Hoe uitgeleend geld terug krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:53

Woonwagenkamp of niet, ik zou toch eens verhaal gaan halen.
Zeker voor zo een groot bedrag.
Zij moet toch snappen dat ze jou zo op deze manier ook in de problemen brengt??
Bluffen en dreigen heeft nog helemaal geen zin, daar bereik je vaak niks mee maar gewoon een eerlijk en open gesprek??

XxLMMxX idee staat me ook wel aan.
Daar moet ze toch op reageren.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:58

Bijzondere mensen heb je zeg :=. Snap uberhaupt niet dat zulke mensen het in hun hoofd durven te halen om geld te lenen bij kennissen.

Ik heb ook weleens geld uitgeleend, tot een paar duizend euro aan toe. En ondanks dat het écht goede vrienden waren, heb ik wel een soort contractje opgesteld dat ik het dan en dan terug wilde hebben. Beide partijen getekend, met een week was het geld terug en briefjes doorgescheurd. Het is alleen maar voor het geval dat.

Zal aan kennissen hooguit een tientje lenen, voor meer geld moet je echt wel een vriend of vriendin van me zijn, waar ik ook echt vanop aan kan. En ja, dan alsnog komt het "contractje".
Andersom trouwens ook hoor.

Maargoed, daar heb je nu niks aan. Vind het lastig, blijkbaar heeft ze je geblokkeerd op de app. Kun je niet met je vriend, man, vader ed. even langsgaan? Je hoeft geen stennis te schoppen, maar dat maakt meestal net wat meer indruk.

colunder

Re: Hoe uitgeleend geld terug krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:41

Ze heeft nu een berichtje gestuurd dat ze het woensdag in een envelop meeneemt naar het activiteiten centrum.
maar ja,dat zou ze afgelopen woensdag ook gedaan hebben maar toen was
ze"ziek"
eerst zien,dan geloven!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:43

Fingers crossed dan maar!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:17

colunder schreef:
Ze heeft nu een berichtje gestuurd dat ze het woensdag in een envelop meeneemt naar het activiteiten centrum.
ze"ziek"
eerst zien,dan geloven!

Mocht ze afzeggen kun je ook zeggen 'oh dan kom ik het wel even oppikken'?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:22

Maartje1990 schreef:
colunder schreef:
ze"ziek"
eerst zien,dan geloven!

Mocht ze afzeggen kun je ook zeggen 'oh dan kom ik het wel even oppikken'?

Das een goeie!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:26

Deze tip is eigenlijk net te laat, gezien de datum, maar voor geval je het volgende maand nog niet hebt: vraag het desnoods rond de tijd dat het salaris gestort is. Dan is er voor haar ook geen kul smoes te verzinnen dat het geld er niet is.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:36

Ik hoop voor jou dat ze nu der woord houd

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:52

En haar anders taggen op Facebook. ~~}>

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:43

Telpeva schreef:
Deze tip is eigenlijk net te laat, gezien de datum, maar voor geval je het volgende maand nog niet hebt: vraag het desnoods rond de tijd dat het salaris gestort is. Dan is er voor haar ook geen kul smoes te verzinnen dat het geld er niet is.

ligt aan je aanvullende sores natuurlijk :(

huur, gas/water/licht, deurwaarder die aan de deur staat.. die gaan toch snel voor op terugbetalen van particuliere leningen.. puur alleen al omdat er hele grote gevolgen aan kleven als je die weer laat liggen, met name als je al op je eindje loopt.

daarnaast kan er natuurlijk ook nog loonbeslag zijn, of een rekeningbeslag..
Zo iemand moet compleet in het nauw komen voor ze met de billen bloot zal gaan..

gewoon op een berichtje antwoorden als ze 'ziek' is of 'bezoek' heeft..
oh dan kom ik het wel even halen.. Direct gaan en niet meer reageren op de berichtjes die je daarna ontvangt (wel even iemand meenemen voor de zekerheid). Je zult zien dat je dan meer helderheid zult krijgen over de echte reden.. (niet genoegen nemen met verhaaltjes, gewoon dan naar de stukken vragen).. en dan kun je altijd nog beslissen wat je volgende stap wordt..

in ieder geval heeft ze internet en een apperaat waarmee ze op internet zit (iets waar je beslag op kunt laten leggen in geval van nood)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:02

Vanmorgen dus geen geld terruggekregen,zoals verwacht.
Ook reageert ze weer niet op berichtjes en telefoon neemt ze niet op dus haar even getaggt in een berichtje op facebook :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:09

Ik verwachtte hier eerlijk gezegd een topic van een jonge meid gezien het niet langs durven gaan etc. Jullie (zij ook?) zijn volwassen? Neem desnoods iemand mee die in de auto blijft wachten, mocht het uit de hand lopen spring je in de auto en ben je weg. Nu ook, hoe moeilijk is het om dan een berichtje te sturen dat je langskomt, ongeacht ze het leest of niet, en te gaan?
Kom nou, wil je je geld graag terug of niet. Beetje meer druk zetten is niet verkeerd denk ik, anders kun je sowieso fluiten naar je geld.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:19

Hallo zeg,ik ben hier al ruim 2 maanden mee bezig,continu bellen en en berichtjes sturen.
ze woont hier niet om de hoek en ik ben nog nooit bij haar thuis geweest.
misschien dat ik binnenkort langs ga,maar dan moet wel even een man vinden die mee gaat.
maar eigenlijk wil ik daar geen stennis voor de deur,temeer omdat ze het geld waarschijnlijk helemaal niet daar heeft.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:23

TS, ik had ook verwacht dat jullie jonge meiden waren :o

Maar ik zou toch echt langs gaan hoor. Niet aankondigen dat je langs komt maar gewoon gaan, er is vast wel iemand die even met je mee wilt.
En wat is "niet om de hoek" ? Benzine kosten wegen immers niet op tegen het bedrag dat je nog terug moet krijgen.

