Groot leeftijdsverschil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:48

Gucci_ schreef:
Ik ben zelf 22

Ik ben 43 *\o/*

Niets om je voor te schamen hoor, ik ken er genoeg in mijn omgeving.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:51

8 en 9 jaar verschil vind ik verwaarloosbaar.
Natuurlijk vind ik wel dat als je 25 jaar verschil hebt moet stilstaan bij de toekomst.
De kans dat je 50 bent en in de fleur van je leven moet leven met een hoogbejaarde man is aanwezig.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:52

Wat ik vooral merk (ervaringen uit dichte omgeving) is dat het leeftijdverschil vaak niet het verschil gaat zijn, maar dat mannen die zich jonger gedragen vaak het probleem is. Nu je 22 bent, en een man van 47 past zich aan aan jouw leefstijl/leeftijd is dat geweldig.

Probleem wat ik vaak zie, is dat die mannen zo blijven, en dat als de vrouw dan op een gegeven moment ouder wordt, en wel serieuzer wordt/wil worden, en dat de man dan "kinderlijker' blijft (als jullie begrijpen wat ik bedoel, ik bedoel niet per se kinderachtig, maar ze zeggen vaak niet voor niks dat mannen later volwassen worden dan vrouwen, en als ik sommige zie, die worden nooit volwassen).

En vooral dat kan de nodige irritaties opleveren. Kinderen in het spel is vaak ook niet al te best bij een groot leeftijdsverschil.

Als een man van 45 kinderen heeft van bijv. 16 tot 20 jaar, en jij bent 22, dan hoef je meestal (niet altijd hoor) maar niet al te veel medewerking van de kinderen te verwachten....
Wat op zich ook wel weer logisch is, ga je zelf maar na.

Maar als de man dan niet voor jou op durft te komen tegenover de kinderen, dan blijft het ook niet goed gaan. Als de man alles goed vindt wat de kinderen doen, en jij irriteert je er aan, dat is ook niet vol te houden.

Kortom: leeftijd maakt mijn inziens niks uit! het bijbehorende gedrag wel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:56

janderegelaa schreef:
Gucci_ schreef:
Ik ben zelf 22

Ik ben 43 *\o/*

_O-

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:58

Er is een fase dat het verschil niet uit maakt maar naar mate je beide weer ouder word het verschil ook weer groter en dan praat ik over +15 en meer
Pensioenleeftijd van de 1 terwijl de ander nog druk in het werkende leven zit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:59

janderegelaa schreef:
Gucci_ schreef:
Ik ben zelf 22

Ik ben 43 *\o/*

Versieren 2.0? :')

Ik zou me er niks van aantrekken ts! Jij voelt je daar goed bij dus waarom niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:01

Duplo schreef:
Er is een fase dat het verschil niet uit maakt maar naar mate je beide weer ouder word het verschil ook weer groter en dan praat ik over +15 en meer
Pensioenleeftijd van de 1 terwijl de ander nog druk in het werkende leven zit.

Ik werd op mijn 22e volledig afgekeurd voor te werken.
Je hoeft echt niet oud te zijn om met dergelijke verschillen te maken te krijgen.
Maar dat vergeten mensen wel eens.. Want jonge mensen worden niet ziek, toch?

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:19

Toen ik 25 was kreeg ik een relatie met mijn huidige vriend die toen 44 was ;) Het was zeker niet makkelijk, want omdat hij ouder is kwam er ook wat bagage mee en er is toch wat onzekerheid geweest van zijn kant over het leeftijdsverschil. Maar we zijn nu 7 jaar samen en het gaat super! :D Liefde kent geen leeftijd. En inderdaad, hij wordt eerder oud dan ik, maar dat ik daarom de liefde van mijn leven moet laten lopen? Nee, dat komt op de een of andere manier wel goed.
Uiteindelijk heeft elke relatie zijn problemen en gaat het er om dat jullie samen gelukkig zijn.
TS maak voor jezelf de keuze, en niet voor anderen!

Anoniem

Re: Groot leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:55

Ik zou me eerder af gaan vragen wat de mannen van die leeftijd zo aantrekkelijk maken? Want bedenk wel, het is de leeftijd van je vader.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:58

Ik begrijp ts helemaal! Ik ben zelf 33 en alle manmen die ik aantrekkelijk vind naderen de 50. En dan is het natuurlijk nog zo dat dat alleen mannen zijn die er zeer goed geconserveerd uit zien. Mooie oudere mannen hebben een uitstraling waar ik als een blok voor val en die mannen van mijn eigen leeftijd nog niet hebben.
Ik heb mezelf er maar bij neergelegd dat ik nou eenmaal zo ben. En dat kan ik ts ook van harte aanbevelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:04

Samiyah schreef:
'Leeftijd is maar een getal' vind ik altijd zo'n dooddoener. Nee, het is niet alleen maar een getal, het zegt ook iets over de fase waarin je zit, wat je allemaal al hebt meegemaakt.

