Ik moet meer calorieën binnen krijgen wie kan helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:07

Er zijn al veel goede opties genoemd. Zou zeker ook voor de vollere (zuivel)producten gaan. Volstoppen met milka repen is inderdaad niet zo'n strak plan, maar volle melk, 48+ kaas etc. zou je net even dat beetje extra qua (gezonde!) vetten kunnen geven. Verder zijn noten een zeer goede bron van eiwitten en vetten, en barsten ze van de calorieen. Normaal niet altijd even handig, maar in jouw geval een goede aanrader.

Overigens lijkt een bezoekje aan de dietist me ook geen gek idee. Je hebt een paar behandelingen in je basispakket dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Diegene kan jou een gericht plan van aanpak aanreiken ipv dat je nu zelf wat aan moet gaan modderen. Zeker met het oog op je zwangerschap en gezondheid zou ik niet te lang zelf blijven proberen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:08

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:08

's Ochtends de melk vervangen voor Griekse yoghurt. Daarnaast havermout ipc. cornflakes. Noten en fruit erdoor e je hebt al een stevig ontbijt binnen :)

Brood vult bij mij ook niet :n

Pindakaas kan je trouwens echt heel makkelijk zelf maken zonder rare toevoegingen :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:09

Eliine schreef:
Er zijn al veel goede opties genoemd. Zou zeker ook voor de vollere (zuivel)producten gaan. Volstoppen met milka repen is inderdaad niet zo'n strak plan, maar volle melk, 48+ kaas etc. zou je net even dat beetje extra qua (gezonde!) vetten kunnen geven. Verder zijn noten een zeer goede bron van eiwitten en vetten, en barsten ze van de calorieen. Normaal niet altijd even handig, maar in jouw geval een goede aanrader.

Overigens lijkt een bezoekje aan de dietist me ook geen gek idee. Je hebt een paar behandelingen in je basispakket dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Diegene kan jou een gericht plan van aanpak aanreiken ipv dat je nu zelf wat aan moet gaan modderen. Zeker met het oog op je zwangerschap en gezondheid zou ik niet te lang zelf blijven proberen.

Denk dat ik daar toch eens op aan ga dringen. Merk dat mijn lijf er nu onder lijdt.

Wel iedereen bedankt alvast voor het meedenken en de goede adviezen!!!
Mag ook wel eens gezegd worden altijd negativiteit over adviezen op bokt

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:11

Er zijn zoveel opties.

Noten en gedroogd fruit (rozijntjes, dadels, vijgen).
Vervang je melk door volle yoghurt of kwark.

Pindakaas op je crackers? Met banaan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:14

1x per dag leverworst, volle zuivel, vette vis, plakjes vleeswaren en ja, toch ook wat suikers. Je krijgt vrij weinig koolhydraten binnen en die heb je wel nodig nu. Als dat niet met brood gaat dan maar met een halve reep chocola per dag, gesuikerde volle kwark, toetjes, koekjes. Je mag best wel 1x per dag wat lekkers eten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:15

friesam schreef:
Weet wel wat een avocado is maar die smaakt heel romig. En dat vind ik dus niet lekker.

Kaas en ham (lekker, eitje erbij en komkommer) maar daar pindakaas bij?

Drink idd hele dag thee (thuis savonds wel muntthee met honing)

Wat jij lekker vindt ;) Zoveel mensen zoveel wensen.
Misschien pindakaas/kaas/banaan en dan idd kaas/ham/ei
Het is meer een trigger om eens te denken over combinaties die jij lekker vindt, maar waarbij je vooral meerdere kcalrijke voedingsmiddelen combineert. Zo hoef je niet meer crackers te eten, maar wel meer beleg.
Denk bijvoorbeeld ook aan kaas zo uit de hand om maar iets te noemen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:17

Ik ben laatste weken ook bezig om kcal te tellen om wat aan te komen. Gebruik de Eetmeter van het Voedingscentrum om beetje inzicht te krijgen in mijn eetpatroon. En dat werkt voor mij erg goed...

Walnoten... dat schiet echt op met kcal... 1 handje heeft 177 kcal.
's middags eet ik vaak een dubbele boterham met kaas en pindakaas, tikt ook aan 375 kcal.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:21

Danio kwark vind ik erg lekker dus die breng ik wel regelmatig mee
Banaan lust ik echt niet net als avocado en slamroom (verder eigenlijk alles)

Vis eten doe ik wel (zalm als avondeten) of haring met uitjes bijv.

Leverworst is niet zo goed (als je zwanger bent) maar vind ik wel erg lekker eet ik wel af en toe.

