De passerende parkeerwacht vond het hilarisch maar kon er niets aan doen. Er stond namelijk nergens een bordje dat je moet parkeren binnen de lijnen in een van de vakken...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Arethe schreef:Ook de scholen benaderd maar die kunnen er weinig aan doen. Inmiddels regelmatig contact met politie en maar foto's maken als bewijs.
Janine1990 schreef:Niobe schreef:Regelmatig is nog zacht gezegd, ik kom dat soort bizar parkeerwerk de laatste tijd zoooooo vaak tegen!
Voorbeeldje: ik woon in een flat inclusief druk (en relatief klein) parkeerterrein en er is een bepaalde auto die standaard al-tijd megascheef op 1,5 parkeerplek staat.![]()
Ik wil nog steeds een keer een papiertje onder de ruitenwisser leggen met "Ja, parkeren is een vak apart...", ofzoiets. Maar elke keer durf ik toch niet
Die opmerking is wel super gevat!!
Misschien 's nachts?
C_arola schreef:Met parkeren zelf heb ik geen problemen, wel dat een ander de auto strak tegen de bestuurders kant van mijn auto zet zodat ik niet in kan stappen en al helemaal niet mijn kind in de kinderstoel achterin kan zetten en dat terwijl er links van die auto meer dan genoeg ruimte is.
Erg vervelend.
Oooh ergerlijk is dat he? Heb ik laatst ook gehad. Kon zelf amper mijn auto in komen... Het was donker en heb geduimd dat er geen bijrijder uit hoefde te stappen. De volgende dag bij inspectie van mijn auto leek dat gelukkig niet het geval te zijn geweest.
Echt he... rekening houden met elkaar... Het valt niet mee...LadyMadonna schreef:Ik begrijp je punt wel, maar als je het gewoon gevraagd had (vragen staat vrij tenslotte) hadden ze m wellicht gewoon aan de kant gehaald en had het jou een hoop frustratie gescheeld
Hmmm ja klopt... Ik weet alleen niet of het dan nog verstandig is dat ik tegen zulke mensen begin te praten. Laat staan dat ik nog beleefd kan doen... Dat kon ik al niet toen ik uit de auto stapte. En die man heeft mij alleen maar uitgelachen... MONGOOL. Dacht ik stilletjes in mijn hoofd...
Terwijl er voor mij twee auto's achteruit tegen elkaar aanreden...
Pattypaard schreef:Ik had laatst iemand die gewoon het vak in reed waar ik mijn auto achteruit in wou parkeren! En dat was verdomde duidelijk ook dat ik daar mee bezig was.
Heb de desbetreffende man toch even gevraagd waar hij mee bezig was en min of meer geëist dat hij 'mijn' parkeervak weer direct verliet. Man was zo overdonderd dat hij het gelukkig ook deed
Sababber schreef:Hier regelmatig dat er auto's geparkeerd staan voor mijn auto, waardoor ik er niet uit kan.
Even een situatie tekening:
[ [url=m/TFgFA3.png]Afbeelding[/url] ]
Zwart is het huis, rechts is de aanbouw.
Rood is zijn onze parkeerplaatsen, deze grenzen aan de straat, maar is eigen grond dus mag niemand parkeren eigenlijk. Groen is onze voortuin.
Mijn auto staat altijd aan de rechterkant voor de aanbouw. Dan komen er regelmatig mensen die hun auto dus op het blauwe stuk ervoor zetten waardoor ik dus compleet ingesloten ben en niet eens van mijn eigen erf af kan!![]()
En kwaad dat mensen worden als je zegt dat ze hun auto daar niet neer mogen zetten. Dat bepalen ze zelf wel. Hallo? Het is onze eigen grond. Afblijven.
