Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

moos1984 schreef:In Houston hadden we een goedkoop motel voor 1 nacht omdat we op doorreis waren. De kamer zag er op het eerste oog normaal uit. Totdat we het tweede lichtschakelaartje aan deden. Bleek blacklight verlichting te zijn waardoor de kamer ineens in een tropisch paradijs veranderde compleet met palmbomen en dansende dolfijntjes op de muur. Plafond vol met sterren. We zagen later bij de receptie dat de kamers ook per uur verhuurd werden...
Voordeel van het blacklight was wel dat we konden zien dat de lakens gelukkig schoon waren
Destination schreef:moos1984 schreef:In Houston hadden we een goedkoop motel voor 1 nacht omdat we op doorreis waren. De kamer zag er op het eerste oog normaal uit. Totdat we het tweede lichtschakelaartje aan deden. Bleek blacklight verlichting te zijn waardoor de kamer ineens in een tropisch paradijs veranderde compleet met palmbomen en dansende dolfijntjes op de muur. Plafond vol met sterren. We zagen later bij de receptie dat de kamers ook per uur verhuurd werden...
Voordeel van het blacklight was wel dat we konden zien dat de lakens gelukkig schoon waren
Oh, dat is juist gaaf!
Het waren allebei Mercures maar toen we wakker werden de volgende ochtend was het ineens "Nee joh, ik heb dit hotel echt niet geboekt hoor...". evanescence schreef:Met school in Tsjechië zaten we in een hostel. En de douche ruimte (2 douches en 4 wc's) wat overigens gezamenlijk was dus zowel man en vrouw had toegang. Daar hadden de wc hokjes geen deur... En de douche cabines geen douche gordijn... Heel fijn als je klas uit 12 jongens bestaat en 2 meisjes, en nog een hele boel andere jonge gasten in het verblijf.
Die wilde persé boven slapen. Dus via de vensterbank op het achterste bed boven en daarna op het andere bed waar ze wilde liggen. Zij deed dat nogal lomp en prompt lag ze met matras en al op de grond. (ja 2 lattenbodems stuk). Die heeft dus drie nachten op de vloer geslapen wat ook heel handig was als je naar de wc of iets moest.
Tegelijkertijd stond er een engineer op een trappetje, in dezelfde kamer de airco te maken. Dat was ook even bijzonder.
Ze waren hem dus blijkbaar al kwijt (want het gebeurde de 8e nacht of zo) en zijn gaan zoeken!
)

Zo hadden we ieder een eigen bord. Danique schreef:Echt vreemde hotelkamers heb ik nog niet gehad, wel vreemde situaties. Allen in Egypte, 5 sterren resort.
Zo heeft mijn moeder een keer doodziek op de kamer gelegen (bleken achteraf galstenen). Er kwam toch maar een dokter bij (uiterst nette man, sprak goed Engels) en die ging een infuus prikken wat hij aan een kledinghanger aan het bed hing???Tegelijkertijd stond er een engineer op een trappetje, in dezelfde kamer de airco te maken. Dat was ook even bijzonder.
Wij komen al een aantal jaar in dat hotel, en toen ik daar de 1e keer kwam was ik een jaar of 12. Vanzelfsprekend had ik een knuffel bij mij en die was 's nachts achter het bed gevallen. Toen we terugkwamen van het strand, zat Varkie (mijn knuffel) op mij te wachten op het kussenZe waren hem dus blijkbaar al kwijt (want het gebeurde de 8e nacht of zo) en zijn gaan zoeken!
Ze vouwen daar ook altijd mijn pyjama netjes op voor op het bed en maken hele kunstwerken van de sprei, handdoeken en onze spulletjes (een krokodil met een zonnebril, zwanen met rozenblaadjes er om heen en een blauwe sprei die functioneert als golvend water)
Ze komen daar ook iedere avond langs met een soort autootje wat de insecten uitrookt (want die zitten daar nu eenmaal). Nu was er een kolonie slimme mieren die onze kamer ingevlucht was. Toen we dit hadden aangegeven bij de receptie, moesten we de kamer uit en kregen een andere (betere) kamer toegewezen. Er kwam een groepje 'ghost-busters' met gif dat die mieren helemaal verdelgt heeft. Een dag later hebben ze die kamer verhuurd aan een groep irritante Russen die ook last hadden van mieren. Woepsie.
En mijn kaart (van de deur) deed het niet meer, dus ik kon niet naar binnen. Geen probleem, kaartjes verwisseld en er zou zo wel even een meneer komen om te checken of de deur stuk was, of de kaart.Prima hoor!
Meneer klopt een kwartier later aan, vraagt om mijn kaart en stopt die in de deur. De deur geeft een groen lampje, de man grijnst naar mij en verklaart luid: 'I fix! You welcome!'
Ik heb hem maar hartelijk bedankt en om zijn ego niet te krenken heb ik maar niet gezegd dat ik al een nieuwe kaart had.
Heb zo hard gelachen toen ze dat vertelden Hahaha.
Vervolgens lopen we naar de kamer. Super klein. Allemaal prima. Op dat gekke 'plastic' ding in de hoek met een deur na. Ik trek de deur open.. En badkamer. Instant pop up badkamer
Ik heb nog nooit zo hard gelachen. Het leek wel een dixie. Just_Sannee schreef:Met oud&nieuw waren m'n vriend en ik in Düsseldorf. Heel gezellig, mooi hotel, onwijs mooie kamer..
Maar.. de wc en douche hadden allebei doorzichtige deuren en kon je vanaf het bed en de 'gang' van de kamer zien
Het was echt een standaard kamer, geen lovesuite ofzo.
Dus als je een keer met een collega of iemand anders een hotelkamer moet delen, deel je dus aardig veel en word het best wel awkward

