Pak je moed bij elkaar en ga toch over op een aangifte.
Veel sterkte en wijsheid gewenst
Geloof in jezelf en je familie, je zult zien dat wanneer jullie samen op staan tegen hem dat er een last van je af valt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anoniem4215 schreef:Dankjewel allemaal voor de steun!
Om de vragen te beantwoorden: het misbruik is op dit moment opgehouden, maar ik word nog wel telefonisch en via de mail bedreigd met mijn leven (vandaar dat laatste stukje van de brief ook), heb dus in principe de bewijzen in handen. Ik wil alleen geen gerechtelijke procedure omdat alles zo ingewikkeld ligt. Het is natuurlijk familie die erg dichtbij staat.. Het enige wat ik wil is dat ik mijn leven weer op kan pakken en dat hij mij niet meer lastigvalt. Zodat ik het zelf ook kan gaan verwerken. Vandaar dat ik dat met deze brief wil proberen. Ik weet dat ik het eigenlijk beter anders aan kan pakken, maar dit is eigenlijk de laatste noodkreet voordat ik echt niks anders meer kan dan naar de politie stappen. Met alle gevolgen van dien, ook voor mij. Ik woon nog thuis en dat is natuurlijk allemaal heel heftig m.b.t. mijn ouders. Denk dat we er dan helemaal aan onderdoor gaan, omdat er niet snel over zulke dingen gepraat wordt.
bigone schreef:Je wilt niemand verdriet doen maar!!! Heb je nog meer jonge vrouwelijke familieleden die daar komen??
Persoonlijk vind ik dat je het wel naar buiten moet brengen, ik vind het heel erg wat je is overkomen maar als een opa dit soort dingen doet dan moet hij gestopt worden, denk niet dat jij de enigste bent. Jij wil geen pijn en verdriet veroorzaken in de familie, heel begrijpelijk maar besef wel dat je hem een vrijbrief geeft om door te gaan. Het is sterk dat je de brief hebt geschreven, dit kan je helpen in je verwerkingsproces maar het zal op hem geen enkele indruk maken, dit soort mensen zijn ziek en moeten gestopt worden. Waarom denk je dat L(je zusje of nichtje) er niet meer heen wilde??? Vraag haar eens, misschien had hij haar wel eerst te pakken.
En als familie er aan onder door gaan??? Helaas, als je familie je niet gelooft zal je inderdaad op zoek moeten naar een eigen plek maar de kans dat ze je wel zullen steunen en heel veel begrip voor je hebben is ook aanwezig. Als je mijn dochter was dan had je allang bij de politie gezeten om aangifte te doen en wat schokkend dat hij je nog steeds bedreigt. Dit soort mensen kan alleen maar hun gang blijven gaan omdat het in de familie gebeurt en het voor de lieve vrede maar onder de pet word gehouden.
Rocamor schreef:Lieve TS, als je mijn dochter zou zijn, zou je mij juist meer pijn doen door het me niet te vertellen dan door het achter te houden. Er wordt door een slachtoffer nooit maar dan ook nooit verzocht / gevraagd om een verkrachting.
Sicayes schreef:Rocamor schreef:Lieve TS, als je mijn dochter zou zijn, zou je mij juist meer pijn doen door het me niet te vertellen dan door het achter te houden. Er wordt door een slachtoffer nooit maar dan ook nooit verzocht / gevraagd om een verkrachting.
Helemaal mee eens.
TS ik ken je niet en je bent niet mijn kind maar och wat zal ik me als moeder zijnde vreselijk voelen als ik zou weten dat je me dit niet durfde te vertellen. Juist dan zou ik je willen knuffelen en beschermen want dit soort dingen zijn nooit maar dan ook nooit jou fout geweest! Ook zelfs niet een heel klein beetje!
Wat al eerder is gezegd; sterker door strijd! Ja je ouders/famillie zullen een zware tijd doormaken als dit uit komt maar uiteindelijk zullen jullie allemaal en zeker JIJ hier beter uit komen. Deze persoon moet worden gestopt.
Thesserd schreef:Nu ben ik het weer met je eens... Maar inderdaad, als moeder zou ik me dan ook enorm schuldig voelen als je er bijv. ooit nog eens achter komt dat je dochter het nooit heeft durven vertellen. Dat is echt het ergste wat je kan overkomen denk ik![]()
TS, overweeg het nog eens om het toch met je moeder te bespreken... het zal super zwaar worden, maar daarna is het als het goed is alleen maar een positievere lijn naar boven.

Rocamor schreef:Lieve TS, als je mijn dochter zou zijn, zou je mij juist meer pijn doen door het me niet te vertellen dan door het juist te vertellen. Er wordt door een slachtoffer nooit maar dan ook nooit verzocht / gevraagd om een verkrachting.
Echt meis, als ik je moeder / vriendin was, zou ik samen met jou zorgen dat dit figuur zijn straf krijgt en ervoor zorgen dat er geen meisjes meer wordt aangedaan wat jou is aangedaan.
Ik vind het sterk dat je dit naar voren brengt.
Deze verkrachter / dader zal jou je hele leven lasting blijven vallen, omdat hij je hele leven in jouw hoofd zal zitten en jij jouw hele leven zult afvragen waar jij wat fout hebt gedaan (en laten we voorop stellen. HIJ IS FOUT!!!!!!, van kinderen blijf je af. PUNT!).
Probeer aub een vertrouwenspersoon te vinden die je kan ondersteunen en doe aangifte. Niet alleen voor jezelf maar ook voor mogelijke slachtoffers.
Ik denk dat je nog wel stappen gaat ondernemen, anders had je dit zo niet geschreven, je hebt alleen een duwtje in de geode richting nodig en je wilt bevestiging dat hij fout is (en dus niet jij!)
Edit, ik heb nooit aangifte gedaan, voelde mezelf ook schuldig aan het geheel. Maar kan je zeggen dat ik daar achteraf toch best wel spijt van heb gehad, want stel he, stel dat.....
Sicayes schreef:Bij L voorzichtig peilen waarom zij ineens niet meer wilde lijkt mij ook een goed plan. Ik vond het in je brief ook al frappant dat deze 'ineens' niet meer bij opa en oma wilde blijven slapen. Leeftijd? twijfel. Ik ben nu 24 en ik zou het best nog wel gezellig vinden om bij mijn opa en oma te slapen
Hopelijk vind je de kracht TS