Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gydja schreef:Zo kwam ik vorig zomer ook een stel kinderen tegen van een jaar of 7 of 8. Ik was met mijn vriend aan het wandelen en er komen 2 jochies aan lopen. De een had een pakje sigaretten vast en de ander had een peuk zelf vast. Toen wij langs liepen riepen ze naar ons ''roken jullie ook?!'' ik heb ze echt raar aangekeken. Was zo verbijsterd dat ik niet eens wist hoe ik moest antwoorden. Wat doen die jonge kids met sigaretten?
Op de fiets naar school of terug is er ook een groep aso's die je ook uitschelden als prutsmuts of slet. Daarbij als je niet op let trappen ze je ook van de fiets af of bespugen ze je. Laatst fietsen ze ook met een gasbrander...
SindyKaya schreef:Gydja schreef:Zo kwam ik vorig zomer ook een stel kinderen tegen van een jaar of 7 of 8. Ik was met mijn vriend aan het wandelen en er komen 2 jochies aan lopen. De een had een pakje sigaretten vast en de ander had een peuk zelf vast. Toen wij langs liepen riepen ze naar ons ''roken jullie ook?!'' ik heb ze echt raar aangekeken. Was zo verbijsterd dat ik niet eens wist hoe ik moest antwoorden. Wat doen die jonge kids met sigaretten?
Op de fiets naar school of terug is er ook een groep aso's die je ook uitschelden als prutsmuts of slet. Daarbij als je niet op let trappen ze je ook van de fiets af of bespugen ze je. Laatst fietsen ze ook met een gasbrander...
Jeutje! En dat in Drenthe!! Zoiets verwacht ik meer in de grotere steden, dan hier. Ik woon namelijk ook in Drenthe. Maar ik heb het ook wel rustig gehad want ik ben net verhuist naar een stad ( woonde eerst in een dorp en daar is het altijd wel rustig qua kinderen)
MayDayParade schreef:Hoppa, emmer koud water er over(grapje natuurlijk)
Gewoon negeren en als ze te lang doorgaan of het nog een keer doen de ouders even een bezoekje doen.
Nachtlampje schreef:Ik denk dat 6/7 jaar wel heel jong is, dat is groep 2 en die zijn in mijn ervaring én een stuk onschuldiger, én toch een stuk eerder onder de indruk van je dan, zeg, een kind van 8/9.
Die kan je bij wijze van spreken door een paard laten verpletteren en dan nog zijn ze not impressed
edit: Maar, ja. Ik kom ze ook wel eens tegen en kijk mijn ogen uit dat die kinderen zo'n toon durven aan te slaan tegen iemand die ouders is als zij.
Als ik de ouders van de kinderen zou kennen zou ik ze even inlichten over het gedrag van hun kind (afhankelijk van de ouders echter..)
Groep 3 en misschien zelfs al groep 4.
Wij moeten thuis ook echt oppassen met wat we zeggen. Passen een heel bijdehand 4jarig meisje op. Mn moeder zei zonder er over te denken 'muts' tegen mij, ietwat geirriteerd en even later liep zij rond te mutsen
Ik vraag me dus niet zozeer af waar het vandaan komt, gok dat de ouders daar het grootste deel aan bijdragen. Wat niet wegneemt dat ik dit verhaal echt buitensporig vind
Boself schreef:Mijn oplossing:
[ Afbeelding ]
Loop er best vaak mee, straalt uit dat je niet aanspreekbaar bent, en zelfs als je geen muziek aan hebt staan hoor je ze niet. Al krijsen ze nog zo hard dat ik een prutsmuts ben.

.
elke keer als ik dat ventje tegenkom op straat krijgt 'ie een knalrode kop en rent hij gauw weg

niks van mee gekregen namelijk