In welke wijken van Zwolle wel/niet wonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: In welke wijken van Zwolle wel/niet wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:12

Ik woon zelf in Berkum en als je het je kunt veroorloven vind ik dit echt wel de mooiste wijk van Zwolle. Rustige buurt, veel groen in de buurt en erg veilig.
Stadshagen staat op zich ook wel hoog op de lijst qua rijst en veiligheid volgens mij. Westenholte is op zich ook niet verkeerd denk ik.

Dieze, Wipstrik etc. kom ik qua huizen zelden tot nooit dus geen idee hoe het daar is.

Absolute no-go zou voor mij Holtenbroek. Ik zou me daar doodongelukkig gaan voelen en zeker niet veilig.

Ik heb zo'n 10 jaar in Hattem gewoond en dat moet bij je passen. Het is er mooi wonen, op zich rustig en veel bos enzo in de buurt MAAR het is dan wel een stadje maar het gedraagt zich als een dorp. Het is leuk dat iedereen elkaar groet op straat, maar qua privacy is het echt net een dorp. Daar moet je van houden. Ik doe zelf liever wat anoniemer mijn ding.
Berkum vind ik wat dat betreft net prettig, men is vriendelijk tegen elkaar en mensen die dichtbij in mijn straat wonen ken ik ook wel en maak je wel eens een praatje mee, maar daar blijft het ook bij. Al zit hier in de buurt ook een straat waar met meer actief is als straat volgens mij want daar zie ik altijd veel gebeuren qua buurtfeestjes enzo :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:16

Holtenbroek is volgens mij wel het meest bekend als een echte tuig-buurt. Indische buurt is ook niet echt een plek waar ik zou willen wonen. Mijn ouders hebben een poos in Berkum gewoond, daar waren ze wel heel tevreden over. Ik woon in Dieze sinds twee maanden, vergeleken met wat ik gewend ben is het niet heel veel. Anderzijds mag ik niet klagen, tot nu toe heb ik geen overlast meegemaakt. Kan ook niet spreken van bijster veel tokkies of aso's.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:49

Ik ben altijd blij dat mensen bepaalde wijken mijden. Dat heeft mij altijd een mooi, goedkope woningen 'opgeleverd' op een prachtig plekje en met aardige buren.
Ik leef nog *\o/* en ben ook geen engerds tegengekomen (of toch wel.... in die ene sjieke buurt.... :D )

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:59

Ik zelf kom ook uit Zwolle, en heb gewoond op de Hasselterhaven t/m ongeveer mijn 8e, daarna wegens scheiding ouders naar Holtenbroek gegaan naar een flat om vervolgens daarna naar Dieze West (nabij Speeltuin het Noorden) te gaan wonen. Daar tot mijn 19e gewoond bij mijn moeder, toen verhuisd naar Amsterdam.

Westenholte is een leuke wijk, alleen vind ik het een nadeel dat na zoveel jaar echt iedereen daar kent. Maar dat zal je vast en zeker ook wel in andere wijken hebben, alleen in Westenholte vond ik dat wel meer.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:23

Ik woon ook in Zwolle. Woon al mijn hele leven in Spoolde met mijn vader en twee jaar met mijn moeder in de Aalanden (groene steentjes). Ik dacht bij jouw beschrijving direct aan de groene steentjes in de AAlanden, daar wonen niet echt jongeren, wkc is dichtbij en genoeg parkeerruimte. Zuid zo op zich ook wel kunnen, maar is volgens mij niet heel veel groen. Holtenbronx zou ik zelf nooit willen wonen :p

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:08

Ik vind waar ik woon eigenlijk echt perfect. Het randje van Zwolle-zuid. 10 meter vanaf m'n huis en je staat in het weiland (oke, zit nog een sloot tussen :+). Alles is mooi dichtbij, stad is kwartiertje fietsen waar je alles hebt, maar heb toch uitzicht op de weilanden. Veel paardrijmogelijkheden hier. Heb 2 (vaste) bijrijdpaarden, 1 op halfuur fiets afstand en 1 op 10 minuten fietsafstand. Staan allebei aan een dijk, dus heerlijk om ff uit te waaien. Woon zelf ook aan de dijk, dus ook fijn om ff tot rust te komen.
Vind Zwolle-Noord allemaal helemaal niks... Berkum vind ik zo dood en oud (komt misschien omdat ik alleen in de wijken kom waar m'n familie woont/ woonde), Holtenbroek en AAlanden heb ik zo'n crimineel beeld van :+ Stadshagen vind ik te veel nieuwbouw. Centrum zou ik nooit willen wonen, veel te druk en geen groen.
Misschien vooroordelen die niet helemaal kloppen, maar dat is hoe ik het zie :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:16

Ja als je in zuid gaat wonen dan is het plekje van Eileen het mooist :)