kerels onder de douche met hun kont tegen de ruit aan... En dan vanuit de slaapkamer door de ander een foto gemaakt. 
Eulogy schreef:Danique schreef:Echt vreemde hotelkamers heb ik nog niet gehad, wel vreemde situaties. Allen in Egypte, 5 sterren resort.
Zo heeft mijn moeder een keer doodziek op de kamer gelegen (bleken achteraf galstenen). Er kwam toch maar een dokter bij (uiterst nette man, sprak goed Engels) en die ging een infuus prikken wat hij aan een kledinghanger aan het bed hing???Tegelijkertijd stond er een engineer op een trappetje, in dezelfde kamer de airco te maken. Dat was ook even bijzonder.
Wij komen al een aantal jaar in dat hotel, en toen ik daar de 1e keer kwam was ik een jaar of 12. Vanzelfsprekend had ik een knuffel bij mij en die was 's nachts achter het bed gevallen. Toen we terugkwamen van het strand, zat Varkie (mijn knuffel) op mij te wachten op het kussenZe waren hem dus blijkbaar al kwijt (want het gebeurde de 8e nacht of zo) en zijn gaan zoeken!
Ze vouwen daar ook altijd mijn pyjama netjes op voor op het bed en maken hele kunstwerken van de sprei, handdoeken en onze spulletjes (een krokodil met een zonnebril, zwanen met rozenblaadjes er om heen en een blauwe sprei die functioneert als golvend water)
Ze komen daar ook iedere avond langs met een soort autootje wat de insecten uitrookt (want die zitten daar nu eenmaal). Nu was er een kolonie slimme mieren die onze kamer ingevlucht was. Toen we dit hadden aangegeven bij de receptie, moesten we de kamer uit en kregen een andere (betere) kamer toegewezen. Er kwam een groepje 'ghost-busters' met gif dat die mieren helemaal verdelgt heeft. Een dag later hebben ze die kamer verhuurd aan een groep irritante Russen die ook last hadden van mieren. Woepsie.
En mijn kaart (van de deur) deed het niet meer, dus ik kon niet naar binnen. Geen probleem, kaartjes verwisseld en er zou zo wel even een meneer komen om te checken of de deur stuk was, of de kaart.Prima hoor!
Meneer klopt een kwartier later aan, vraagt om mijn kaart en stopt die in de deur. De deur geeft een groen lampje, de man grijnst naar mij en verklaart luid: 'I fix! You welcome!'
Ik heb hem maar hartelijk bedankt en om zijn ego niet te krenken heb ik maar niet gezegd dat ik al een nieuwe kaart had.
Hahaha, dat van die kunstwerken heb ik ook van mijn vriend gehoord toen hij naar Egypte ging. Wie weet, misschien was het wel hetzelfde resort![]()
Hij sliep daar overigens met zn zusje op een kamer en blijkbaar dacht het hotelpersoneel dat ze een stelletje waren. Komen ze 's middags terug in hun kamer, heel hun bed vol rozenblaadjesHeb zo hard gelachen toen ze dat vertelden Hahaha.