Geen rijbewijs maar toch iets anders willen dan fietsen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:53

Ga op aikido, gezellig en bruikbaar in geval van nood! *\o/*
mocht dit ook te duur zijn koop een stel werk schoenen met stalenneuzen. een rotschop en die potloodventer komt je echt niet meer achteraan :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:54

Ik vind verlaten weggetjes eerder veiliger. Ze zijn immers verlaten, ofwel er komt geen hond.
De incidenten waar ik bang ben geweest omdat iemand zich geweldadig toonde waren altijd in druk bewoond gebied.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:56

Sizzle schreef:
Ik vind verlaten weggetjes eerder veiliger. Ze zijn immers verlaten, ofwel er komt geen hond.
De incidenten waar ik bang ben geweest omdat iemand zich geweldadig toonde waren altijd in druk bewoond gebied.

juist die ervaring heb ik ook en dan vooral net na kroegtijd!

Anoniem

Re: Geen rijbewijs maar toch iets anders willen dan fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:01

@Kwita en Sizzle; hier in de omgeving werd op een ander verlaten stuk meiden van de fiets getrokken. Was bij een bos. En dat gebeurde vaak voor schooltijd.
Vandaar mijn 'angst'.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:12

Ik wilde net zeggen, ik woon in een dorp, en om "iets" te gaan doen moet je altijd lange einden fietsen. en dat zijn dan ook nog eens lange einden langs weilanden, bos en/of heide. En juist hier in de omgeving hebben we nu al een aantal keer een fietsentrekker gehad. die dus meiden van de fiets af trokken. en dat was juist heel vroeg in de morgen, of heel laat op de avond.

Als ik heel af en toe op onregelmatige tijden, die weg af moet fietsen, zou ik niet bang zijn. Echter moet je op vaste tijden/dagen. Dan kan het dus zijn, dat je in de gaten gehouden wordt, en er eerder wat kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:14

Goed dat je probleem opgelost is TS :j veel plezier op je stage in elk geval!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:14

Kan er iemand met je mee fietsen? Twee staan sterker dan een?

Ah, opgelost zie ik nu ook. Fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:25

wendyenbram schreef:
Ik wilde net zeggen, ik woon in een dorp, en om "iets" te gaan doen moet je altijd lange einden fietsen. en dat zijn dan ook nog eens lange einden langs weilanden, bos en/of heide. En juist hier in de omgeving hebben we nu al een aantal keer een fietsentrekker gehad. die dus meiden van de fiets af trokken. en dat was juist heel vroeg in de morgen, of heel laat op de avond.

Als ik heel af en toe op onregelmatige tijden, die weg af moet fietsen, zou ik niet bang zijn. Echter moet je op vaste tijden/dagen. Dan kan het dus zijn, dat je in de gaten gehouden wordt, en er eerder wat kan gebeuren.

En dat is dus waar ik bang voor ben. Ik heb straks 3 dagen in de week, een aantal maanden achter elkaar, zelfde dagen, zelfde tijd...

Bedankt! Dat gaat wel lukken, is een leuke stageplek :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:34

Ik deed altijd net alsof ik aan het bellen was toen ik door donkere polders midden in de nacht op de fiets naar huis moest. Nooit wat gebeurd verder en heb ik toch jaren gedaan...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:43

Polly schreef:
Voor een brommerrijbewijs ben je rond de €350 klaar, een scooter hoeft ook niet de hele wereld te kosten. Het is een overweging..

Is dat zo idioot duur geworden?? :oo

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:58

Ik herken je angst! Hier ook. Maar dat is juist gekomen door engerds, én dat was niet 1 keer maar 3 keer én 2 van de 3 op stille weggetjes. Ik heb er daardoor ook een schijthekel aan!

