Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

madelief88 schreef:*edit* Shadow0: Op dat punt ben ik het helemaal met je eens. Maar er zijn meerdere dingen, waarbij dit natuurlijk van toepassing is (denk aan je TV-kabelabonnement, of je mobiele telefoonabonnement: allebei voorbeelden van abonnementen die gewoon doorlopen als je het niet opzegt).
Shadow0 schreef:madelief88 schreef:*edit* Shadow0: Op dat punt ben ik het helemaal met je eens. Maar er zijn meerdere dingen, waarbij dit natuurlijk van toepassing is (denk aan je TV-kabelabonnement, of je mobiele telefoonabonnement: allebei voorbeelden van abonnementen die gewoon doorlopen als je het niet opzegt).
Maar daar zou ik ook een paar hele boze brieven aan schrijven als ik opbel en vraag hoe ik het op moet zeggen en ze zeggen 'dat maken we nu meteen in orde' en vervolgens blijft het doorlopen.
En daarnaast, toch nogmaals: DUO is geen commercieel bedrijf dat winst moet maken door dit soort trucs. Dat het een normale manier van doen is bij telecomproviders is al erg genoeg. Maar DUO is een overheidsorgaan dat bedoeld is om te zorgen dat de onderwijsfinancien en -administratie goed verlopen.
Tigress: succes!
Zo had ik een extra regeling voor het betalen van een door hun fout ontstane achterstand. Krijg ik na 2 maanden een vette dreigbrief over deurwaarder etc want er was een achterstand. Ja...dat klopte inderdaad 
xxsalinaxx schreef:Idd goede zaak voor radar of kassa!!
Bizzybijtje schreef:Zoiets is al gebeurd...
Bussemaker is er al op aangesproken door de LSVb maar ze blijft helaas haar kop in het zand steken.

Brainless schreef:Je kunt op Mijn DUO controleren of de kaart is stop gezet.
edit:
lees net dat je je code kwijt was.
Dan is het zeer moeilijk te bewijzen dat je hem telefonisch hebt stopgezet.
Kijken hoeveel mensen allemaal Kassa/Radar etc. willen gaan mailen...Lianne86 schreef:Best "grappig", zo veel mensen die van hetzelfde probleem last hebben en DUO die alles ontkent... Ik zou voor de gein dit bericht eens via FB ofzo gaan delenKijken hoeveel mensen allemaal Kassa/Radar etc. willen gaan mailen...
9 van de 10 keer als er media bij komt, kunnen dingen opeens wel geregeld worden.
Bizzybijtje schreef:Ja, volgens zowel DUO als Bussemaker is het de schuld van de student zelf
En dan vergroot je wel de kans dat...
Al met al een vaag verhaal met een conclusie die ze in september ook al kunnen trekken.
Leverage schreef:Heb zelf ook ondervonden dat DUO op geen enkele manier de zaakjes op orde lijkt te hebben![]()
Heb in september mijn diploma gehaald en zou die maand uitgeschreven worden door mijn school. Thuis hadden wij al alles al opgezegd alleen was het ons niet duidelijk hoe ik mijn OV kaart stop moest zetten. Wij naar DUO gebeld, word er dood leuk gezegd dat we dat zelf maar stop moesten zetten en als ik dat niet dezelfde dag deed dat er dan al een boete op kwam te staan. Bleek dat dat via zo'n apparaat moet. En laat dat dichtstbijzijnde apparaat toentertijd 10 km verderop zijn, dus 10 km heen en 10 km terug om dat stop te zetten![]()
Krijg ik vervolgens in oktober een brief van DUO of ik mijn studie schuld wil terug betalen. Weer gebeld naar DUO, bleek dat ik nog niet uitgeschreven was (terwijl ik mezelf al opgezegd had + OV). Naar mijn oude school gebeld, hun vertelde dat ze mij gelijk uitgeschreven hebben maar dat ze het pas in januari konden wijzigen oid. Weer gebeld naar DUO, in eerste instantie zelfde verhaal te horen gekregen. Maar daarna ging er pas bij hun zelf een belletje rinkelen dat ze in januari wijzigingen door krijgen oid.
En nu krijg ik vorige week een brief dat mijn studieschuld is kwijt gescholden omdat ik mijn diploma heb gehaald. Ja hèhè, dat zei ik een half jaar geleden ook alAl met al een vaag verhaal met een conclusie die ze in september ook al kunnen trekken.
Vervelende situatie TS. Zou zo veel mogelijk informatie bij elkaar proberen te zoeken wat je op papier hebt staan en eventueel gesprekken oid opvragen. Lastig dit
Ik wist niet dat dat zo belangrijk kon zijn 
Shadow0 schreef:Bizzybijtje schreef:Zoiets is al gebeurd...
Bussemaker is er al op aangesproken door de LSVb maar ze blijft helaas haar kop in het zand steken.
Meer aandacht blijven vragen
En hopelijk een paar kostbare processen - als DUO aansprakelijk gesteld wordt voor de kosten van fout advies weet ik zeker dat ze hun medewerkers heel snel hebben ingelicht over de juiste procedure
bigone schreef:Tigress schreef:Geniaal moment!!! Ik had nog geld op mijn OV kaart staan, en dat was teruggestort na het annuleren! *gaat meteen even rondneuzen in d'r rabobankieren*
Kijk, daar heb je een duidelijk bewijs van een gemaakte fout, hier kan een advocaat ook wat mee.