anders dan de meeste, maar ik ben zeker niet de enige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:50

Ik heb nog nooit gedronken, een sigaret aangeraakt of drugs gedaan. Ik lust geen eens prik :') Anders? Nee hoor, niemand geeft erom in mijn omgeving :) Ben ook maar pas 16, maar voel nergens enige druk voor/van en daar ben ik ook blij om :))

edit
Make up wel, maar dat is ook niet dagelijks. Als ik het wel doe dan is het ook maar een simpel lijntje en wat mascara :Y)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:52

Snollygoster schreef:
Echt niet rot bedoeld hoor, maar met dit topic te lezen moest ik meteen hieraan denken :+
[ Afbeelding ]

Ik ook maar toen ik dit vorige keer postte kreeg ik een mod aan m'n broek _O- _O- _O- Held!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:57

moonsparkle schreef:
Het is niet dat het niet geaccepteerd wordt, maar ik ken gewoon weinig mensen die hier hetzelfde in zijn.

ik ken eigenlijk vrij veel mensen die zoals jij zijn. Maar ik snap wat je bedoeld. Want ik ben ook precies als jij, niet uitgaan etc. maar mijn zus is juist tegenovergesteld: carnavallen, uitgaan, grote vriendengroep, aan alles deelnemen, etcetc.

Maarem je hoeft je niet anders te voelen dan anderen, want er leven zat mensen zoals jij hoor ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:58

Hahahahaha. Ik hoor ook bij al die punten (op make-up gebruiken na dan, gotta love my make-up :+ ) dus zo anders ben je niet, haha. We zijn wel in de minderheid ja, maar no big deal!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:07

nou, ik vond mezelf toen ik jonger was niet bijzonder.Maar de rest van mijn leeftijdsgenoten... :P

Ik was vroeger echt een boerenmeisje, want ik dronk niet en wilde niet stappen. Ik miste dus blijkbaar van alles ij mijn leven en er werden niet zelden opmerkingen over gemaakt. Ik was volgens heel veel een beetje volwassen blabla...

Of te wel, je bent niet bijzonder nee. Maar als je zegt als 20 jarige dat je niet drinkt, ben je wel een beetje vreemd hoor..

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:11

Nope je bent niet allen. Snap je gevoel echter wel volledig, voel me soms ook wel van een andere planeet.. :+

Als tiener was ik wel anders, meer drinken (ook weer zeer beperkt hoor :') ) en veel meer uitgaan. Maar of ik dat echt fijn vond? Was meer om niet uit de toon te vallen als ik heel eerlijk mag zijn... (tja, tiener en wat onzeker.. doe je van die dingen want dat is nou eenmaal "stoer" toch? 8)7 ). Toen ik naar de unief ging ben ik ook bij de studentenvereniging gegaan, want het hoorde zo toch? Maar heb toen heel snel tot de conclusie gekomen dat dit niet het type mensen zijn waar ik mee bevriend wil zijn of alle dagen mee wil rond hangen. Al dat drinken was echt niets voor me. Om niet te zeggen dat ik er vrij geshockeerd van was (dan heb ik het vooral op de uitstapjes waarbij er gewoon de hele dag door gedronken wordt, dat je als niet-drinker wordt verplicht bijna om toch te drinken (heeft bij mij nooit gepakt echter) Het hele ding van zo'n vereniging draait om drinken.. wat is de lol daar nu van :? ).
Ik heb veel meer aan een rustig etentje met vrienden 's avonds, dan op een kroeg zitten met de muziek zo luid dat je elkaar amper verstaat. Neen, daar zie ik echt niets in. Net als fuiven.. Een plek waar je op een vierkante cm moet staan dansen, lekker geplet tussen alle andere (zatte) mensen en op het einde van de avond ben je als niet-drinker de enige die nog een zinnig woord kan zeggen... Met wat pech krijg je nog bier over je gemorst en raak je je zatte vrienden kwijt omdat ze met god weet welke andere zatte naar huis zijn vertrokken..
Wat is daar de lol nu van?