_kajo_ schreef:Mijn vorige auto was een Suzuki Alto, daarmee paste ik toch vaak tussen de meest beroerd geparkeerde auto's. Zo ook eens bij de supermarkt. Er was een vak vrij waar aan beide kanten de auto's tegen/over de streep geparkeerd waren. Mijn autootje paste daar prima tussen. Netjes in het midden van het vak geparkeerd waardoor ik toch heel voorzichtig en met mijn buik ingehouden eruit moest. De bestuurder rechts van mij kon zo ook nog de auto in. Tenminste als die een redelijk gemiddeld postuur had.
Na terugkomst van het boodschappen doen bleek dat zij niet een gemiddeld postuur had. Het paste dus niet. Mijn hond gaat altijd mee in de auto en daar stond ze op te schelden dat hij maar aan z'n baas moest vertellen dat die niet kon autorijden. Toen ze mij spotte kreeg ik vervolgens een scheldpartij over me heen. Euh, mijn auto staat anders netjes midden in het vak. Nee, ik had rekening moeten houden met het feit dat zij teveel naar links stond en dat ik dus ook had moeten opschuiven naar links. Ik heb haar even vriendelijk toegelachen en gezegd dat ze nu kon kiezen uit twee opties: 1 ze hield meteen op met schelden en ik zou gewoon instappen en wegrijden zodat zij in haar auto kon of 2 ze kon nog veel langer wachten omdat ik me zojuist bedacht had dat ik nog wat vergeten was en weer de winkel in moest. Ze koos heel wijs voor optie 1.
Zoolgangster schreef:Sababber schreef:Hier regelmatig dat er auto's geparkeerd staan voor mijn auto, waardoor ik er niet uit kan.
Rood is zijn onze parkeerplaatsen, deze grenzen aan de straat, maar is eigen grond dus mag niemand parkeren eigenlijk. Groen is onze voortuin.
Mijn auto staat altijd aan de rechterkant voor de aanbouw. Dan komen er regelmatig mensen die hun auto dus op het blauwe stuk ervoor zetten waardoor ik dus compleet ingesloten ben en niet eens van mijn eigen erf af kan!![]()
En kwaad dat mensen worden als je zegt dat ze hun auto daar niet neer mogen zetten. Dat bepalen ze zelf wel. Hallo? Het is onze eigen grond. Afblijven.
Mijn ouders hadden een huis met een oprit ernaast, en die oprit had een hek. En door dat hek dachten mensen meteen dat ze hun auto wel voor het hek konden neerzetten, want "het was maar voor 5 minuten" als je er wat van zei. (Er waren een paar winkels in de buurt).
Wat ze dan even vergaten was dat als zij weg waren gereden, de volgende er meteen ging staan, en zo blijf je bezig. Zij bepalen wel even wanneer je er langs kunt.
Erg leuk als je dan met de auto ergens naartoe moet terwijl de uitrit volledig geblokkeerd is...
ik denk dan altijd, heb je het zelf nooit moeten leren? Snap best dat het vervelend is overigens. Ook al een keer klemgereden door een postbezorg busje bij ons in de straat. En maar schelden. Ja met een boom bijna tegen de achterbumper en een busje bijna tegen de voorkant kom je niet ver. Ik woon dan ook wel in de asociale randstad 
De rechter is de mijne, ik kon er dus echt niet in, mijn heupbotten gaven niet mee, ik heb een eeuwigheid staan wachten, maar er kwam niemand voor die BMW, toen maar een hele magere vreemde man gevraagd om mijn auto een paar meter achteruit te zetten
(de arme man had nog nooit in een automaat gereden en zonder sleutel gestart
) Sodera schreef:Mijn auto stond van de week zo ingeparkeerd op mijn werk...
En ja ik woon in Ierland en moet dus aan de rechterkant instappen (het zwarte popje is die van mij). Ik ben over de bijrijdersskant naar binnen geklommen en ik neem aan dat degene uit die kloterige Micra hetzelfde heeft moeten doen....
[ Afbeelding ]
-Namiro- schreef:Heel herkenbaar! Zo heb ik laatst een briefje onder een ruitenwisser van een enorm dure auto gedaan: ook met een dikke bak kun je parkeren in een vak!
