Iets raars gezien tijdens het joggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Iets raars gezien tijdens het joggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:29

Zou het niet zo zijn dat diegene zijn lampje wel achterwege zou laten als hij/zij iets verdachts aan t doen was? :P Misschien idd gewoon op zoek naar iets wat ie heeft laten vallen eerder op de dag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:09

Thesserd schreef:
Zou het niet zo zijn dat diegene zijn lampje wel achterwege zou laten als hij/zij iets verdachts aan t doen was? :P Misschien idd gewoon op zoek naar iets wat ie heeft laten vallen eerder op de dag...

Dan zie je helemaal niets meer :P
Een akker zit al vol hobbels en bobbels.. Als er dan iets kleins ligt zie je dat niet meteen :) Vooral dat het leek alsof ie zich betrapt voelde en weg wilde gaan..

Maar ach, geocoaching, iets verloren en weer opzoeken, etc kunnen allmaal!

Benieuwd wat de boer zegt :) hou je ons op de hoogte?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:55

Of de boer die weg was geweest met de auto en op de terugweg naar huis nog even wat moest doen op het land..

Ik zou het de boer en/of de politie even melden, kun jij het loslaten :)
Want we kunnen hier met zijn allen wel allemaal mogelijke verklaringen zoeken, maar zeker weten zul je het niet, dus het zal blijven knagen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:36

Of hij controleert in hoeverre er overlast is van muizen. Er is op het moment een behoorlijke plaag gaande rondom muizen en die zijn vaak ook 's avonds actief.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:10

Winged schreef:
Of hij controleert in hoeverre er overlast is van muizen. Er is op het moment een behoorlijke plaag gaande rondom muizen en die zijn vaak ook 's avonds actief.

Als je in Groningen/Friesland woont, vind ik dit echt een goede reden :j

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 11:45

Ik woon in Noord-Brabant. Ik ga zo naar de boer, ik hou jullie op de hoogte!

Iets verloren, maar hoe/wat dan? Het is geen weiland met gras, maar echt landbouwgrond voor gewassen. Wanneer loop je daar nou midden op zo'n veld en verlies je iets? :+

Geocaching, speurtocht etc kan heel goed! Maar dan zal de boer daar van op de hoogte zijn neem ik aan, je gaat toch niet zomaar op iemand grond iets leggen/begraven. Vooral niet als daar ook met landbouwwerktuigen overheen wordt gegaan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:47

De beste man is gewoon aardappels aan het zoeken. Er blijven altijd aardappelen over in zo'n veld.
Gebeurd regelmatig hoor.

Er wordt tegenwoordig zo snel van iets extreem dramatisch uit gegaan...
Laatst bijgewerkt door cp112 op 02-02-15 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:48

Dat had je dan gelijk moeten doen...wat heeft de man aan die boodschap achteraf?

Misschien iets totaal onschuldigs...hondje dat terugkwam zonder halsbandje ofzo...

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:52

Ik denk niet dat het iets ernstigs is hoor.. Gewoon even de boer inlichten lijkt me voldoende eigenlijk. Dan kan hij beslissen wat voor actie hij onderneemt.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:53

Mensen gaan van het ergste uit.. Persoon kan wat verloren zijn hij is daar misschien wel overdag langs geweest en gaan nog op onderzoek uit.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 11:53

cp112 schreef:
De beste man is gewoon aardappels aan het zoeken. Er blijven altijd aardappelen over in zo'n veld.
Gebeurd regelmatig hoor.

Het gewoon een verdacht tintje, Vooral ook dat hij zich betrapt leek te voelen door mij, Sowieso, aardappels zoeken om tien uur 'savonds? Dat kun je dan toch beter doen als het licht is? En worden die niet maanden eerder geoogst? Volgens mij is dat veld de hele winter al leeg en is er alleen nog geploegd.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:55

Pearlx schreef:
cp112 schreef:
Gebeurd regelmatig hoor.

Het gewoon een verdacht tintje, Vooral ook dat hij zich betrapt leek te voelen door mij, Sowieso, aardappels zoeken om tien uur 'savonds? Dat kun je dan toch beter doen als het licht is? En worden die niet maanden eerder geoogst? Volgens mij is dat veld de hele winter al leeg en is er alleen nog geploegd.

