Bijbaan bevalt niet, help hoe zeg ik dit?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:30

Maar ja. Om nou bij elke miscommunicatie te stoppen. Succes in je verdere loopbaan. Bij elk bedrijf gaat er wel eens iets mis bij de communicatie. Ik werd ook wel eens gebeld dat ik moest werken terwijl ik dacht vrij te zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:31

_Dominique schreef:
purny schreef:
Maar om nu al te stoppen vind ik wel heel erg snel en zwak.

Niks zwak aan, ik laat me niet zo behandelen. :+

Overigens misschien handig om erbij te vermelden;
Tijdens mijn inwerkdag werd er ontzettend naar gedaan tegen mij, naar in de zin van onaardig, gemeen etc. Alsof ik een hoopje stront was.

Maar je zegt wel dat je het geld hard nodig hebt...dan moet je kiezen, voor je eigen ego of voor dat geld dat zo nodig op de rekening moet staan. Of je zoekt onmiddellijk iets anders, maar zoals ik hier lees ga ik er vanuit dat dat niet zo heel vlot verloopt?

Ja, soms moet je dingen slikken die je niet leuk vindt. Ik zou gewoon rustig afwachten op het telefoontje en beleefd uitleggen dat er waarschijnlijk een misvertand is geweest. Dat jij had doorgegeven dat je omwille van tentamens op die datum absoluut niet kon werken, je niets meer gehoord hebt dus er vanuitging dat het nog steeds in orde was, en dat je echt onmogelijk op tijd daar kan geraken vanavond. Dan zie je zelf wel wat ze zeggen.

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:32

Mijn zusje werkt bij de jumbo en ook hier was het in het begin heel normaal dat je de hele week kon komen opdraven. Opgegeven dagen werd niet naar gekeken. Inmiddels werkt ze er een tijdje en heeft ze wat meer inspraak in haar werkrooster.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:34

Miscommunicatie prima. Dat kan gebeuren.. Maar om dan meteen te worden afgeschilderd als een leugenaar. Ze zei letterlijk dat ze TS niet geloofde. Dan was ik ook al snel klaar. Fouten kunnen gemaakt worden, van beide kanten, maar enig respect is ook op zijn plaats. TS is geen hond. Ze voelt zich er niet prettig, zit nog in haar proefperiode, dan kan ze beter nu stoppen dan later. Dat is makkelijker voor haar en ook voor Jumbo. Die hebben toch niet zoveel aan een medewerker die er eigenlijk niet wil zijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:35

_Dominique schreef:
@Gillbo alsof jij je zo zou laten behandelen ;)

Lekker makkelijk oordelen zo he?

Je zegt toch zelf al dat je er geen zin in hebt, iedereen negatief tegen je doet en je daar niet wil werken.
Dan snap ik niet wat je moeilijk doet. dan ga je daar toch niet werken.
Je belt gewoon dat je niet meer komt.
Jumbo heeft niks aan een medewerker die totaal niet gemotiveerd is en jij wil niet werken daar dus ontslag nemen is dan het beste lijkt me.

Ik zou zelf even naar de winkel toegaan om te overleggen of even bellen en vragen naar degene die jou heeft aangenomen of aan wie je de dagen hebt doorgegeven. Maar dan moet je wel doorzetten en niet bij een ietsiepietsie tegenslag het bijltje erbij neer gooien.
Heeft niks met makkelijk oordelen te maken maar met doorzettingsvermogen en communicatie

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:37

Tja, niet alle baantjes zijn leuk, en niet alle collega's even aardig/sociaal vaardig. Dus het is eigenlijk heel simpel: hoeveel heb je er voor over om geld te verdienen? Heb je het geld echt nodig: bel ze op om de situatie uit te leggen en een nieuwe datum af te spreken (doe dit wel voor half 5, daarna is het meestal spits in een supermarkt). Kun je ook zonder bijbaan: bellen dat je stopt. Het is voor jou niet leuk om te werken op een plek waar je je niet prettig voelt, en andersom hebben ze niks aan een chagrijnige collega.

Besef alleen wel dat fouten menselijk zijn (zoals al eerder is gezegd) en dat je dit bij alle baantjes tegen zult komen. Dus ik zou even doorbijten en het een kans geven. Geld is geld :))

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:59

Natuurlijk is het niet leuk en niet correct om zo behandeld te worden. Maar geldproblemen krijgen is nog veel minder leuk. Als je het maar doet voor een extra zakcentje en het helemaal niets uitmaakt, dan kan je gerust je neus ophalen en zeggen dat je wel beter verdient als dit, dat je je niet zo laat behandelen door een collega en dat ze maar iemand anders zoeken.
Maar als je het geld écht nodig hebt, omdat je een huishuur hebt die je niet betaald krijgt, of een paard die één hoef verwijderd is van de "verkoop wegens financiële redenen" terwijl het je grootste vriend en toeverlaat is, of wat voor belangrijke reden er ook zou zijn, is het het dan allemaal waard om dat op het spel te zetten? Als je al zoveel moeite zou hebben om iets te vinden? Dan zou ik eerst iets anders zoeken en dan stoppen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:20

Eens met kwanyin en volledig oneens met gilbo.

Ts, ik ben benieuwd wat er zal gebeuren als gevolg van het feit dat je vanavond niet kunt werken.
Misschien zegt de supermarkt de samenwerking wel op. Zo niet, dan sluit ik me aan bij kwanyin.