Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
silversomali schreef:Eerst geef je aan dat je eigenlijk een vrije sector woning wil terwijl je inkomen te hoog is en nu wil je opeens een duurdere woning zodat jullie de betaalbare huizen niet bezetten?
Amaris schreef:ajesca123 schreef:Dan zit je dus al bij de vrije sector huizen van de woningbouwvereniging en daar ligt als het goed is de inkomensgrens hoger en staat er voor inkomens vanaf xxxx bedrag.
Particuliere huur en vrije sector is niet hetzelfde namelijk
Nee want sociale huur loop tot 710,- excl servicekosten

marleen_88 schreef:silversomali schreef:Eerst geef je aan dat je eigenlijk een vrije sector woning wil terwijl je inkomen te hoog is en nu wil je opeens een duurdere woning zodat jullie de betaalbare huizen niet bezetten?
Ik heb nergens gezegd een vrije sector woning te willen. Ik heb gezegd een sociale huurwoning (de duurdere) te willen, zodat we beide kunnen blijven sparen voor koopwoning over een aantal jaar?
ajesca123 schreef:Bij ons is een sociale huurwoning een woning met een kale huur van € 699,48
Dit is volgens mij standaard want daarboven krijg je geen huurtoeslag meer
Blijheid schreef:Maar voor 700+ moet je toch wel een appartementje kunnen vinden in de vrije sector? Of willen jullie gelijk een heel huis en is het meer een kwestie van eisen moeten bijstellen
Sociale huur zal gewoon niet lukken (en moet je in mijn ogen ook niet willen) als je boven de inkomensgrens zit.
Amaris schreef:ajesca123 schreef:Bij ons is een sociale huurwoning een woning met een kale huur van € 699,48
Dit is volgens mij standaard want daarboven krijg je geen huurtoeslag meer
Ik ging er zomaar vanuit dat de rijksoverheid het wel correct zou hebben:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oCbTLw_wcB
ajesca123 schreef:ingedebruijn schreef:Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om naar manieren te zoeken om er dan toch in te komen als jullie gewoon een duurder huis kunnen betalen. Daar heb je de mensen die het echt niet kunnen betalen alleen maar mee.
Dan zit je dus al bij de vrije sector huizen van de woningbouwvereniging en daar ligt als het goed is de inkomensgrens hoger en staat er voor inkomens vanaf xxxx bedrag.
Particuliere huur en vrije sector is niet hetzelfde namelijk
Sheran schreef:Klopt.
En jullie hebben het geld, al hou je dan misschien minder over. Maar er zijn ook zat mensen die ongewild in de vrije sector moeten huren (zoals ikzelf, terwijl ik ruim onder de inkomensgrens voor sociale huurwoningen zit) omdat scheefwoners de sociale huurwoningen bezet houden. Ik heb alle steun nodig van ouders etc. en hou nergens geld voor over. Maar je moet toch wonen.. en als je werk hebt in Amsterdam wordt dat gewoon erg lastig.
Sheran schreef:Sorry, maar een dergelijk tussengat vind ik wel een luxepositie. Want je hebt het geld gewoon. Misschien hou je minder over en voelt dat vervelend, maar je hebt genoeg voor normaal levensonderhoud.