Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dan blijft het duidelijk.
dat i.c.m. met een licht dodelijke blik is al genoeg over het algemeen.
, had gezegd dat ze driekwart van de pizza mocht beleggen (ze kreeg dat hele ding toch niet op), begint ze met wat als ik dat nou niet doeeeeeee? Korte metten mee gemaakt, ik zeg dat is geen optie, dit gedrag haal je maar uit bij je moeder, niet bij mij, dus netjes luisteren en anders krijg je niks. Was gauw klaar 
hyppolyte schreef:Mijn meest effectieve opmerking als kinderen niet luisteren is: 'het was geen vraag'dat i.c.m. met een licht dodelijke blik is al genoeg over het algemeen.
Had het laatst met mijn nichtje nog, had gezegd dat ze driekwart van de pizza mocht beleggen (ze kreeg dat hele ding toch niet op), begint ze met wat als ik dat nou niet doeeeeeee? Korte metten mee gemaakt, ik zeg dat is geen optie, dit gedrag haal je maar uit bij je moeder, niet bij mij, dus netjes luisteren en anders krijg je niks. Was gauw klaar
gewoon consequent zijn dus, niet omkopen of chanteren.
. Ninette schreef:Kan er in nood binnen 5 minuten een volwassene aanwezig zijn? Doel op ongeval/ verwondingen denk dat je nog geen kinderehbo hebt of bhv. Of een vreemde aan de deur/inbraak. Het is een erg grote verantwoordelijk heid! Eigenlijk laten deze mensen 4 Kids alleen thuis savonds...ik zou dat niet durven.

) en zeggen dat ze dan haar tanden maar niet poetst, maar er ook geen verhaaltje komt.Maartje1990 schreef:Kind op bed leggen iedere keer dat het er uit komt, niks zeggen. Gewoon terug leggen. Dit kan even duren, maar uiteindelijk zouden ze er in moeten blijven. Ze gaan uiteindelijk wel snappen dat het niet meer werkt om uit bed te komen en als je dit constant doet snappen ze dit ook voor de rest van je oppas avonden wel.
Kijk anders hier eens naar: https://www.youtube.com/watch?v=LYJUX0-0dJQ
Anoeska27 schreef:Maartje1990 schreef:Kind op bed leggen iedere keer dat het er uit komt, niks zeggen. Gewoon terug leggen. Dit kan even duren, maar uiteindelijk zouden ze er in moeten blijven. Ze gaan uiteindelijk wel snappen dat het niet meer werkt om uit bed te komen en als je dit constant doet snappen ze dit ook voor de rest van je oppas avonden wel.
Kijk anders hier eens naar: https://www.youtube.com/watch?v=LYJUX0-0dJQ
En de eerste de beste oppas die dat bij mijn kind flikt gaat eruit en komt er niet meer in.
Nogmaals, het is al meerdere malen gevraagd: wat vinden de ouders ervan? Hoe willen zij graag dat je met die situatie om gaat?
ja, het terug in bed leggen van een kind lijkt mij echt een verschrikkelijk iets dat een oppas kan doen, hou durven ze