Recept zonder..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:31

Zo moeilijk is het niet hoor, beetje creatief zijn, dingen weglaten of vervangen, je kan alle kanten uit!

- samosa's zijn altijd erg lekker (en leuk), zijn vegeatrische pasteitjes met aardappel, erwten, ui, knof look, gember en kruiden.
- nasi kan altijd, met tofu en pindasaus of met een gebakken eitje
- stampot of hutspot met een vega rookworst of cashew noten of uitgebakken gekruide tofu. Beperk jezelf daarin niet tot bekende stampotten Voor een oosters tintje: groente wokken (bijvoorbeeld broccoli, wortel en champignon) met een scheut ketjap eventueel gembersiroop en sambal naar smaak. Dit dan door de geprakte aardappels doen, erg lekker met cashewnoten.
- pasta met vegagehakt.
- vega roti maken met vega stukjes / vega spekjes ; aardappel voor koken en dan bakken met sperzieboontjes, heel veel kerrie flink knoflook, zout en een schep sambal.
- Willekeurige groenten wokken met een woksausje en rijst of noodles met al dan niet een vleesvervanger erbij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:53

BeSen schreef:
Er komt binnenkort en lastige eter op bezoek.. En we willen geen friet eten ;)
Alleen de persoon eet dit niet:
Vlees/vis
Pompoen
Paprika
Tomaat
Aubergine
Augurk
Asperge
Mango
Kiwi
Spinazie
Alle soorten kool
Witlof
Andijvie
Geen soep

Erg moeilijk dus als je geen simpel gerecht zoals aardappel met vlees en groenten of macaroni met vlees en tomatensaus wilt :')

Iemand ideeen?

kaasfondue? Mooie salade erbij, verscillende dingen om mee te dippen, wat fruit toe.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:04

ik heb een lekker maar heel simpel recept.

125 gr paddestoelen.
1 grote prei
300 gr kippengehakt
400 gr reist
1 flesje teriyaki saus.

kook eerst de reist je hebt een droge korrel nodig.
als de reist aan het rusten is snij je de paddestoelen en prei.
dan pak je een goede braad pan of een wog wat beter is.
doe je een drupje olie in de pan laat je dat heet worden en bak je het gehakt rul.
als het bijna gaar is doe je de prei en paddestoelen in en fruit je het lekker aan.
dan vervolgens doe je de gekookte reist er in en bak je alled goed op an halve wege doe je beetje bij beetje de teriyaki saus er in tot het flesje leeg is.
zet je de pan van het vuur en eetsmakelijk.
het is simpel en het bevat geen ingredienten wat hij niet lust of niet eens herkent kwa smaak.
het kippengehakt kun je ook vervangen met tofu maar let wel goed op dat spul bakt erg snel bruin

minikatje

Re: Recept zonder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:16

Geen vlees en vis :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:20

Ik zag deze week nog iets nieuws in de supermarkt; insectenburgers!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:51

Mijn lijstje was vroeger nog wel langer :') ik lustte vroeger helemaal geen groente, en at ook geen vlees. Alleen soep dan wel..
Genoeg lekkere dingen hoor.. Wil je het heel simpel houden, dan gewoon gebakken/gekookte aardappels met een vleesvervanger (bv de cordon bleu) en wat erwtjes en worteltjes of sperzieboontjes..
Lasagne is inderdaad lekker, vooral van zelfgemaakte pasta :9
Tomatensaus maken van tomatenpurree met ui en knoflook en oregano, wat geraspte kaas er doorheen roeren, en zout en peper naar smaak. Eventueel wat vegetarisch gehakt er doorheen roeren. Dan laagje saus in de ovenschotel, laagje lasagnebladeren, laagje creme fraiche, laagje lasagnebladeren, laagje saus, en zo een paar keer herhalen. Afsluiten met een laagje creme fraiche, en wat kaas en bv mozzarella of cheddar plakjes :9 45 minuten in de oven op 200 graden en klaar.

Of zelfgemaakte pizza, ook heel lekker!
Gevulde champignons..
Knorr pakjes (vlees vervangen door vleesvervanger zoals de kipstukjes van de vegetarische slager), vooral de burrito's zijn hier een groot succes..
Nasi.. Bami..
Griekse rijst met boontjes..
En zo kan ik nog wel even door gaan :D

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:02

BaileyMix schreef:
Boterham met pindakaas :Y) Sjongejonge wat een lijst.

Heb je mijn lijst nog niet gezien :o -O-

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:12

Gevulde courgettes.

Courgettes in de lente doormidden snijden, en uithollen.

Zelf aardappelpuree maken, en hier roomkaas en wat geraspte kaas doorheen.

Dit in de courgettes mikken, er wat gratineerkaas overheen dwarrelen, en in de oven zetten (ik doe er altijd een bodempje water bij ). Ongeveer 160 graden tot de courgette mooi zacht is. Om de bovenkant mooi bruin te krijgen even grillen.

Hierbij gebakken paddestoelen mix serveren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:28

Je kan door de pasta ook vegatarische gehakt doen.

Ik vind pasta zonder gehakt namelijk nooit zo veel aan :+
En dan zou ik idd voor de lasagne gaan waar je de lasagnebladen vervangt door stroken courgette.
Ik maak er dan meestal nog een beetje rucolasalade met pijnboompitjes e.d. bij.

Heb je heel erg gezond gegeten hoor :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:39

Maak vegetarische rissotto lekker en nog gezellig eten ook. Daar kun je van alles indoen wat je lekker lijkt, inclusief tomatensaus of gezeefde tomaten.

De bouillon ervoor staat hier nu smaak te krijgen. Ik maak het zelf met kruidenbouillon met peterselie, bieslook, tijm, uien en gedroogde lavas. Daarna uien aanfruiten, rijst aanfruiten en dan langzaam de bouillon erbij doen. Blijven roeren, halverwege gaan hier dan de groentes in die we erin willen hebben. Kan erwten zijn, paddestoelen, boontjes, courgette ed. ook gaat er dan soms de gezeefde tomaten in beetjes erbij. Als je kaas mag doe je dat op het laatste moment erdoor nog.

Of maak een oven schotel met laagjes aardappel en de groentes die je mag. Bechemelsaus erover heen en gaar laten worden. Quiche kan ook nog.

Zou mijn lijstje bijna kunnen zijn, ik eet wel vlees en vis en tomaten maar mag ook heel veel niet hebben. Altijd lastig als iemand wil koken.

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:41

en pannenkoeken dan?:) met bijvoorbeeld kaas of stroop is ook lekker ^^

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:42

Ik bedenk me net, gourmetten of fonduen of zoiets misschien een idee, kan iedereen maken wat hij lekker vindt.