, het gaat om mensen die geen afstand houden, te dicht op hun voorganger rijden en dan de achterhoede een hartaanval bezorgen door (steeds) op de rem te drukken
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sees schreef:Het gaat niet om de file Brainless, het gaat om mensen die geen afstand houden, te dicht op hun voorganger rijden en dan de achterhoede een hartaanval bezorgen door (steeds) op de rem te drukken
.
Ik laat zelf ook altijd eerst mijn gas los en rem pas als het nodig is. Voor een stoplicht of in de file heb ik ook geen voet op de rem. Tenzij we op een helling staan. 
En als het donker is wordt ik ook verblind door die lichten... Keet schreef:Verzoek van mij naast jou zeer terrechte verzoek:
Gebruik de spitsstrook zodra deze open is! Te herkennen aan de groene pijl die erboven aanstaat (of een snelheid bij file)
JA je mag over een doorgetrokken streep als er staat aangegeven dat de spitsstrook open is!
Ja, je bent verplicht de spitsstrook te gebruiken als deze open is. Dit is dan gewoon de uiterst rechtse rijbaan geworden
Brainless schreef:Citaat:Moet je kijken hoe gauw je langzamer gaat, zónder te remmen.
Nou dan moet je niet in een lichte (diesel) wagen rijden, die remmen niet (zo) snel af op de motor.
Omdat ik op die manier een (kleeeeeeeeiiiiin) steentje kan bijdragen aan het voorkomen van onnodige files.
) rij. Maar op de snelweg heb je juist mooi de tijd om anticiperend te rijden en voor je uit te kijken.Rije schreef:Dankjewel voor de medelijden Quellian. Ja zo iemand ben ik.Omdat ik op die manier een (kleeeeeeeeiiiiin) steentje kan bijdragen aan het voorkomen van onnodige files.
In de stad is dat wat anders, daar is het idd wel erg truttig (daar zul je wel op doelen) en ik kan je verzekeren dat ik daar vlot (en soms zelf sportief) rij. Maar op de snelweg heb je juist mooi de tijd om anticiperend te rijden en voor je uit te kijken.
Misschien kom ik met dit alles wat verhit over, maar dat zijn waarschijnlijk de bijna 600 kilometer die ik per week rij... Dan zie je bepaalde dingen toch veel vaker naar boven komen dan als je wat minder op de weg zit.
Fred_Kroket schreef:Cruisecontrol uitzetten geeft ook een remlicht. Onze 100% elektrische auto geeft ook een remsignaal als je het "gaspedaal" loslaat. De auto laad zichzelf dan op en zo kun je zonder echt te remmen rijden. Maar je vertraagd dermate dat de achterliggers wel gewaarschuwd moeten worden dat je snelheid mindert.
En helaas als je file rijd moet je remmen in deze auto aangezien de auto een kruipmodus heeft. Stilstaan is rem ingetrapt houden. Daarnaast maakt onze kermis attractie ook nog gebruik van led-lampen dus ik zou vooral niet achter een Tesla gaan rijden....
Rije schreef:@Tazzey: Je kan het zien als ergeren, maar mijn bedoeling was meer om wat bewustwording te creëren. Want ik ben ervan overtuigd dat veel automobilisten hier niet eens bij nadenken.
@Quellian: Dat klopt, de matrixborden gaan ook wel 's aan als er totaal niets aan de hand is. En daarbij dus ook direct weer paniek veroorzaken die nergens voor nodig is. Dus vertrouwen op je eigen zintuigen is altijd nog het beste, hoewel die borden je wel daarbij kunnen helpen.

In Nederland zijn we geen ster in mensen in laten voegen en anticiperen is voor mietjes lijkt het 
Ook een automaat en te lui om de auto in P te zetten).
Iedereen snel naar de zelfrijdende auto dus
AlterEvo schreef:Fred_Kroket schreef:Cruisecontrol uitzetten geeft ook een remlicht. Onze 100% elektrische auto geeft ook een remsignaal als je het "gaspedaal" loslaat. De auto laad zichzelf dan op en zo kun je zonder echt te remmen rijden. Maar je vertraagd dermate dat de achterliggers wel gewaarschuwd moeten worden dat je snelheid mindert.
En helaas als je file rijd moet je remmen in deze auto aangezien de auto een kruipmodus heeft. Stilstaan is rem ingetrapt houden. Daarnaast maakt onze kermis attractie ook nog gebruik van led-lampen dus ik zou vooral niet achter een Tesla gaan rijden....
ik heb ook een auto met "cruisecontrol", cruisecontrol zet je niet uit met de remlicht, die onderbreek je. cruisecontrol zet je uit door op dezelfde knop te drukken als waarmee je hem in de eerste instantie aanzet