probleem met collega.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:55

Hee meid, wat een vervelende situatie zeg.. :(:)

Goed van je dat je het hebt besproken met je leidinggevende, dan weet ze er in ieder geval al iets vanaf.
Voor derest gewoon je zelf blijven en doen alsof je neus bloed, dan doe jij niets verkeerd en kan je werkgever je daar dus ook niet op aanspreken, hopelijk doet het meisje hetzelfde en anders meteen aangeven! mocht ze het heel bont gaan maken is ze ook weer snel vertrokken lijkt mij zo, denk niet dat je werkgever daar op zit te wachten.

Succes komt goed <3

lady62

Re: probleem met collega.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:06

Het enige dat je kunt doen is gewoon je werk doen en haar zeker niet opzoeken.
houd afstand als dat kan en laat het er verder bij.
Doet ze vervelend of agressief naar jou toe meld dat dan maar onderneem zelf niets.
Houd de eer aan jezelf en heel veel sterkte.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:38

Bedankt iedereen.

ik zal het wel zien morgen.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:41

Wat lastig zeg! Houd in ieder geval de eer aan jezelf. Maar dat doe je volgens mij wel. Veel succes morgen. Het komt vast goed!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:03

Je kunt bij je leidinggevende in het kort aangeven wat er in het verleden gebeurd is en dat je er met een open mind in wilt gaan. Het is tenslotte niet niks geweest en je hoeft niet tot in de details te gaan.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 13:34

tot nu toe gaat het goed. heb me afzijdig gehouden in de spoelkeuken en zij is daar maar 1x binnen geweest. heeft haar mond niet geopend.

als het zo gaat, elkaar een beetje negeren dus, vind ik het goed.

moet wel zeggen dat ik nu niet echt prettig sta te werken, toch een soort 'onveilig' gevoel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:41

Maak het ook niet groter als het is :) Ik kan me voorstellen dat je je niet prettig voelt, maar blijf er ook niet in hangen. Probeer er boven te staan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:47

geef het wel aan bij de leiding gevende, maar idd doe alsof je van niets meer weet hoe lastig ook!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 13:54

Cayenne schreef:
Maak het ook niet groter als het is :) Ik kan me voorstellen dat je je niet prettig voelt, maar blijf er ook niet in hangen. Probeer er boven te staan.

zeker. Ik denk dat dit een kwestie van gewenning gaat zijn. Hoe meer ik haar zie, des te eerder ben ik van dat gevoel af.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:58

Toon je de sterker en vol vertrouwen, ook al ben je het misschien niet, een soort van de leiding nemen en er dus wel iets over zeggen. Als iemand je ziet als iemand met veel zelfvertrouwen dan zal er ook minder snel een nare reactie komen.
Ik zou dus iets zeggen als: "Goh ik had niet verwacht jou hier tegen te komen, gaat het goed met je?" Vraag een keer hoe het bevalt op de nieuwe werk, wrs verras je haar daar mee, dat kan soms onverwachts goed uitpakken. Houdt het verder oppervlakkig, het moet niet teveel worden. Maar een vriendelijk woord ter verwarring heeft soms verrassend leuk resultaat.
Dan toon je meteen een stuk sterker en wie weet, misschien is ze wat ouder en volwassener geworden.
Maar gaan ontlopen, daar maak je je het jezelf moeilijk mee.
In het gesprek met de leidinggevende had ik ook gezegd dat er een naar verleden is tussen jullie, maar dat jullie toen beiden jong waren en dat je er vanuit gaat dat er wat jou betreft geen probleem meer is. (ook al vraag je je het je af)
Zo toon je je volwassen en fijn in de omgang. Mocht ze dan toch tegen jou tekeer gaan, dan heb jij je goede wil getoond.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:34

Raket heel erg bedankt dat is een goede tip!

ik mag gelukkig na mijn pauze terug naar mijn eigen afdeling dus dan zie ik haar vandaag iniedergeval niet meer.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:07

Ik zou het niet groter maken dan het is.
Zij is in dit geval de buitenstaander op het werk. Jij werkt er al langer hebt in dat geval meer ervaring.
Zij is nu de mindere.
Ga een praatje met haar aan en clear the air.

Succes vandaag! :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:19

Dimphyl schreef:
jammergenoeg geen (wil?)/mogelijkheid om mij morgen op een andere afdeling te plaatsen dus zal toch met haar moeten werken. erg jammer, maar ach, zo ben ik er wel gelijk vanaf.

leidinggevende vond verder dat wij ons allebei collegiaal moesten gedragen, en privé en werk gescheiden houden, daarom vond hij het niet een groot probleem.

Sorry, maar dat vind ik echt slecht van je werkgever. je word eigelijk niet gehoord..

In een ideale wereld is er ook geen oorlog.. maar ik praktijk is dat toch echt anders .. :S