De passerende parkeerwacht vond het hilarisch maar kon er niets aan doen. Er stond namelijk nergens een bordje dat je moet parkeren binnen de lijnen in een van de vakken...
Sababber schreef:Hier regelmatig dat er auto's geparkeerd staan voor mijn auto, waardoor ik er niet uit kan.
Shadow0 schreef:Janine1990: toch vragen de volgende keer. Soms hebben mensen het echt niet door, soms wachten ze tot je het vraagt, in beide gevallen zijn er heel wat mensen die alsnog meewerken als je het wel vraagt. Gewoon vriendelijk, zonder beschuldigende ondertonen. Werkt echt heel vaak.
(In de bus zijn er bv heel veel mensen die hun tas naast zich zetten. Maar als je rechtstreeks en niet aanvallend vraagt of je er mag zitten, haalt bijna iedereen z'n tas weg. Overigens: je kunt je daar heel erg aan ergeren, maar dan verpest je vooral je eigen dag. Ik glimlach altijd vriendelijk, maak me er niet druk om en ik heb een zitplaats die ik niet had gehad als ik geergerd niets zou vragen.)
tess_84 schreef:Mijn vader heeft een eigen zaak, waar ook een parking aan is. Toen daar iemand echt meerdere keren (ook na mondeling en schriftelijk waarschuwen) nog niet door had dat die plaatsen ALLEEN maar voor klanten zijn, heeft mijn moeder gewoon de hele voorruit volgeplakt met stickers met de tekst "deze parkeerplaats is voorbehouden voor klanten van ... " Dat heeft wel geholpen...
Sababber, als je je eigen erf niet meer af kan, zou ik als de wiedeweerga de politie bellen... Je eigen stuk niet OP kunnen rijden, daar kunnen ze niks aan doen, maar als je er niet af kan, wel, volgens mij... Maar ja, ze staan dan natuurlijk op jouw stuk en niet op de "openbare weg". Dat maakt het nog anders, denk ik.
UhNee schreef:Sorry maar het woord mongool vind ik hier een beetje raar, stiekem vind ik dat zelfs asocialer dan dat dat hele parkeergebeuren....?
Ik ben in ieder geval zo fatsoenlijk om het niet hardop te zeggen. Misschien een beetje te fatsoenlijk door er helemaal niets over te zeggen, maargoed...
Dat is dan weer een ander verhaal. _kajo_ schreef:Mijn vorige auto was een Suzuki Alto, daarmee paste ik toch vaak tussen de meest beroerd geparkeerde auto's. Zo ook eens bij de supermarkt. Er was een vak vrij waar aan beide kanten de auto's tegen/over de streep geparkeerd waren. Mijn autootje paste daar prima tussen. Netjes in het midden van het vak geparkeerd waardoor ik toch heel voorzichtig en met mijn buik ingehouden eruit moest. De bestuurder rechts van mij kon zo ook nog de auto in. Tenminste als die een redelijk gemiddeld postuur had.
Na terugkomst van het boodschappen doen bleek dat zij niet een gemiddeld postuur had. Het paste dus niet. Mijn hond gaat altijd mee in de auto en daar stond ze op te schelden dat hij maar aan z'n baas moest vertellen dat die niet kon autorijden. Toen ze mij spotte kreeg ik vervolgens een scheldpartij over me heen. Euh, mijn auto staat anders netjes midden in het vak. Nee, ik had rekening moeten houden met het feit dat zij teveel naar links stond en dat ik dus ook had moeten opschuiven naar links. Ik heb haar even vriendelijk toegelachen en gezegd dat ze nu kon kiezen uit twee opties: 1 ze hield meteen op met schelden en ik zou gewoon instappen en wegrijden zodat zij in haar auto kon of 2 ze kon nog veel langer wachten omdat ik me zojuist bedacht had dat ik nog wat vergeten was en weer de winkel in moest. Ze koos heel wijs voor optie 1.