Heel eerlijk vind ik het ook een beetje makkelijk overkomen allemaal :o

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:25

Officeel gezien moet je haar schriftelijk in gebreke stellen, er is een mondelinge overeenkomst, een heleboel toezeggingen op betaling. Dus genoeg rechtsgeldig bewijs imo.

Als je haar schriftelijk in gebreke stelt, vermeld je een uiterste betaaldatum en dat als ze voor die ubd niet heeft betaald er gerechtelijke gevolgen zullen zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:26

Waarom ben je zo bang om een woonwagenkamp op te gaan?
Wellicht heeft ze daar voldoende familie wonen die haar kunnen steunen en jou je geld terug kunnen geven!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:27

colunder schreef:
Hallo zeg,ik ben hier al ruim 2 maanden mee bezig,continu bellen en en berichtjes sturen.
ze woont hier niet om de hoek en ik ben nog nooit bij haar thuis geweest.
misschien dat ik binnenkort langs ga,maar dan moet wel even een man vinden die mee gaat.
maar eigenlijk wil ik daar geen stennis voor de deur,temeer omdat ze het geld waarschijnlijk helemaal niet daar heeft.

>;)
Als je hier al 2 maanden mee bezig bent.. en volwassen bent, dan was je of er nou woonwagen kamp is of niet toch allang langs gegaan?

Daarnaast mensen op het woonwagenkamp zijn ook gewoon mensen hoor, ze vreten je niet op.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:28

Ik zou (woonwagenkamp of niet) met iemand erbij naar toe gaan. En niet weggaan voordat je het geld hebt of je vraagt iets van een onderpand?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:29

colunder schreef:
Vanmorgen dus geen geld terruggekregen,zoals verwacht.
Ook reageert ze weer niet op berichtjes en telefoon neemt ze niet op dus haar even getaggt in een berichtje op facebook :D

Langsgaan met een fruitmandje... kan je gelijk de envelop vragen als je er bent ;-)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:33

Het was niet als aanval bedoeld, ik ben gewoon verbaasd. Het gaat hier notabene om bijna 500 euro. Daarbij, 'vriendin' denkt nu ook goh als ik niet reageer op berichtjes houd ze vast een keer op. Als je daar aan de deur staat en eens iets meer druk zet dan komt het misschien nog een keer.

Je zegt zelf elke keer dat ze niet reageert op smsjes/belletjes/andere berichten. Is het dan niet een beetje naief om te denken dat ze nu ineens wel gaat reageren? Als je je geld echt terug wilt zul je er wat voor moeten doen. Ik gok ook zomaar dat je met een eventuele dreiging van een deurwaarder een eind komt.
Stennis voor de deur is nergens voor nodig. Je vraagt of je even binnen mag komen en stapt ondertussen al naar binnen, niemand hoeft te zien dat jij daar bent om geld te halen. Is maar net hoe tactisch je het aanpakt. En als je er niet heen wil, lees dan de post van linnnh nog eens.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:44

Even langsgaan klinkt eenvoudig maar ik zou dat ook niet zo snel doen.

Het klinkt heel eenvoudig maar is voor heel veel mensen een enorme stap, zeker als je niet goed gebekt bent of verlegen bent.
Het is makkelijk als je back-up hebt hiervoor.

Aan TS, ik zou op zoek gaan naar iemand die je hiermee kan helpen, die goed kan praten en mee wil gaat met je om het geld op te halen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:46

flitzz schreef:
Mensen die op een woonwagenkamp wonen zijn ook gewoon mensen hoor... Ik snap niet dat mensen daar zo moeilijk over doen. Oke uitzonderingen daargelaten.. Ik zou daar gewoon even aanbellen en vragen waarom ze het geld nog niet heeft overgemaakt c.q. terug betaald. Met een beetje mazzel hoort iemand van haar familie het en krijg ze flink op haar kop dat ze je het nog niet terug betaald heeft. (spreek uit eigen ervaring) En krijg je het geld terug.

Dit is precies wat mijn vriend ook zei net. Hij zei op een woonwagenkamp is aanzicht vaak heel belangerijk en dit soort dingen wordt niet gepikt. Ze zien er misschien wat anders uit en lijken aso`s. Maar mijn vriend was daar heel vaak en daar hoefde je echt niet met schoenen aan naar binnen te gaan. Kreeg je bezem in je handen gedrukt. Super schoon. Mijn fiets was gestolen, stond daar en kreeg hem zo terug zonder stampij. Niet dat het netjes was dat ie gestolen was ma ja... het blijven gewoon mensen ga er na toe.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:46

colunder schreef:
ze"ziek"
eerst zien,dan geloven!

Ik had meteen opgebeld 'ik kom je ophalen hoef je ook niet met dat geld over straat'.

maar nu is het te laat.

Misschien een tip voor de volgende keer.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:51

Vjestagirl schreef:
Voor de deur gaan staan en zodra ze open doet naar binnen stappen en zeggen dat je niet weg gaat zonder t geld.

Precies, langs gaan en face to face dit bespreken en betalingsregeling afspreken waarbij ze steeds een deel gaat betalen ..

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:54

Het is niet netjes van haar om je niet terug te betalen. Zelfs al heeft ze het geld niet om je terug te betalen, zou ze dit kunnen zeggen...

Maar net daar ligt het probleem. Veel mensen schamen zich. Ben ervan overtuigd dat ze van goede wil is,maar het geld gewoon niet heeft (of verkeerd beheerd).

Ik zou met haar een duidelijk gesprek gaan voeren, face to face. Volgende keer toch maar de dingen noteren met datum en een handtekening :)