Storneren? Wat is wijsheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:38

flitzz schreef:
Welke provider je ook hebt, bij iedere provider gaat je nieuwe abonnement pas in nadat je andere abonnement is afgelopen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit bij kpn en telfort en vodafone ook zo is.

Ik heb zelf mijn abonnement bij Hi, hier mocht ik een half jaar voor einddatum verlengen. Ook ik heb verlengd naar een goedkoop simonly abonnement. Dit abonnement is bij Hi meteen ingegaan en niet pas op de oorspronkelijke einddatum. Daarom is het nooit in me opgekomen dat het bij Vodafone niet zo zou werken.

Tazzey

Re: Storneren? Wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:42

Bij Vodafone is dat inderdaad ook zo. Mijn nieuwe provider kon mijn nummer pas overnemen op het moment dat mijn contract bij Vodafone stopte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:45

Tazzey schreef:
Bij Vodafone is dat inderdaad ook zo. Mijn nieuwe provider kon mijn nummer pas overnemen op het moment dat mijn contract bij Vodafone stopte.

Naar een nieuwe provider moet je altijd door tot einde contract. Maar bij verlengen bij je huidige provider kan dat eerder (behalve als je omlaag gaat bij Vodafone blijkbaar :+ )

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:49

Ze heeft het bericht toch uitgezet? Dan krijg je dus nog te horen wat er gebeurt. Dan zou ik niet nu ineens gaan storneren.. Misschien bellen ze wel terug met een oplossing voor je.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:59

Ja ik ben misschien en tikje onverstandig maar laten we wel zijn €400 is een hoop geld zeker als dat zonder melding in 1x geïncasseerd word het zal je laatste geld van de maand maar zijn dus ik zeg storneren en laat hun het eerst maar goed uit zoeken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:01

Relaxed schreef:
Tazzey schreef:

Naar een nieuwe provider moet je altijd door tot einde contract. Maar bij verlengen bij je huidige provider kan dat eerder (behalve als je omlaag gaat bij Vodafone blijkbaar :+ )

Dat lijkt me logisch. Als je omhoog gaat kan dat vaak direct maar omlaag kan niet. Ik vind dat op zich geen vreemde gang van zaken. Ik maai Vodafone momenteel met liefde onderuit }:) maar ik zie wat jij hierboven neerzet niet als een fout van hun kant.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:08

Het is inderdaad veel geld dat zo ineens afgeschreven wordt, maar je wil ook niet dat ze uiteindelijk aanmaningen gaan sturen oid.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:09

Over het storneren. Gewoon terug halen en contact opnemen om een betalingsregeling te treffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:10

Zolang je in contact blijft gaan ze echt geen aanmaningen versturen.. Gewoon dispuut plaatsen, hoe sneller zij het oplossen, hoe sneller ze het geld hebben ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:30

Wij hebben het vodafone abonnement verlengt voor de eind datum naar een goedkoper abonnement en dat ging gelijk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:32

Jennyj01 schreef:
Wij hebben het vodafone abonnement verlengt voor de eind datum naar een goedkoper abonnement en dat ging gelijk in.

Is dit recent geweest?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:41

Heb het net even nagekeken aug 2014. Eerst was het €85 en nu €55. Had verwacht nog een maand het oude bedrag te moeten betalen maar werd gelijk het nieuwe afgeschreven.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 23-01-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:43

Hmm zelfde periode als wij dus.. Had je wel een abo met toestel?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:44

Ja hoor. Daarom kon het geen sym only worden. Toestel had een ongelukje gehad }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:47

Misschien dat dat dan het verschil was. Wij zijn van abo met toestel naar sim only gegaan.. Maar blijft vreemd en spreekt de algemene voorwaarden weer tegen..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:02

ppff vodafone, breek me de bek niet open!
ik kon er ook niet afkomen :(
succes ermee!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:09

Alja schreef:
ppff vodafone, breek me de bek niet open!
ik kon er ook niet afkomen :(
succes ermee!

Same here! Spookfacturen van meer als 300€ per maand, ik zou (terwijl ik werkte), van snachts 2 uur tot de volgende dag (als ik dus aan het werk was) om de 3 minuten sms'en met iemand wiens nr ik niet eens kende. Moest klantenservice maar bellen, klantenservice zei "ja misschien hou je gewoon van sms'en" :\.

Never nooit meer Vodafone hier.... Succes ermee!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:34

pffff Vodafone.. breek me de bek OOK niet open..

Hoop dat ik snel kan overstappen, maar zoals ik het hoor, kan dat pas echt op de eind datum van me contract.

Anyhow ik zou storneren, we hebben het niet over enkele tientjes, ik zou dit geld ook echt missen.
En licht de geschillen commissie eens in, als je er niet uitkomt ;)

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:57

Aan iedereen die zou storneren het volgende: doe dit niet zonder overleg met de andere partij! Vaak zit er aan de andere kan namelijk een enorm log, financieel computersysteem dat onmiddellijk automatisch aanmaningen gaat sturen (soms incl incassokosten) tenzij iemand dat handmatig uitzet. Dat handmatig
uitzetten gaat via de klantenservice. Vandaar dus het advies om te overleggen voordat je storneert.