Dat gaat lang niet altijd op. :) Mijn man en ik schelen 18 jaar (hij is dus ouder) en ik heb veel meer meegemaakt en heb nooit in de 'fases' gepast die bij mijn leeftijd zouden horen. En zo ken ik er wel meer. Natuurlijk klopt het globaal wel, daarom zou ik er ook niet aan moeten denken om met iemand van mijn eigen leeftijd te gaan. Kinderachtige jochies. :D (Ik ben 29) Maar een klik en aansluiting in levensvisies is veel belangrijker dan leeftijd, want als dat eerste klopt is leeftijd echt maar een getal.

Ik maak me ook geen zorgen over de toekomst, ik kan net zo goed als eerste omvallen. En ik heb toch geen standaard leven, dus ik zal ook dan weer niet in de bijbehorende fase passen vermoed ik zo. Wie dan leeft, wie dan zorgt. :) Zonde om een hoop mooie jaren niet mee te maken omdat het in de toekomst wel eens lastig kon worden.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:12

Joolien schreef:
Ik zou me eerder af gaan vragen wat de mannen van die leeftijd zo aantrekkelijk maken? Want bedenk wel, het is de leeftijd van je vader.

Niet altijd :D ik ben 24, mijn vader 75 en mijn man 48. we zijn nu zo'n 7 jaar samen. Het is in ons geval wel zo dat ik vaak ouder geschat wordt en hij jonger (hij moest laatsts bij het kopen van een biertje zijn ID laten zien :') ) en daar gaat het denk ik ook om. Dat je zo'n beetje in dezelfde levensfase zit en dezelfde ideen en voorstellingen van je levensinvulling hebt. Als dat past, maakt leeftijd gewoon niet/nauwelijks uit.

En wat betreft het feit dat hij dan krakkemikkig en 75 is als ik 50 ben, dat is wel een toekomstbeeld waar ik soms wat bang van wordt. Maar het zijn nog 25 jaar tot die tijd, en waarom zou ik die laten liggen omdat het over zoveel jaar misschien moeilijk kan worden? Misschien is mijn man in z'n tachtigste nog superfit, misschien rijd hij morgen tegen een boom. We zullen vanzelf wel zien wat de toekomst brengt en tot die tijd genieten van gewoon van/met elkaar!

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:23

Is het echt het uiterlijk van zo'n oudere man dat je aantrekt, of is het iets ín de man dat je aantrekt. Misschien vind je nu mannen van 40+ leuk, en over 10 jaar nog, dan is het verschil al een stuk kleiner. Het kan wel zijn (zoals eerder genoemd) dat je in een andere levensfase zit en dat kan botsen maar als echte liefde elkaar vindt dan is leeftijd maar een getal.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:56

Ik ben 21 en mijn vriend is 32. Maar het licht ook helemaal aan de persoon zelf denk ik. Ik vind mijzelf niet een meisje die met een jongen van ze delfde leeftijd zou gaan omdat ik wel al bezig ben met serieuse dingen. Wat de meeste jongens van 21 nog echt niet aan het doen zijn. Dat is natuurlijk per jongen/man verschillend!
Mijn vriend en ik liggen echt helemaal op 1 lijn en van die 11 jaar merk ik weinig!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:03

Mijn man en ik schelen 22 jaar. Ik was net geen 18 toen wij elkaar leerden kennen.

Hij had 1 vriendin gehad voor mij, nooit uit geweest altijd gewerkt. Overigens is hij mijn eerste 'vriendje' :D
Zijn inmiddels 7 jaar samen en 3 jaar getrouwd en in augustus komt ons eerste kindje :). Vinden veel mensen niet ideaal maar hier hebben wij voor gekozen en wij zijn gelukkig. En inderdaad is mijn man 2 jaar jonger dan mijn ouders.

En tuurlijk merken wij soms wel iets van het leeftijdsverschil maar we proberen er altijd samen iets op te vinden. Jongens van mijn leeftijd vind ik niet echt bij mij passen zijn soms nog zulke kleuters...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:08

Ik ben 24 en vriendlief 31. Maar hij is nog echt een jongen, iedere week op stap e.d. Ik heb al best wat meegemaakt en heb me altijd al ouder gevoeld dan mijn leeftijd is dus ik voel me vaak nog volwassener dan hem. We zijn nu beiden voor het eerst bezig met een huisje huren of kopen want zitten beide nog thuis.Het is dus echt persoonsafhankelijk en per situatie is er toch weer wat anders van te denken en doen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 00:29

Ik wilde nog even iets zeggen over het stukje over andere levensfases.

