Oplichters op Instagram

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberleyp

Re: Oplichters op Instagram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:42

Dit zijn nog dekjes...
Zie regelmatig foto's van mezelf en Luna voorbij komen :(
Heb m'n account als op prive ingesteld maar toch komen ze er bij...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 10:47

Echt waar? Wat erg!
Ik zou het ook erger vinden als het mijn paard zou zijn of foto's die ik in opdracht heb gemaakt.

Maar ik vind het idee gewoon heel erg k*t dat mensen opgelicht worden met mijn spullen/foto's :n

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:11

wat vervelend en onbeschoft :\ ik zou rapporteren als ongepast, misschien op je accout zetten wat ze gedaan hebben en dan vragen of meer mensen dat willen doen. misschien kijkt instagram er dan naar en doen ze er iets aan

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:45

Misschien kun je in het vervolg copyright op jouw foto's plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:51

Maar hoezo dan 'opgelicht met jouw spullen'? Dat van je foto's snap ik nog wel, maar van je spullen niet. Het zijn geen speciaal op maat gemaakte, one of a kind dekjes, het zijn voor zover ik kan zien scapa dekjes en andere paardenspullen. In hoeverre is het dan oplichterij/diefstal dat ze 'jouw spullen' verloten? Dat ze de foto's niet mogen gebruiken kan ik inkomen, maar misschien dat ze die dekjes zelf ook hebben liggen en dus wel degelijk de spullen kunnen verloten. Of de staat ervan hetzelfde is als op de foto valt te betwijfelen natuurlijk maar als jouw spullen bij jou thuis liggen kan er iig niet opgelicht worden met jouw spullen. Het is wel lomp dat jouw foto's erbij gebruikt worden inderdaad maar ik zou dan toch vriendelijk verzoeken of ze de foto eraf willen halen omdat het jouw foto's zijn. Like/deel/weggeefacties zijn er meer dan genoeg op FB en instagram, daar is geloof ik echt weinig strafbaars aan mits ze zelf de spullen hebben natuurlijk.. Dus denk dat je bij de politie weinig 'aangifte' kan doen hiervan; hooguit van het gebruik van je foto's maar ze geven niet daadwerkelijk JOUW spullen weg.. En ik denk dat daar het verschil in zit..

Denk dat vooral de 'winnaar' hier de 'dupe' van is; die zal hoogst waarschijnlijk geen spullen krijgen of een oud vod.. :+

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:02

Dit zijn accounts die meer volgers willen door "winacties" te houden, vaak speelt de "winnaar" van deze actie mee in het complot. Als ze een bepaald aantal volgers hebben verwijderen ze hun foto's en veranderen ze hun naam, geen wonder dat je ze dan niet kunt vinden! Deze accounts zijn precies hetzelfde als de beruchte "win-een-iphone5" accounts.
Het is trouwens geen gek idee om een logo of @(gebruikersnaam) op de foto te zetten, ik zie steeds vaker dat mensen dit doen.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:11

HerkenbaaR een meid heeft gisteren een foto van mij op haar insta gezet met een hele tekst eronder. Ze deed alsof zij het was op de foto dit vind ik zeer onprettig en heb hem meerdere keren gerapporteerd waardoor hij r nu af is.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn foto op haar insta :/ toen we later keken waren t al 75 likes ofzo en allemaal reacties en de reacties waar in stond dat ben jij niet dat is i_love_drawinggg (ik dus) werden Door haar verwijderd. Wat wilde ze er mee bereiken?
Het is dan geen oplichterij maar zeer onprettig

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:16

Blijven rapporteren is het enige wat je kan doeN. Roep hiervoor je hele vriendenlijsten op. dan zijn accounts snel offline.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:48

Babsding schreef:
Blijven rapporteren is het enige wat je kan doeN. Roep hiervoor je hele vriendenlijsten op. dan zijn accounts snel offline.

Ja dit helpt echt ik hen dat ook gedaan :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:51

Ik kwam een eigen foto met eigen paard tegen, dat meisje had hem gekocht zei ze op insta. Zo zielig.. t is nog n merrie ook -O-

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 15:54

Zoals in de OP staat komt er voortaan dus ook een logo op mijn foto's.

Dit mag je toch zeker wel oplichten noemen!
Deze accounts beweren spullen weg te geven bij zoveel likes/volgers (ondanks dat ze de spullen niet hebben zeggen ze wel die spullen weg te geven, er staat namelijk bij dat je een setje van die foto mag uitzoeken)

Daarbij is het ene account na heel veel reacties van kennissen en vrienden van mij eerst op privé gezet en ondertussen verwijderd. Op het andere account is de naam veranderd en gaan ze gewoon verder.
Ik denk dat beide accounts hier toch wel mee doorgaan, met dit topic wil ik vooral mensen waarschuwen om hier niet aan mee te doen en er niet in te trappen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:01

Echt zielig wat mensen wel niet allemaal doen om meer volgers te krijgen.. Dan heb je er blijkbaar ook nog die een stapje verder gaan en ponies van anderen te lease aanbieden :7

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 16:18

Ja dat verhaal heb ik ook gevolgd! Heel bizar!!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:49

yvanna schreef:
HerkenbaaR een meid heeft gisteren een foto van mij op haar insta gezet met een hele tekst eronder. Ze deed alsof zij het was op de foto dit vind ik zeer onprettig en heb hem meerdere keren gerapporteerd waardoor hij r nu af is.
[ [url=m/bg4MjA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BwHRpv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn foto op haar insta :/ toen we later keken waren t al 75 likes ofzo en allemaal reacties en de reacties waar in stond dat ben jij niet dat is i_love_drawinggg (ik dus) werden Door haar verwijderd. Wat wilde ze er mee bereiken?

Ik ging even kijken maar ze heeft het nu verwijderd volgensmij! :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:25

Arc_En_Ciel schreef:
yvanna schreef:
[ [url=m/bg4MjA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BwHRpv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ging even kijken maar ze heeft het nu verwijderd volgensmij! :)

Dat klopt na dat 5 mensen op rapporteren hadden geklikt had ze hem verwijderd gelukkig

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:29

Ik vind het echt triest dat mensen zoiets doen.. maar hoe zijn jullie er achter gekomen dan?

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:37

QuanneH schreef:
Ik vind het echt triest dat mensen zoiets doen.. maar hoe zijn jullie er achter gekomen dan?

Ik weet niet hoe t bii de rest is maar ik kreeg t via n vriendin te horen/zien door middel van een screenshot
Laatst bijgewerkt door yvanna op 08-02-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:37

Ik zelf ben getipt door een kennis die mijn foto's herkende.
Daarna ben ik verder gaan zoeken heb en ik zelf de 2e gevonden.