Aardappelen komen na het ploegen juist naar boven. En ja dat doe je sneaky in het donker als het jou veld niet is.
Wij deden het in ons eigen aardappel veld en weken/maanden na het rooien haalde je daar nog manden met aardappels uit hoor :j
Het wordt heel veel gedaan.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:58

Ondanks dat het waarschijnlijk niets is geweest zou ik het sowieso bij de boer melden. Burgerlijke oplettendheid wordt vaak op prijs gesteld en is ook nodig vind ik. Stel dat iemand een verdacht persoon bij jou paard in de wei ziet lopen, dan ben je toch ook blij als dit even tegen je gezegd wordt denk ik. Ook al bleek dit achteraf gewoon een familielid oid te zijn, je hebt toch het gevoel dat je er niet alleen voor staat zeg maar. Om deze reden zou ik het in elk geval even bij de boer melden zodat hij weet dat er nog oplettende mensen rondlopen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:58

mss schrok de boer van dat perceel terwijl hij een luchtje aan het scheppen was van een verdwaalde hollende burger en liet zijn autosleutels vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:08

[quote="Pearlx"]

In eerste instantie vond ik het nogal verdacht. Wat doe je zo laat in een veld en wat heb je daar uberhaupt te zoeken? Het is een veld waar gewassen verbouwt worden dus je loopt er normaal niet op
[quote]

Hier moest ik wel om lachen. Er lopen vaker mensen in een veld hoor. Daar is niks raar aan. Hier open de boeren ook vaker door hun veld heen om te kijken of alles goed groeit en om onkruid etc eruit te halen.
Enneh wat heb jij nog zo laat te zoeken daar? :P Tjha die man is vast iets verloren en is aan het zoeken.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 12:10

BlondCowgirl schreef:
Ondanks dat het waarschijnlijk niets is geweest zou ik het sowieso bij de boer melden. Burgerlijke oplettendheid wordt vaak op prijs gesteld en is ook nodig vind ik. Stel dat iemand een verdacht persoon bij jou paard in de wei ziet lopen, dan ben je toch ook blij als dit even tegen je gezegd wordt denk ik. Ook al bleek dit achteraf gewoon een familielid oid te zijn, je hebt toch het gevoel dat je er niet alleen voor staat zeg maar. Om deze reden zou ik het in elk geval even bij de boer melden zodat hij weet dat er nog oplettende mensen rondlopen.

Ja dat zeker! Ik zou het ook maar niks vinden als er iemand op mijn grond rondloopt.

purkie schreef:
mss schrok de boer van dat perceel terwijl hij een luchtje aan het scheppen was van een verdwaalde hollende burger en liet zijn autosleutels vallen.

Hij was echt al aan het schijnen in dat veld toen ik aan kwam lopen purkie, en als hij door het zien van mij iets had laten vallen dan zou hij toch niet aanstalten maken om weer te gaan zonder hetgene wat hij liet vallen :') En zoals ik al zei ik heb niet het idee dat het de boer was, die zou van de andere kant zijn gekomen. Terwijl deze auto langs de weg stond geparkeerd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:11

Ben je al bij de boer geweest TS?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:11

BlondCowgirl schreef:

Helemaal met je eens, maar dan wel gelijk en niet een dag later :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 12:12

Amaris schreef:
Ben je al bij de boer geweest TS?

Nog niet, ik vertrek over 10 minuten, ik laat straks nog even weten wat hij zei.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 14:05

Zojuist terug thuis en ik ben even bij de boer langsgeweest.

Hij zei dat hij erg vaak last heeft van jongeren op zijn land. Het is hier namelijk erg afgelegen dus 'snachts ben je echt helemaal alleen op de velden. Waarschijnlijk gebruiken zij het als ontmoetingsplek. Hij heeft al redelijk vaak dingen als blikjes, peuken, telefoons en zelfs condooms op zijn land gevonden :r

Hij vermoed dus dat het zo iemand was die er iets verloren is bij een eerdere "sessie". Het is hier bijna carnaval, dan heb je er natuurlijk meer last van. Hij gaat het zelf ook bij de politie melden en het in de gaten houden.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:55

Ik weet niet of het raar is, maar heb je de kleur/merk van de auto en eventueel kenteken genoteerd of onthouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:40

Gezellig cosy met vrienden op een akker meeten joh :') is wel creatief bedacht :+

Fijn dat je nu waarschijnlijk de reden hebt!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:03

haffiefreak schreef:
Ik weet niet of het raar is, maar heb je de kleur/merk van de auto en eventueel kenteken genoteerd of onthouden?

Nee het is achteraf en onverlicht, was beide echt niet te zien zo donker is het daar. Dat schijnen met zijn zaklamp is echt het enige wat hem verraadde anders had ik hem niet gezien. (Ik draag zelf ook lichtjes tijdens het joggen)

Joaltijd schreef:
Gezellig cosy met vrienden op een akker meeten joh :') is wel creatief bedacht :+

Fijn dat je nu waarschijnlijk de reden hebt!

Tja je moet iets als jeugd in een gat :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:24

Dat is niet 'brommers kiekn' maar 'akker banjern'

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:27

_O-
Getver

Goed dat je het gemeld hebt ts, je weet maar nooit..