Make-up gebruik ik de laatste tijd ook niet, maar ik heb ook wel uit mezelf van nature donkere wimpers etc waardoor iedereen altijd denkt dat ik geschminkt ben alhoewel het niet zo is :')

Heb het ook heel hard getroffen met mijn vriend, hij heeft dezelfde instelling als ik en dat is echt heel fijn om zo iemand te hebben. We genieten veel meer van een avondje wandelen met onze honden, rustig ergens van de natuur genieten dan al die heisa op een feest.
Bij ons gaat het eigenlijk nog wel net iets extremer: wij haten het ok om op restaurant te gaan. :+ Ben zo blij dat mijn vriend dit ook niet graag doet. Wij koken veel liever zelf een diner (dat goedkoper is èn je hebt meer eten op je bord èn het is naar je eigen zin gemaakt) om het dan gezellig onder ons 2en op te eten.

Dat niet drinken trouwens.. bij veel mensen is het een shock als je zegt dat je niet drinkt. Mijn schoonvader probeert steevast elke gelegenheid dat die krijgt om mij alcohol te verlappen. Het is nl zo onverstaanbaar dat ik niet drink (ps, mijn vriend drinkt ook niet... ). Er zijn al heuse ruzies rond geweest. Hij die mijn glas toch probeert vol te doen of mij 50 keer op een avond vraagt "moet je niet ook een glas, is heel lekker hoor" tot gewoon een glas uitgieten en mij voor mijn neus zetten.. en dan kwaad zijn dat ik het niet drink.. |o

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:12

"Why are you trying so hard to fit in while you were born to stand out?". Er is toch niks mis mee als je niet altijd hetzelfde doet of leuk vindt als een ander? Gewoon jezelf zijn :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:14

Dat is wel waar. Meerdere vrienden van mij proberen mij tegen beter weten in aan de alcohol te krijgen, elke keer weer. En dat is schijt irritant. Mensen hebben weinig respect voor die keuze.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:09

Snollygoster schreef:
Echt niet rot bedoeld hoor, maar met dit topic te lezen moest ik meteen hieraan denken :+
[ Afbeelding ]

Ik zeg dit noooooit....

Maar waar is die like knop nou? :Y)

Ik doe gewoon waar ik zin in heb. Ik vind een hutje op de hei ook leuk maar midden in new York city zitten vind ik ook prima :D kan zo 3 maanden zonder alcohol of sigaretten en uitgaan, geen probleem. Zolang ik mijn internet maar heb is alles goed :') ik snap nog steeds niet het precieze doel van het topic TS?... Zoek je 'lot'genoten?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:14

Het lijkt wel of je mij omschrijft! Nooit wat gegeven om uitgaan. Zal in mn hele leven misschien 3 keer uit zijn geweest. Wel mag ik graag een kroegje pakken met mn vriend, maar we zitten ook graag 's avonds voor de tv een filmpje te kijken.

M_nouska

Re: anders dan de meeste, maar ik ben zeker niet de enige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:16

Gelukkig, ben niet de enige :')
Ik hou ontzettend van de natuur, alleen zijn, met de hond en paarden bezig zijn en draag nooit make-up, drink niet en rook niet (Ben ook te jong...) en ben heel blij dat mijn vriendinnen en mijn ouders het respecteren dat ik soms gewoon even alleen moet zijn :D

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:17

Marit schreef:
Dat is wel waar. Meerdere vrienden van mij proberen mij tegen beter weten in aan de alcohol te krijgen, elke keer weer. En dat is schijt irritant. Mensen hebben weinig respect voor die keuze.

Dit was bij ons ook zo. En nog merk ik dat mensen je raar aankijken als ik zeg geen alcohol te drinken. Net zoals dat ik niet graag naar feestjes ga. Vandaag ook lekker alleen met de kinderen en de hond gaan wandelen in het bos. Dat is helemaal mijn ding.
En als je dat vertelt vinden sommige mensen je maar raar.....

