Advies gevraagd: vacature 36 uur opeens 26 uur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Re: Advies gevraagd: vacature 36 uur opeens 26 uur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:53

Dan misschien als je er bent voor het tekenen aangeven dat je voor 36 uur beschikbaar bent in het geval er collega's ziek worden of met vakantie gaan.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 21:56

@zirgranta: Dat zal ik zeker doen. Ik weet alleen niet goed hoe dat in de apotheek in het werk gaat omdat overwerk in vrije uren uitgekeerd moet worden. Misschien dat ik ervoor toch een gesprek aan moet gaan zodat er een contract uit getekend wordt van 26 - 36 uur? Ik weet niet of dit kan. Dan wordt er minimaal 26 uur uitbetaald en als je extra werkt de uren erboven op?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:58

Duplo schreef:
Goed kijken wat je netto overhoud bij 26 uur,
vaak scheelt het netto een stuk minder doordat er minder belasting af gaat (weet niet meer precies hoe het zat)

Helemaal gelijk. Ik ben na de geboort vd tweede van 36 naar 24u gegaa. Viel mij reuze mee wat ik netto minder had en daarbij kwamen we ineens in aanmerking voor allerlei toeslagen:-)

Ik zou de baan ook zeker accepteren

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:01

Mama3 schreef:
Duplo schreef:
Goed kijken wat je netto overhoud bij 26 uur,
vaak scheelt het netto een stuk minder doordat er minder belasting af gaat (weet niet meer precies hoe het zat)

Helemaal gelijk. Ik ben na de geboort vd tweede van 36 naar 24u gegaa. Viel mij reuze mee wat ik netto minder had en daarbij kwamen we ineens in aanmerking voor allerlei toeslagen:-)

Ik zou de baan ook zeker accepteren

Ik ga er netto gezien 300 euro op achteruit. Ik vind dat nogal een hap. En bij beide inkomens kom ik in aanmerking voor toeslagen.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 13:34

Ik heb vandaag even contact gehad met de apotheker. Ik krijg een contract van 26-32 uur en ik zal als eerste op de lijst staan als er iemand uitvalt. Ze hebben momenteel een chronisch zieke dus dit zal waarschijnlijk gewoon 4-5 dagen per week 8 uur werken worden.

Bedankt voor alle tips en reacties.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:35

Nou, gefeliciteerd en veel plezier in je baan!