Dit geldt voor ieder groot bedrijf. Natuurlijk staat TS vrij om te doen wat zij wilt, maar aangezien ik zelf met zo'n financieel systeem werk, wil ik jullie hier graag over informeren.

TS schrijft al dat vodafone eerder andere toezeggingen deed, en ook al heeft toegegeven dat de incasso fout was. Mijn advies zou daarom zijn om te wachten tot vodafone zelf de situatie heeft rechtgezet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:04

_Mikey_ schreef:
Aan iedereen die zou storneren het volgende: doe dit niet zonder overleg met de andere partij! Vaak zit er aan de andere kan namelijk een enorm log, financieel computersysteem dat onmiddellijk automatisch aanmaningen gaat sturen (soms incl incassokosten) tenzij iemand dat handmatig uitzet. Dat handmatig
uitzetten gaat via de klantenservice. Vandaar dus het advies om te overleggen voordat je storneert.

Dit geldt voor ieder groot bedrijf. Natuurlijk staat TS vrij om te doen wat zij wilt, maar aangezien ik zelf met zo'n financieel systeem werk, wil ik jullie hier graag over informeren.

TS schrijft al dat vodafone eerder andere toezeggingen deed, en ook al heeft toegegeven dat de incasso fout was. Mijn advies zou daarom zijn om te wachten tot vodafone zelf de situatie heeft rechtgezet.

Dat is toch het probleem van Vodafone? Als zij onterecht afschrijven dan zou ik gewoon storneren. Ik ben blij dat ik bij Hi zit

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:05

flitzz schreef:
Welke provider je ook hebt, bij iedere provider gaat je nieuwe abonnement pas in nadat je andere abonnement is afgelopen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit bij kpn en telfort en vodafone ook zo is.

Dit is niet helemaal waar..
21 november liep mijn abbo af bij hi (KPN dus) dus ik mocht vanaf juni ergens verlengen.. Heb ik gedaan met een totaal ander contract, maar ging mooi dezelfde maand nog in!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:13

Ik heb afgelopen november ook mijn abonnement verlengd. Nouja... verlengd...
Ik was al klant bij Vodafone, mijn abonnement loopt nog tot ergens begin maart. Dit is ook precies wat je kan vinden wanneer je inlogt bij Vodafone. Als je niet overschakelt naar een andere provider mag je 4 maanden van te voren je abonnement verlengen.
Omdat mijn vorige telefoon veel irritatie opleverde heb ik dat in november dus al verlengd.

Ik heb nu dus mijn nieuwe telefoon, ik heb reeds getekend voor een abonnement dat in maart pas in gaat. Met mijn nieuwe telefoon zit ik nog op mijn oude abonnement. Ze hebben nog geen euro meer geïncasseerd dan nodig.

Als ik het goed heb gelezen gaat het voornamelijk om een misvatting. Ik zou even langs een Vodafone winkel gaan om uitleg te vragen. Over het algemeen is het vrij bekend dat je een bepaalde tijd voor aflopen van je abonnement al een nieuw abonnement kan afsluiten. Daarbij ga je met het tekenen (al dan niet digitaal) akkoord met de algemene voorwaarden. Hoef je echt niet allemaal door te lezen, maar zijn wel dingen die je er nu even bij moet halen voordat je bij Vodafone te rade gaat of een bedrag gaat storneren, overigens zou ik dat laatste sowieso niet doen. Je gaat aan het kortste eind trekken. Je kan het beter gooien op miscommunicatie, kom je bij veel bedrijven veel verder mee :)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:26

Ik zou ook storneren. Als het hun fout is kun je met een beetje pech maanden wachten op je geld.
Het abonnement was nog niet ingegaan, je bent ruim van te voren geweest dus ze konden dat abonnement echt wel voor je annuleren. Ik werk zelf bij een klantenservice, 1 tip laat je niet gek maken en ga niet zomaar 400 euro betalen. Mocht je tips of info willen mag je me pben. Je hebt meer rechten dan je denkt, zo'n bedrijf maakt graag gebruik van alle mensen die zoals hier roepen dat je gewoon moet betalen voor iets waar je nooit gebruik van gaat maken en dit op tijd aangeeft.

Edit: uiteraard moet je nog met Vodafone gaan overleggen en kijken waar de miscommunicatie zit en hoe het opgelost kan worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:45

Ik zou het wel storneren, nu kan het nog.
Mocht blijken dat ze wel in hun recht staan kun je het altijd alsnog overmaken, dat is toch geen probleem.
Als je het niet storneert is het maar afwachten of je het ooit terug ziet, ookal hebben zij geen recht, moet je maar zien dat je het weer krijgt. Kan best zijn dat je dat een hoop tijd en geld gaat kosten.

Overigens heb je ook een wettelijke bedenktijd, ik weet niet of je daar nog binnen was met annuleren? Dan sta je zowieso in je recht. En je geeft zelf al aan dat je een maand opzegtermijn had en je daar aan gehouden hebt, dus ik snap niet wat het probleem dan nog kan zijn.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 08:05

tussentijdseopzeggingen kent de telecom niet...