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:18

M_nouska schreef:
Ik hou ontzettend van de natuur, alleen zijn, met de hond en paarden bezig zijn en draag nooit make-up, drink niet en rook niet (Ben ook te jong...) en ben heel blij dat mijn vriendinnen en mijn ouders het respecteren dat ik soms gewoon even alleen moet zijn :D

dat even alleen willen zijn vinden ze hier ook nog steeds raar helaas

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:19

Ik ook op makeup na :D

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:20

nimbletje schreef:
M_nouska schreef:

dat even alleen willen zijn vinden ze hier ook nog steeds raar helaas

Ja, ik vind het fijn om gewoon even tot rust te komen en even weer bij mezelf te komen, ga namelijk soms over mijn grenzen en dan wil ik even tot mezelf komen. Veel mensen begrijpen het niet en gaan zitten zeuren dat je jezelf moet kunnen zijn als ze er bij zijn.
Ja, maar soms wil ik ook even alleen zijn...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:20

Huisgenootje van mijn vriend vind het ook erg raar dat ik maar 1 keer in de week bij mn vriend kom, soms een week niet en soms 2 keer per week. Tja, ik ben erg op mezelf, heb thuis genoeg dingen die ik doen moet. Ook vind hij het raar dat ik niet rook en niet (zoveel) drink. Gelukkig heb ik betere dingen te doen dan me druk maken op wel feest ik het meest van wat moet drinken/ nemen of roken.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:50

karuna schreef:
Toch wordt het vaak afwijkend en raar gevonden. Vooral niet drinken kan soms best vreemde gezichten geven.

Inderdaad. Er kan wel gezegd worden dat het helemaal niet zo 'anders' is en gelukkig vinden een heleboel bokkers het doodnormaal, maar irl ben je volgens sommige mensen toch echt een saaie muts als je niet drinkt/rookt/blowt/feest. Als ze het niet in je gezicht zeggen, zeggen ze het wel achter je rug om. :D

Ik heb 't ook vaak zat gehoord hoor. 'Dat komt nog wel'. Uhu. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:58

Dat werd bij mij ook lang geroepen, zelfs nu soms nog. :+ tot mijn grote verbazing zit daar ook mijn eigen vader bij. Die blijft altijd vragen of ik ook wel, terwijl hij me nu toch al ruim 46 jaar kent en beter zou moeten weten.

Daarnaast al zou ik alcohol willen drinken gaat het niet meer met medicijnen. Maar ook in restaurants soms best lastig, of voorafjes met drank of het zit verwerkt in gerechten, bleeh zo vies. :r

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:00

ALS ik al alcohol drink, is dat vaak niet meer dan 2 glaasjes. Ik krijg er gewoon niet meer van weg, hahahaha. En ze zeggen wel eens, 'zeg nooit nooit', maar ik kan met een gerust hart vertellen dat ik nooit zou gaan roken.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:00

hier ik ben 22
geniet van lange wandelingen en de natuur met de dieren
ik heb nog nooit gedronken , gerookt of drugs gebruikt
owja en aan seks doe ik niet :) nog steeds niemand gevonden die dat waard is

ze zeggen tegen mij dat ik later een gek kattenvrouwtje word :')

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 03:22

Ik kan makkelijk zonder alcohol ; maar eerlijk gezegd vind ik 'uitgaan' met mensen die niet drinken helemaal niet zo gezellig. Ik vind het superleuk en ook erg grappig als iemand (op een leuke manier) aangeschoten of dronken is. Zitten we tenminste op dezelfde golflengte :D