Het toevallig gister calorieeen geteld omdat ik weet dat het niet goed is en kwam 1078 dus echt veel te weinig. ;(

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:24

De drinkontbijtjes en fruitontbijtjes zijn ook een goede optie nog trouwens. Dit wel naast je gewone maaltijden dus niet als maaltijd vervangers.
TS ik zou alles eens proberen en kijken wat er wel en niet goed valt.
Dietiste is zeker een goede optie! Ik denk echter wel dat je daar dezelfde adviesen krijgt :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:26

Er bestaan ook lunchboxen met een koel element erin. Je stopt dat in de vriezer en s'ochtends maak je dan bijvb een pasta salade klaar en stopt het bevroren koelelement waar het hoort in de box en zo blijft je maaltijd zeker tot aan de lunch lekker koel :)
Kijk eens op:
http://www.sistema-to-go.nl/

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:29

Overigens relativeerd iedereen dat het voor de baby niet erg is, die neemt wel. Dat klopt idd zolang alles goed gaat. Maar als er iets niet goed gaat heb jij geen reserves meer en kan dit wel degelijk tot problemen leiden, ook voor de baby!

Ik zou er dus ook behoorlijk haast mee gaan maken. 1078 calorien is echt ontzettend weinig, zelfs voor een niet-zwangere is het gevaarlijk laag! Waarom bel je niet vandaag de dietist? In elk geval raad ik je aan vandaag naar de AH te gaan en alles in te slaan wat je lekker vind aan toetjes/vette yoghurt/roomboter/noten/fruit. Beschouw eten desnoods voorlopig maar als een vorm van arbeid. Voor je werk doe je waarschijnlijk ook regelmatig dingen waar je geen zin in hebt, omdat het nu eenmaal moet. Dat geld dan voorlopig ook voor je voedingspatroon. Met een fantastisch doel, namelijk een blozend gezond kind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:29

Pannenkoek kan je ook meenemen als lunch, net als pasta. Er zijn speciale lunchboxen voor koude of juist warme lunch
En tussendoortjes als noten(macadamianoten, 700 calorieën in een bakje), kaas, worst, banaan, toetjes

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:30

Het is niet zo dat ik dun ben door zwangerschap omdat ik misselijk ben geweest en overgegeven heb.

Daar heb ik totaal geen last van gehad.

Maar mijn trek is gewoon ver te zoeken. En ben iemand die gek is op koken en normaal al hele dag denkt wat voor iets lekkers zal ik vanavond weer maken.

En dingen die ik normaal heel erg lekker vind als ik nergens zin in heb mogen nu niet niet.
Zoals rood vlees (biefstuk, carpaccio, eendenborst gebakken)
Red bull
Cola
Leverworst (niet te veel)
gerookte zalm of paling

Noten vind ik wel lekker (vooral amadelen) en toetjes ook dus ga daar maar eens mee aan de gang maar dan zit ik vooral nog met lunch maar crackers meenemen apart van beleg is al een hele goeie.
Volle kaas (48+) eten we altijd al en die halfvolle melk vervagen door volle gaat wel lukken denk ik (minder lekker maar ja).
Mango is echt traktatie dus dan maar duurdere boodschappen die gaan er ook wel in.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:31

[***] schreef:
Pannenkoek kan je ook meenemen als lunch, net als pasta. Er zijn speciale lunchboxen voor koude of juist warme lunch
En tussendoortjes als noten(macadamianoten, 700 calorieën in een bakje), kaas, worst, banaan, toetjes

Pannenkoeken, dat is wel erg lekker! Die oprollen en koud als lunch :Y) krijg al trek

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:31

Groene smoothie maken, die kan ook mee in een afsluitbare fles en kun je heel de dag door drinken :-). Idd noten/zaden eten ( studentenhaver :9 ). Pastasalades maken ook goed idee of bij AH of andere winkel meenemen met koelelementje. Havermout / spelt-of boekweitflakes en noten, fruit ( gedr. abrikozen in stukjes e.d.) erdoor, agavesiroop erdoor ( ik eet er banaan door maar lust je niet) ook een lekkere start van de dag :-).
er is al veel genoemd :-)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:31

Ik weet niet of je ervan houdt maar je zou ook noodles kunnen eten als lunch, daar zitten veel koolhydraten in en behalve dat is het verder niet ongezond ofzo. Dan heb je zowel een soepje als pasta en kan je daardoor brood weg laten 's middags (ik hou zelf ook niet van brood).

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:35

Er is al heel veel genoemd en ik hem echt goede ideeën opgedaan waar ik zelf niet meer op kwam omdat het eten me alleen maar meer tegen ging staan.

Ik ga er echt mee aan de slag, de super leeg kopen met alle lekkere dingen die goed vullen.

Dit wordt de laatste dag dat ik tegen mijn boterhammen aan hik!!!
Laatst bijgewerkt door IrishDraught op 21-01-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:35

troi schreef:
Beschouw eten desnoods voorlopig maar als een vorm van arbeid.

