Klein beetje teleurgesteld in mezelf..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske94

Re: Klein beetje teleurgesteld in mezelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:02

Ik doe dezelfde opleiding als jij en heb het eerste blok ook maar 6 punten gehaald.. Veel NB's door verkeerde bronvermelding etc. Kan je niet samen met klasgenoten gaan leren en dan kijken hoe zij het doen?

En wat al werd gezegd, het is echt even inkomen, ik vind dit blok al beter gaan!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:04

Och :(:)

Niet getreurd hoor, ik had ook enorme achterstand in jaar 1... en ja ik heb mn P pas in jaar 2 gehaald, maar ondertussen zit ik in jaar 4 :D

Dus nu even lekker van je af zetten. Maandag naar je slb-er of een andere docent stappen en uitleggen waar je je zorgen om maakt. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:03

Herkansing terug; 5,2

Ik heb het echt helemaal gehad, ik werk er kei en kei hard voor en ik krijg er helemaal niks voor terug. :n

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:13

:(:)
Ik zou je aanraden toch door te zetten, gewoon je best doen, meer kun je niet doen, gaan praten met iemand op school erover en aan het einde van het eerste jaar beslissen of je wel of niet doorgaat.
Misschien is het net te moeilijk voor je, misschien is het met wat aanpassingen en hulp wel te doen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:17

_Dominique schreef:
Herkansing terug; 5,2

Ik heb het echt helemaal gehad, ik werk er kei en kei hard voor en ik krijg er helemaal niks voor terug. :n

Kun je niet met je docent(en) om tafel gaan? Mijn ervaring met examens (dan wel geen havo/hbo ; maar puur werkgerelateerde certificaten) is dat de vraagstelling dusdanig kan zijn dat je daar ontzettend aan moet wennen. Wellicht dat een docent je het juiste pad op kan sturen als het gaat om de denkwijze?

De aanhouder wint, al snap ik wel dat dit heel demotiverend is voor je. :(:) Even huilen en jezelf weer bij elkaar rapen. Ook jij kunt het!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:27

Hoe leer je? Want misschien leer je op de verkeerde manier en leer je de verkeerde dingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:31

Inderdaad, hoe leer je, en welk vak was het?
Rot zeg.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:36

Het was HRM.

Ik typ eerst een samenvatting, en die samenvatting vat ik weer met de hand samen. Dat leer ik, alle belangrijke punten etc. Voor mijn gevoel ken ik het dan ook echt heel erg goed gewoon.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:40

Ga eens met de betreffende docent om tafel, mét de antwoorden die je gegeven hebt, je aantekeningen en je samenvattingen. Kijk samen eens waar het fout gaat. Want er gaat ergens iets verkeerd, dat wat je leert ken je blijkbaar, maar is blijkbaar niet wat de docent wil dat je weet. En er is maar 1 persoon die daar antwoord op kan geven, de docent.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:41

Wat vervelend zeg dat het zo moeilijk gaat, zo te lezen ligt het iig niet aan je inzet.

Bij mijn opleidingen keek ik vooral heel erg veel naar de college aantekeningen en sheets en maakte ik aan de hand daarvan een samenvatting wat ik moest leren. In de colleges wordt vaak wel duidelijk wat de docent echt belangrijk vindt en dit zie je vaak ook terug in de tentamens. Hele boeken samenvatten deed ik echt maar zelden.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:42

_Dominique schreef:
Het was HRM.

Ik typ eerst een samenvatting, en die samenvatting vat ik weer met de hand samen. Dat leer ik, alle belangrijke punten etc. Voor mijn gevoel ken ik het dan ook echt heel erg goed gewoon.

Wat vervelend dat je dan niet het resultaat krijgt waar je op hoopt. Zou het kunnen dat je manier van leren misschien anders kan? Want als ik het goed begrijp, dan leer je vooral de feiten. Maar snap je de stof dan ook echt? Weet je hoe het principe achter de feiten werkt? Want dan kun je alsnog antwoord geven op een vraag, ook al worden een paar feiten anders.

Ik zou ook een afspraak maken met je docent. Hij/zij kan je uitleggen wat ze precies willen weten :-) Heel veel sterkte! Je kunt 't, echt :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:09

Herkansing bedrijfskunde terug: 2,8

Echt ik ben momenteel ten einde raad..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:46

Jouw manier van leren lijkt prima. Maak je ook aantekeningen tijdens colleges? Want dat is voor mij al het halve werk zegmaar. Krijgen jullie van te voren ook een soort beoordelingsschema met de punten die je dient te weten voor de betreffende toets? Bij ons staan die in de periodeboeken en als je daar mee leert (of naast je verslagen legt) weet je precies wat er van je verwacht wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:57

Van elk hoorcollege maak ik een samenvatting ja.. En nee zulke beoordelingsschema's krijgen wij helaas niet..

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:49

Hoe gaat het nu? Heb je een gesprek met een docent gehad over je toetsresultaten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:49

Excuus voor de onwijs late reactie, maar een update is misschien wel fijn.

Ik heb het met mijn mentor er over gehad en ook zij snapt niet hoe dit allemaal kan.
Ze denkt dat er iets mis gaat tijdens het leren of tijdens het maken van de toets.

Nadat ik voor mijn herkansing van een tentamen een 5,2 heb terug gekregen (1fout te veel ja) ben ik nog dieper de grond in gezakt. Vervolgens kwam hier een 5,4 voor Engels bovenop (was ook 1 fout te veel en mag ik nog herkansen). Nu weer voor een ander tentamen een 4,9 die ik ook nog kan herkansen. En een keer een 6,6 voor een tentamen erg fijn! :j

Alleen nu wel weer een 5,3 voor een project gehaald. Echt al die cijfers, net niet. Ik ben zo onwijs kwaad, verdrietig en teleurgesteld. Het is makkelijk op te halen, maar echt er gaat weer zo belachelijk veel tijd in zitten.. :n

In de tussentijd contact opgenomen met de examencommissie die mij doorverwezen heeft naar de opleiding coördinator en die heeft mij door verwezen naar de decaan die trainingen geeft in allerlei zaken, effectief leren etc. Mijn mentor denkt ook dat ik faalangst heb.