Ik zal nooit anderen dwingen ook te roken, drugs te nemen of te drinken, maar ik merk wel dat de band met vriendinnen die dit niet doen, anders is dan de band met degene waarmee ik dit wel doet.
Wat niet maakt dat ik geen 'brave' vriendinnen heb, maar met hen doe ik andere dingen, rustigere dingen :) beide dingen vind ik leuk en oké om te doen, ik veroordeel daar niemand over :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 04:05

wauwie, de meiden van bokt worden weer lekker kattig :P
ik vind dit helemaal niet zo overkomen alsof ze zich beter voelt of een 'unique little snowflake' en ik kan me best voorstellen wat ze bedoelt. Ik ben dan weer het tegenovergestelde van TS omdat ik al die dingen juist wel héééél veel heb gedaan :+ (en daarop kijken mensen je dan ook weer aan alsof je 'anders' bent, achja, iedereen die enigszins in extremen leeft is anders dan t gros, maar je bent nooit in je eentje anders ;) )
Anyway, ik krijg niet t gevoel alsof TS zich beter voelt dan anderen vanwege haar topic en ik vind wel dat mensen erg onnodig kattig reageren.. Alsof ze vinden dat ze zich beter voelt dan anderen omdat ze zegt dat ze 'anders' is of zoiets. Reacties als: "en dat maakt jou anders omdat?!?!?!" enz. Super onnodig is dat, vooral omdat ze precies in de begin post al uitlegt waarom ze dat zo voelt. Dus die 'omdat?!?!?!' is n beetje raar geplaatst dan :')
Lijkt n beetje alsof mensen zich aangesproken voelen ofzo..

[quote="Marit"]Dat is wel waar. Meerdere vrienden van mij proberen mij tegen beter weten in aan de alcohol te krijgen, elke keer weer. En dat is schijt irritant. Mensen hebben weinig respect voor die keuze.[/quote
Dat vind ik dus zo grappig dat mensen dat altijd doen, dat is in feite gewoon iemand aan de drugs proberen te krijgen. Vooral alcohol is zo'n ontzettende harddrug.. Maar oh wee als iemand een andere soort drugs gebruikt, daar maakt men dan weer één groot drama van over het algemeen :+ hi-la-risch. Zo hypocriet.
Moet je de volgende keer maar zeggen, dat ze een junk van je proberen te maken als ze je aan de drank proberen te helpen.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 04:13

Toevoegend aan je lijstje in de OP: ik speel als enige spelletje Candy Crush en voor de rest herken ik mezelf helemaal :P Lekker je ding blijven doen op je eigen eigenwijze wijze en wat anderen vinden: so be it :)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 05:28

Haha ik herken mezelf hier in ook. Wordt in sept 32

Alcohol (wat is dat?) Lust ik niet... ooit wel zo veel dingen geprobeerd maar nooit wat gevonden wat ik lust.... ( ben moeilijke drinker geen koffie thee melk etc......)
Roken...... nooit gedaan en zou er ook nooit aan beginnen.....vindt het zo vies......
drugs nooit gedaan/ genomen....
Make-up...... heel soms alleen bij speciale gelegenheden alleen oogschaduw en mascara, (ivm allergische reactie erop dus echt heel soms)
Uitgaan, nee besteed het geld liever aan wat anders en maak het thuis net zo gezellig waarbij je met elkaar rustig kan praten zonder de luide muziek.....
tjah spelletjes speel ik wel op de wii en via internet momenteel HayDay......

Mensen moeten me maar nemen zoals ik ben en anders jammer dan......
Toen ik jonger was werd ik wel gek aangekeken dat ik nooit uit ging.....
Echter als je op zaterdag van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat help op de manege dan heb je de pijp wel uit s'avonds.
Verder ben ik geen fan van luide muziek......

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:05

Eigenlijk ken ik juist heel veel mensen die zo zijn.. :+
Ik rook ook niet, heb er een hekel aan
Drugs al helemaal niet
Uitgaan zo af en toe maar elk weekend maak je mij niet blij mee
Drinken, hoeft ook niet perse van min maar is soms wel lekker.
Heb verder zo mijn eigen karaktertrekjes

Ik krijg in mijn omgeving juist te horen dat mensen het waarderen en tof vinden dat ik zo mezelf ben. Dus buitengesloten? totaal niet.