Daar heb je trouwens wel een goede te pakken... ik ben dan gelukkig niet zwanger... maar wel zelfde gewicht/lengte als TS... en door ziekte ruim 2 kilo afgevallen...die ik er persee weer aan wilde... toen gaan tellen... en de eerste 2 weken.. heb ik echt tegen heug en meug lopen eten... zat een half uur aan mijn ontbijt... om de twee boterhammen met dubbel beleg, beker volle yoghurt met sinaasappelsap, handje walnoten, gekookte eitje, stuk fruit en kopje thee(niet echt voor kcal maar om het weg te spoelen ;) ) ... maar dan tikte het tenminste aan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:37

Evelijn schreef:
troi schreef:
Beschouw eten desnoods voorlopig maar als een vorm van arbeid.

Daar heb je trouwens wel een goede te pakken... ik ben dan gelukkig niet zwanger... maar wel zelfde gewicht/lengte als TS... en door ziekte ruim 2 kilo afgevallen...die ik er persee weer aan wilde... toen gaan tellen... en de eerste 2 weken.. heb ik echt tegen heug en meug lopen eten... zat een half uur aan mijn ontbijt... om de twee boterhammen met dubbel beleg, beker volle yoghurt met sinaasappelsap, handje walnoten, gekookte eitje, stuk fruit en kopje thee(niet echt voor kcal maar om het weg te spoelen ;) ) ... maar dan tikte het tenminste aan.

Kan je lekker meelezen :D
Ontbijt vind ik wel lekker dat is het stomme maar alle ontbijt soorten zijn lekker, yoghurt, melk, muesli, havermout gaat zelfs, fruit, eitje, cornflakes

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:40

friesam schreef:
Weet wel wat een avocado is maar die smaakt heel romig. En dat vind ik dus niet lekker.

Kaas en ham (lekker, eitje erbij en komkommer) maar daar pindakaas bij?

Drink idd hele dag thee (thuis savonds wel muntthee met honing)

wat dacht je van overgaan op sapjes? :)

en ik bedoel niet kaas en ham en ei en pindakaas haha nee als laatst neem je een cracker pindakaas als "toetje" zegmaar...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:42

En gewoon twee keer per dag "ontbijten"?
Ik eet geregeld havermout als lunch, of een bak yoghurt (griekse yoghurt zou voor jou nu heel handig zijn; hoog in vet en calorieen en zooooooo leker) met fruit, muesli, gedroogd fruit en nootjes :9.

Verder, tussen de middag restjes avondeten meenemen als je dat ziet zitten? Lekkere macaroni, lasagna of boerenkool bij wijze van spreken.. Hoeft dan niet zo'n grote portie te zijn als je avondeten maar bevat geheid meer dan je boterham en cup a soupje :)!!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:44

De tips die ik (niet zwanger, wel maag/darmklachten) kreeg van de diëtiste:
- meer volume gezonde dingen (dus meer proberen te eten)
- ongezonde dingen in je dieet opnemen (een roze koek bevat meer calorieën dan een boterham met boter en kaas :wow: )
- dubbel beleg, dubbel boter smeren
- meerdere kleine maaltijden als grotere portie niet gaan
- drinkvoeding als het op andere manieren niet gaat

Tegen je zin in eten is heel moeilijk, ik ken het. Ik ben van een alleseter naar niks-smaakt-me-en-moet-ik-door-mijn-strot-duwen persoon gegaan.
Sommige dagen zijn zo erg dat ik bij het wakker worden al denk 'gadver ik moet wéér gaan eten'.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:47

Meer arretjescake eten? :P

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:48

Sodera schreef:
En gewoon twee keer per dag "ontbijten"?
Ik eet geregeld havermout als lunch, of een bak yoghurt (griekse yoghurt zou voor jou nu heel handig zijn; hoog in vet en calorieen en zooooooo leker) met fruit, muesli, gedroogd fruit en nootjes :9.

Verder, tussen de middag restjes avondeten meenemen als je dat ziet zitten? Lekkere macaroni, lasagna of boerenkool bij wijze van spreken.. Hoeft dan niet zo'n grote portie te zijn als je avondeten maar bevat geheid meer dan je boterham en cup a soupje :)!!

Heb vorige week voor het eerst Griekse Yoghurt gekocht, het smaakte zuur en was klonterig dus heb het weggegooid (was niet over datum volgens verpakking) heb ik dan pech gehad?

Ik lunch op kantoor of in de auto en avondeten koud opeten (of achter het stuur) is niet zo'n succes denk ik zo. Bij een klant aan tafel met een kwak macaroni op mijn buik is minder geslaagd.