Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eliine schreef:Er zijn al veel goede opties genoemd. Zou zeker ook voor de vollere (zuivel)producten gaan. Volstoppen met milka repen is inderdaad niet zo'n strak plan, maar volle melk, 48+ kaas etc. zou je net even dat beetje extra qua (gezonde!) vetten kunnen geven. Verder zijn noten een zeer goede bron van eiwitten en vetten, en barsten ze van de calorieen. Normaal niet altijd even handig, maar in jouw geval een goede aanrader.
Overigens lijkt een bezoekje aan de dietist me ook geen gek idee. Je hebt een paar behandelingen in je basispakket dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Diegene kan jou een gericht plan van aanpak aanreiken ipv dat je nu zelf wat aan moet gaan modderen. Zeker met het oog op je zwangerschap en gezondheid zou ik niet te lang zelf blijven proberen.
friesam schreef:Weet wel wat een avocado is maar die smaakt heel romig. En dat vind ik dus niet lekker.
Kaas en ham (lekker, eitje erbij en komkommer) maar daar pindakaas bij?
Drink idd hele dag thee (thuis savonds wel muntthee met honing)
Zoveel mensen zoveel wensen.

[***] schreef:Pannenkoek kan je ook meenemen als lunch, net als pasta. Er zijn speciale lunchboxen voor koude of juist warme lunch
En tussendoortjes als noten(macadamianoten, 700 calorieën in een bakje), kaas, worst, banaan, toetjes
krijg al trek
. Idd noten/zaden eten ( studentenhaver
). Pastasalades maken ook goed idee of bij AH of andere winkel meenemen met koelelementje. Havermout / spelt-of boekweitflakes en noten, fruit ( gedr. abrikozen in stukjes e.d.) erdoor, agavesiroop erdoor ( ik eet er banaan door maar lust je niet) ook een lekkere start van de dag
.
troi schreef:Beschouw eten desnoods voorlopig maar als een vorm van arbeid.
) ... maar dan tikte het tenminste aan. Evelijn schreef:troi schreef:Beschouw eten desnoods voorlopig maar als een vorm van arbeid.
Daar heb je trouwens wel een goede te pakken... ik ben dan gelukkig niet zwanger... maar wel zelfde gewicht/lengte als TS... en door ziekte ruim 2 kilo afgevallen...die ik er persee weer aan wilde... toen gaan tellen... en de eerste 2 weken.. heb ik echt tegen heug en meug lopen eten... zat een half uur aan mijn ontbijt... om de twee boterhammen met dubbel beleg, beker volle yoghurt met sinaasappelsap, handje walnoten, gekookte eitje, stuk fruit en kopje thee(niet echt voor kcal maar om het weg te spoelen) ... maar dan tikte het tenminste aan.
friesam schreef:Weet wel wat een avocado is maar die smaakt heel romig. En dat vind ik dus niet lekker.
Kaas en ham (lekker, eitje erbij en komkommer) maar daar pindakaas bij?
Drink idd hele dag thee (thuis savonds wel muntthee met honing)

.
!!
)Sodera schreef:En gewoon twee keer per dag "ontbijten"?
Ik eet geregeld havermout als lunch, of een bak yoghurt (griekse yoghurt zou voor jou nu heel handig zijn; hoog in vet en calorieen en zooooooo leker) met fruit, muesli, gedroogd fruit en nootjes.
Verder, tussen de middag restjes avondeten meenemen als je dat ziet zitten? Lekkere macaroni, lasagna of boerenkool bij wijze van spreken.. Hoeft dan niet zo'n grote portie te zijn als je avondeten maar bevat geheid meer dan je boterham en cup a soupje!!