het nog niet zou moeten.

En me batterij gaat ook erg snel leeg

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:35

Hij valt overigens bij mij alleen uit als ik buiten ben en het is heel koud, anders kan hij rustig tot 20-10-5% leeglopen (door normaal gebruik) en valt hij pas uit bij 0%. Alleen bij (erge) kou gaat hij eerder uitvallen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:48

Jup had ik toen ook, iphones gaan meestal niet langer mee dan 2 jaar, dan moet je batterij vervangen maar vond niet alles.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:50

Heb het bijna dagelijks. Om de domste redenen, soms net na opladen en openen van een programma.
Ik heb nu altijd een power bank bij me dan gaat hij weer aan.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:36

Berdien schreef:
Hij valt overigens bij mij alleen uit als ik buiten ben en het is heel koud, anders kan hij rustig tot 20-10-5% leeglopen (door normaal gebruik) en valt hij pas uit bij 0%. Alleen bij (erge) kou gaat hij eerder uitvallen.

Hier heb ik ook last van bij mijn iphone 4s

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:43

Volgens mij is de wet zo dat als jij een Abbo afsluit met telefoon voor 2 jaar, moet je ook twee jaar garantie krijgen. Dus als je de telefoon bij je abonnement had en je nog in dat contract zit, je probleem neerleggen bij Hi.

Volgens mij was dit gebaseerd op dat als ze een telefoon aanbieden bij een contract van twee jaar, dat je dan redelijkerwijs moet kunnen verwachten dat je telefoon ook twee jaar mee gaat (mits je er geen gekke dingen mee doet)

Overigens heb ik dit na 7 jaar iPhone nog nooit meegemaakt en mensen in mijn omgeving met iPhone voor zover ik weet ook nooit. Dus het is zeker geen standaard kwaaltje en heb meer genoeg iPhone gezien die het na 3/4 jaar nog steeds prima deden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 07:27

Ik had dit laatst ook met mij iphone 5, heb de accu laten vervangen en hij doet het als een zonnetje.

Als het goed is heb je gewoon 2 jaar garantie, dus ik zou even bellen met de zaak waar je hem gekocht hebt :)

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 08:02

ik heb er met mijn iphone3 wel last van gehad maar die was al 3/4 jaar oud.
nu heb ik een iphone 4s bijna een jaar en nog nooit ergens last van gehad! zelfs bij 1% doet ie het nog gewoon!

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:38

Heb net contact gehad met Hi(daar loopt mijn abbo) en gelukkig heb ik een leasetoestel, hierdoor komen ze mijn mobiel morgen al ophalen!

Hij heeft hem uitgelezen en de accu was niet kapot, maar wel slecht.

Wanneer je geen leasetoestel hebt en je hebt je mobiel al langer dan een half jaar, heb je helaas geen garantie..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:55

Ik kreeg 2 jaar garantie van waar ik hem gekocht heb.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 03:49

Ik herken het probleem, mijn iPhone 4S had dit ook. Als ik hem in een koude omgeving wilde gebruiken, dan trok hij het zelfs helemaal niet meer... In Nederland kon ik de telefoon 2 uurtjes gebruiken en dan was hij leeg... In een warmer klimaat (Curacao bijvoorbeeld) ging het duidelijk beter en ging hij langer mee... Heb uiteindelijk een iPhone 5 gekocht, maar inmiddels ook een nieuwe batterij besteld om te kijken of dit het probleem oplost... Ben benieuwd!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:34

Lijkt mij een combi van zowel een hardware fout(batterij heeft nog maar weinig capaciteit over) en een softwarefout. Ik zou een nieuwe batterij erin zetten(dit kan je zelf doen, erin laten zetten is belachelijk duur). Daarnaast zou ik een clean install doen, zonder een reserve kopie terug te zetten.

Ik heb 5 iPhones gehad vanaf de IPhone 3g, nog nóóit dit probleem gehad. Net als de rest van mijn Ifamily :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:57

Ik zou ook een andere lader proberen. Ik had dezelfde problemen en en naar phonehouse en alles geweest, ze zeiden allemaal dat het aan mijn batterij lag. Toen zei een vriendin probeer eens een andere lader. Gedaan en nooit meer problemen gehad. Bij mij viel hij dus blijkbaar uit en ook op momenten wanneer batterij nog vol stond, omdat hij niet goed opgeladen was.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:09

8nnemiek schreef:
Bij die van mij merk ik het de laatste tijd vooral als ik zware apps open heb staan, en hij in een keer veel geheugen nodig heeft.. Als hij dan onder de 20% staat wil ie nog wel eens afsluiten.. Daarna kan ik em gewoon weer opstarten :roll: Het lijkt me dus gewoon een bug. Ik hoop dat die binnenkort wordt opgelost.
Ik denk dat het helpt om gewoon je apps meteen te sluiten als je ze niet meer nodig hebt.
Ondanks die bugs met de iphone heb ik nog veel slechtere ervaringen met android, dus andere telefoon is zeker geen optie :Y)

Die van mij doet dat ook en ik vermoedde ook al dat dit het "probleem" was.