Zodat ze er niet op hoefde te anticiperen
Warboel schreef:Oh, ja, mede automobilisten... Ik ben met mijn rijbewijs bezig. Heb nu 9 lessen gehad. En het verbaasd me hoe asociaal mensen op een lesauto reageren... Snel er voor proppen, inhalen op super linke punten, douwen... Echt ik wordt er niet goed van. Laatst zat ik vlak voor een kruispunt achter een fietser, dus die ging ik uiteraard niet meer inhalen. Komt er ineens keihard toeterend en gebarend een dikke BMW langsscheuren, en hoppa die fietser maar afsnijden. Of keihard toeteren en middelvinger opsteken als ik 'm niet binnen 1 seconde weg krijg bij het stoplicht. Ja sorryik denk dan altijd, heb je het zelf nooit moeten leren? Snap best dat het vervelend is overigens. Ook al een keer klemgereden door een postbezorg busje bij ons in de straat. En maar schelden. Ja met een boom bijna tegen de achterbumper en een busje bijna tegen de voorkant kom je niet ver. Ik woon dan ook wel in de asociale randstad
Laatst had ook iemand die op bezoek was bij de buren z'n auto strak voor onze deur geparkeerd. Kon er niet eens meer langs met de fiets
Mijn instructeur had inderdaad een keer aan het stuur getrokken omdat de auto wat afweek, ik was aan het kijken wat er fout ging met schakelen. Maar hallo? Mag dat als je nog maar 1 les hebt gehad?
Na 10 minuten en een excuus later kon ik weer verder.Kaygee schreef:@Warboel, geloof mij dat heeft er weinig mee te maken dat je in een lesauto rijdt. Zo rijdt men gewoon tegenwoordig...
Dat dicht op parkeren is ook ergerlijk... Ik kan ook vaak mijn kinderen niet eens de auto in krijgen...
Ohhh ik heb dubbel gelegen om de link die iemand op de vorige pagina gepost heeft! Geniale dingen staan daar! Ga denk ook maar een bakje stoepkrijt in de auto leggen
Ik heb er ook hartelijk om gelachen. Dus naast een fluohesje en een gevarendriehoek, wordt een bakje stoepkrijt vanaf nu standaard in ieders auto gelegd
Tazzey schreef:De parkeergarage bij ons winkelcentrum heeft drie verdiepingen en aan beiden kanten van de weg parkeervakken. Als die volstaan dan kan er precies 1 auto tussendoor. De richting staat aangegeven en bij de ingang hangt ook een bord dat de Wegenverkeerswet daar geldt.
Ik rij op een zaterdagmiddag richting de uitgang, garage stond propvol. Er komt een politieauto tegen het verkeer ingereden. De collega van de bestuurder zat met een pakje sap en iets te eten dus haast hadden ze niet. De bestuurder seint mij dat ik aan de kant moet. Mijn reactie was HOE DAN?! Ik kon geen kant op. De agent komt naar mij toe dat hij erdoor moet. Ik heb de agent netjes op de regels gewezen en hij begon wat onredelijk te worden. Ik ben ingestapt, heb mijn auto uitgezet en zijn collega's gebeld.Na 10 minuten en een excuus later kon ik weer verder.
Het was voor mij ook een principe kwestie, ze staan namelijk vrij vaak te schrijven als men tegen het verkeer in rijdt en nu doen ze het zelf. Als ik makkelijk achteruit had gekund dan had ik dat misschien nog gedaan maar dat ging niet. Inmiddels hadden zich achter mij een aantal mensen aangesloten. Die overigens ook niet van plan waren aan de kant te gaan.
Kaygee schreef:@Warboel, geloof mij dat heeft er weinig mee te maken dat je in een lesauto rijdt. Zo rijdt men gewoon tegenwoordig...
Dat dicht op parkeren is ook ergerlijk... Ik kan ook vaak mijn kinderen niet eens de auto in krijgen...
Ohhh ik heb dubbel gelegen om de link die iemand op de vorige pagina gepost heeft! Geniale dingen staan daar! Ga denk ook maar een bakje stoepkrijt in de auto leggen