Ik begrijp niet helemaal wat er mis is dat je beiden in een andere fase zit. Het maakt toch niet zoveel uit of de ene nog studeert en de andere aan het werk is? Beide keren heb je elkaar wel iets te vertellen wat je die dag meegemaakt hebt.
Ik voel mij vaak niet op mijn gemak bij leeftijdsgenoten en kan het meestal beter vinden met mensen ouder dan 30 jaar. Ik ben vaak bij familie en ouders en zie daarnaast mijn vriendinnen ong eens per maand. Mijn familie is 72, 59 en de rest in de 40. Misschien ligt het daar ook aan, dat ik in het dagelijks leven veel met volwassenen omga.
Daarnaast ben ik een rustig, huiselijk type (ga weinig uit), misschien iets wat oudere mannen aantrekt. Ik doe een groot deel van het huishouden, hou mijn administratie goed bij, ik heb nog nooit op mijzelf gewoond en ben toch zelfstandig. Dus als je net in de 20 ben, wil niet meteen zeggen dat je een feestende student bent die nog bij zijn ouders woont en nog nooit eten gekookt heeft :D

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:15

Een aspect dat ik zelf ervaren heb in een relatie met een groot leeftijdsverschil (13 jaar), is dat het aanpassen van de jongere persoon niet voldoende is. Ik heb zelf ook meer met oudere mannen, en sluit hier over het algemeen prima op aan. Natuurlijk kan ik me jong gedragen maar ik sta vrij volwassen in het dagelijks leven en dat werkt in een relatie prima. Met mijn ex merkte ik alleen dat hij het niet los kon laten dat ik zoveel jonger was en daardoor 'vaderlijke' trekjes ging vertonen - terwijl ik juist zocht naar gelijkheid. Dat werkte dus averechts. Mocht je dus in een situatie komen waarbij er sprake is van de stap naar een serieuze relatie, dan zou ik aanraden om het los te laten jezelf te verdedigen. Je weet immers dat je het kan. Eerst kijken of je partner daar ook tot in staat is :)
Over de omgeving: ervaring leert dat de omgeving er vanzelf aan went als jij er geen probleem van maakt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:36

Het ligt helemaal aan het koppel. Persoonlijk vind ik > 10 jaar gewoon veel, maar ach.. Mijn zusje was net 20 toen ze verkering kreeg met haar (nu) man van toen 45, ze zijn in 2 jaar tijd getrouwd en hun dochtertje is nu een week oud. Als je verliefd bent, dan ben je verliefd. Ik had haar (zeker met het oog op de toekomst) liever met een jonger persoon gezien, maar haar man in zo'n super kerel en ze vormen zo een fijn koppel, dat ik er nu sowieso helemaal achter sta. Persoonlijk zou het voor mij een remming zijn, ik ben nu zo'n 4 jaar samen met mijn vriend, ik 23 en hij 25 en ik vind het perfect zo, ik hoop dan ook dat ik samen met hem oud mag worden. Als je partner een heel stuk ouder is, 25 jaar in hun geval, dan veranderd dat toch een hoop.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 02:05

Ik ken een stel waarbij de man nu 86 is & zij is rond de 53... Dat is meer als 30 jaar verschil. Maar zij zijn al jaren gelukkig met elkaar, dus ja als het past, dan past het.

Ik heb binnenkort een date met iemand van 24. Ben zelf nu 19. 5 jaar verschil...

Mijn eerste echte vriend was 23 toen ik een relatie met hem kreeg en ik was 17... 10 maand volgehouden. Om verschillende redenen. Heb daarna paar "relaties" gehad die allemaal niet langer duurden als 3 maand... Elke keer was het verschil 1 tot 2 jaar... Dat ging gewoon niet goed...

Ik ben zelf ook meer gebaat bij een wat oudere jongen. Zitten meer op 1 lijn. Zelf genoeg oliebol aan mijn kop gehad, waardoor ik volwassener denk dan anderen. Hoewel ik ook heerlijk kinds kan zijn, impulsief uit de hoek kan komen & soms geen rem hebt.

Ik denk inderdaad dat leeftijd maar een getal is & dat het vooral aan het feit ligt of jullie voor het meest op 1 lijn zitten qua levensstijl & gewoontes...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 02:11

Ik ben 46 en mijn vriend is 61,nooit iets van gemerkt.
Zijn zoon is maar 5 jaar jonger dan ik ben,ook daar merk ik eigenlijk weinig van.
Een leeftijd zegt in mijn ogen niet zo veel,het gaat om hoe je bij elkaar past.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 03:01

Wat vinden jullie dan van meisje 17 en jongen 26?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 03:08

9 jaar verschil... Ik vind niet gek...
Ging zelf op mijn 17e met een jongen van 23, die mentaal toch even richting 30 was... Misschien ouder...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 03:21

beauty1love schreef:
Wat vinden jullie dan van meisje 17 en jongen 26?

Bijzonder, ik vraag me dan altijd af wat hij in zo'n meisje ziet. Maar dan weer, het hangt af van de persoon, als het een meisje dat enorm volwassen is en vooruit loopt op haar leeftijdsgenoten zoals mijn zusje bijv. (op haar 16e het huis uit omdat ze persé een bepaalde leerplek wou, in de stad, 80 km verderop) waarom niet?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 08:41

Ik ben 31 m'n vriend 39 en er is een kindje op komst.

Nooit maar dan ook nooit heeft iemand die ons kent wat van de leeftijd gezegd.

Totale opmerkingen, 1 van mijn collega's (man en even oud als ik) wat moet je met zo'n oude vent.

Dat is alles.

Bagage, ja hij is gescheiden maar heeft geen kinderen.