fruit e.d. langs de weg verkopen, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: fruit e.d. langs de weg verkopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:25

Waarom hebben wij zulke kraampjes niet hier in de buurt. Ik zou dan liever mijn fruit bij zo'n kraampje halen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:32

Hier hebben we in de omliggende dorpen ook van die kraampjes en van die automaten. Niets heerlijkers dan in het weekend met de kids een rondje te gaan fietsen en eieren, fruit, noten en aardappelen te halen. Ik vind het werkelijk geweldig. Kan daar onwijs van genieten.

En dan zonder te betalen weg gaan? Hoe zou je er op komen? Bizar gewoon. Ik zou dat in de winkel al niet durfen/willen/doen, maar bij van die kraampjes vind ik de drempel nog hoger. Ze vragen vaak al minder dan in de winkel, het is meteen een leuk uitstapje, vaak kunnen de kinderen zien waar fruit of noten vandaan komen. Als ik hier ergens verse melk zou kunnen halen, zou ik dat ook graag doen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:40

En gewoon in de brievenbus doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:43

Een kistje maken met een dekseltje met gleufje erin, en dat dekseltje met een slotje dichtdoen. Dat kistje kun je bijv. aan je kist vastmaken waar je fruit in ligt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:30

Hier in de buurt varieert hoe het doet. Een kraam staat aan de weg, ver van het huis af met een los geldkistje. Deze mensen verkopen groente en fruit en soms kleine plantjes.

Een ander met honing staat bij een fietspad in het bos. Hier zit de kist goed vast en staan er altijd maar twee potjes honing, helaas ook vaak een briefje dat er weer is meegenomen zonder te betalen.

Een derde heeft een officieel melkhuisje met koeling, een ander een melkbus vast staan voor eieren. En weer iemand zet idd de boel bij de voordeur neer.

Wij zelf verkopen bij extreem overschot eitjes, maar dan aan een paar mensen uit de buurt. Zouden we die in de straat neerzetten ben ik bang dat het zo weg is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:37

Hier in de buurt heb je ook een aantal kraampjes, bij sommige moet het geld in de brievenbus, bij andere staat een bakje om het in te doen. Dat laatste is handiger als je wisselgeld nodig hebt. Ik heb weleens gevraagd of daar niet regelmatig wat verdween, maar het was ze nooit opgevallen dus dat valt mee gelukkig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:38

Boet bij ons in de buurt verkoopt aardappels, uien en eieren.
Je moet eerst de schuur in.
Dan pak je wat je nodig hebt en stopt het geld in het potje.

Langs de weg heb je sneller dat er mensen gratis fruit meenemen of je geld.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:47

Hier wel eieren aan de weg verkocht.

Klein stukje van de weg af een krukje met bak er op en eieren er in.
Bij de weg staat dan een bord met scharreleieren.

de 'klant' moet eerst met de auto de uitrit een stukje oprijden om bij de eieren te komen.
en ook een bakje met een paar euro wisselgeld.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 20:44

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik inderdaad een spaarpotje met slotje of inderdaad zelf een kistje met slotje maken.

Vanmiddag keek ik nog eens goed naar mijn antidiefstal zadel steun en bedacht ter plekke dat ik zoiets moet hebben.. Als ik een soort 'rekje' laat maken waar het kistje dan in kan, en ik schroef de onderkant van dat rek vast aan de kar, en ik kan het rek met een slotje sluiten.. Zoiets!

Dus, allereerst op zoek naar een klein kistje of spaarpotje!

Misschien word het fruit inderdaad meegenomen, maar vanuit mijn eigen gevoel geef ik toch de schooljeugd de schuld.. Ik hoef er niet rijk van de worden, ik heb er gewoon heel veel plezier van, en de 'klanten' ook. Maar het idee dat iemand van mijn fruitcentjes een frikandel gaat halen, nee, dat is niet leuk. :Y)

Bij de deuren langs kost me teveel tijd, het is puur voor de fun, om mensen mee te laten genieten van onze boomgaard en voor ons het plezier dat er weer een zakje pruimen weg is en er 50 cent in het potje zit!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:07

Wij hebben ook regelmatig een kraampje aan de weg staan.
Wat wij hebben gedaan, is een geldkistje met gleuf nemen en gewoon een schroef door de onderkant heen geboord. Als iemand nu het geld mee wilt nemen, dan moet diegene de hele kraam mee nemen :Y) En het geldkistje hebben wij natuurlijk op slot zitten!