Ik heb sinds kort wel een elektrische fiets omdat ik dagelijks om 06.15 op de fiets zit (En dus idd wat met hetzelfde ''probleem'' zat + minder met de auto wilde). Ik voel me juist een stuk veiliger door de snelheid en nu fiets ik dus wel zo vroeg van huis. Voorheen dus niet! Ook niet 's zomers. Maar fijn dat je gebracht wordt TS! :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:28

Zelfde probleem hier. Rijbewijs te duur (iedere spaarpoging liep weer op niks uit, paard die naar de dierenarts moest, ik die van paard viel en hop daar ging m'n eigen risico... Dat soort dingen :') ) en stiekem vind ik autorijden ook doodeng.

Dus ik heb toen m'n brommerrijbewijs gehaald, is in vergelijking met een autorijbewijs echt een heel stuk goedkoper! En je doet er minder lang over. :)
Ik moet naar paard en werk ofwel door een soort industrieterrein of door een onverlichte polder, voel me op de brommer dan toch wat veiliger dan op de fiets.

En het is wel koud op de brommer, maar een stuk goedkoper dan een auto. En dat was 't mij in ieder geval wel waard. :))
Ik heb geloof ik nog niet eens 300 euro betaald voor les en examen bij elkaar, was wel een aanbieding maar misschien is er wel een rijschool bij je in de buurt die momenteel een aanbieding heeft?
Het is de overweging waard in ieder geval denk ik. :)

Oh, ik heb niet alles gelezen, maar is het anders geen optie om met de bus te gaan?

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:03

Neem de bus.

Als het straks weer langer licht is kun je weer lekker fietsen in het ochtend zonnetje ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:57

Kipje39 schreef:
Polly schreef:
Voor een brommerrijbewijs ben je rond de €350 klaar, een scooter hoeft ook niet de hele wereld te kosten. Het is een overweging..

Is dat zo idioot duur geworden?? :oo

Incl. theorie en evt intake die veel rijscholen wel adviseren ivm het beperkte aantal uren dat je hebt voor het examen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:23

Hou er rekening mee dat wanneer je zakt voor theorie en praktijk je er nog wel 200 bij kunt zetten ;)

Ik zou zeggen spaar je centjes lekker op voor je auto rijbewijs, daar mag je op je 16,5 al mee beginnen. Als je rijbewijs heb mag je ook rijden op een brommertje, waarom zou je dan én 600 euro betalen voor je brommer én 1500 voor je auto?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:31

600 voor je brommer? als je je theorie serieus neemt en bij de praktijk goed luistert naar de instructies en aanwijzingen van je instructeur en niet teveel ja-maar't, lanterfantert en doet waar je zelf zin in hebt moet je goed je best doen om te zakken hoor.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:34

Theorie is tegenwoordig niet makkelijk, CBR doet er echt wel moeite voor om geld aan te verdienen ;) me broertje had toevallig afgelopen jaar de brommer certificaat gehaald. Super goed geleerd, 1x gezakt. Toen theorie wel in de pocket de 2e x. Vervolgens de praktijk. "Hij was te "eigen" met zijn brommer." Onzin. Maar wel gezakt. 2e x wel gehaald maar wel 150 euro lichter.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:43

Gerritt schreef:
Theorie is tegenwoordig niet makkelijk, CBR doet er echt wel moeite voor om geld aan te verdienen ;) me broertje had toevallig afgelopen jaar de brommer certificaat gehaald. Super goed geleerd, 1x gezakt. Toen theorie wel in de pocket de 2e x. Vervolgens de praktijk. "Hij was te "eigen" met zijn brommer." Onzin. Maar wel gezakt. 2e x wel gehaald maar wel 150 euro lichter.

Ik ben zelf instructeur dus weet wel een beetje hoe het in elkaar zit. Te eigen kan ook betekenen dat ze er te makkelijk mee omgaan en vooral in combi met de regels. Dat is inderdaad een reden om te zakken want dat zijn precies de brommerrijders die doorgaans snel overmoedig worden. Misschien geldt dat niet voor jouw broertje maar dat kan de examinator niet zien. Mijn ervaring is dat je echt niet zomaar zakt want het is best een soepel examen, er zal dus echt wel wat gebeurd zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:50

Ik geloof nog steeds heilig dat ik beter midden door het bos kan fietsen dan door de stad in het donker :') (Ik voel me in een donker bos ook happy'er dan in de stad :+)