Stadshagen staat op zich ook wel hoog op de lijst qua rijst en veiligheid volgens mij. Westenholte is op zich ook niet verkeerd denk ik.
Dieze, Wipstrik etc. kom ik qua huizen zelden tot nooit dus geen idee hoe het daar is.
Absolute no-go zou voor mij Holtenbroek. Ik zou me daar doodongelukkig gaan voelen en zeker niet veilig.
Ik heb zo'n 10 jaar in Hattem gewoond en dat moet bij je passen. Het is er mooi wonen, op zich rustig en veel bos enzo in de buurt MAAR het is dan wel een stadje maar het gedraagt zich als een dorp. Het is leuk dat iedereen elkaar groet op straat, maar qua privacy is het echt net een dorp. Daar moet je van houden. Ik doe zelf liever wat anoniemer mijn ding.
Berkum vind ik wat dat betreft net prettig, men is vriendelijk tegen elkaar en mensen die dichtbij in mijn straat wonen ken ik ook wel en maak je wel eens een praatje mee, maar daar blijft het ook bij. Al zit hier in de buurt ook een straat waar met meer actief is als straat volgens mij want daar zie ik altijd veel gebeuren qua buurtfeestjes enzo
en ben ook geen engerds tegengekomen (of toch wel.... in die ene sjieke buurt....
)
). Alles is mooi dichtbij, stad is kwartiertje fietsen waar je alles hebt, maar heb toch uitzicht op de weilanden. Veel paardrijmogelijkheden hier. Heb 2 (vaste) bijrijdpaarden, 1 op halfuur fiets afstand en 1 op 10 minuten fietsafstand. Staan allebei aan een dijk, dus heerlijk om ff uit te waaien. Woon zelf ook aan de dijk, dus ook fijn om ff tot rust te komen.