jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:35

Ik dacht altijd dat er een mannetje achter de geldautomaat zat die het juiste geld aangaf. Dus je tikte 50 euro in en dan ging hij het briefje van 50 zoeken en stopte het dan door het gaatje :Y).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:42

Haha, leuk topic :D
Mij konden ze vroeger al niet veel wijsmaken, op sinterklaas na..
Maar bij mijn zusje hebben mijn ouders altijd gezegd dat ze het aan haar vinger konden ruiken als ze een leugen vertelde, en dat geloofde ze ook heilig, dus elke keer als ze loog dan zei mijn moeder 'laat me eens aan je vinger ruiken!' en als m'n zusje dan weg rende wist m'n moeder genoeg :')
En mijn oma geloofde vroeger dat libelles je haren deden knippen, en die noemt ze nog steeds harensnijders :')
Bij mijn moeder thuis kenden ze het gezegde 'van korstjes krijg je borstjes', dus die hebben hun hele jeugd altijd netjes de korstjes van het brood opgegeten _O-

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:44

ik geloofde er vroeger heilig in dat je twee keelgaten had :+
de ene voor eten en de andere voor drinken. Als ik me dan een keer verslikte zei ik die ging het verkeerde keelgat in :')

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:45

Ik dacht dat we net zoals bij de Sims bestuurd werden. 8-)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:47

Dat mijn oma uit het buitenland komt. Ik verwarde Zeeland met Nieuw-Zeeland.

Mijn opa vertelde altijd dat hij kaal was, omdat zijn haar ooit weggewaaid is door de wind. Ik hij kan zo beeldend vertellen dat ik zo voor me zag hoe een wit plukje haar wegwaaide met de wind.

Jongens op de basisschool hebben me ooit verteld dat er uit die ronde ventilators in het plafond van de wc heel soms naar beneden kwamen en dat er dan een mega grote spin uitkwam. Vanaf die tijd heb ik altijd gekeken in welke wc niet zo ventilator in het dak zat.

Ik heb ook een hele tijd niet veel durven eten, omdat volgens mij diezelfde jongens me hadden wijsgemaakt dat je uit elkaar klapte als je teveel at.

Als mijn moeder een kind kreeg, dacht ik dat ze dan 's morgens wakker zou worden en dat er ineens een kind onder de dekens lag. Hoe het kwam dat dat kind het niet benauwd zou krijgen onder die dekens, daar had ik geen verklaring voor

Als klein kind dacht ik dat het verdrijvingsvlak op de weg een ding was wat ronddraaide (net als een cementmolen) en dat je soort van verzwolgen werd als je er op reed ;')

En zo nog heel veel andere dingen, maar daar kan ik nu niet opkomen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:48

Ik dacht altijd dat er mannetje onder de grond zaten bij de stoplichten die door spiegeltjes keken waar mensen stonden en op knopjes drukten. :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:49

Mijn ouders hadden ons wijs gemaakt dat ze een kruis op ons voorhoofd zagen als we hadden gelogen.

Het mooiste is nog dat mijn zusje een keer per ongeluk een boek had stuk gemaakt en mijn vader vroeg of ze dat gedaan had. Ze sloeg haar handen voor haar voorhoofd en zei "Nee." :')

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:54

MevrouwtJ schreef:
Ik dacht altijd dat er een mannetje achter de geldautomaat zat die het juiste geld aangaf. Dus je tikte 50 euro in en dan ging hij het briefje van 50 zoeken en stopte het dan door het gaatje :Y).

Is ook zo :j
Afbeelding

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:55

MarlindeRooz schreef:
Ik dacht altijd dat er mannetje onder de grond zaten bij de stoplichten die door spiegeltjes keken waar mensen stonden en op knopjes drukten. :j

Hahhaha dit dacht ik ook :')

@Happy16 AH EINDELIJK! Ik had dus al die tijd gelijk! *\o/*

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:00

Super leuk topic!

mijn vader zat bij de politie en ik vroeg hem altijd als hij thuis kwam hoeveel boeven hij gevangen had. Hij zei dan altijd, 2 die een fiets hadden gestolen :') Ik heb hem tot een jaar of 9/10 altijd geloofd _O-

Ik dacht ook dat de avr in duiven een wolkenfabriek waren en als het niet bewolkt was dat de wolken op vakantie waren :') :=

Er is ook een boekje over gekke kindergedachtes: "Mam, mag ik een meisjes-broertje?"

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:01

Ik dacht vroeger dat alleen Nederlandse mensen konden zoenen. Ik vond het zo raar als ze op tv Engels spraken en begonnen te zoenen.

Dat chocolademelk uit de bruin/witte koeien kwam en gewone melk uit de zwart/witte koeien.

En dat als je dood ging je zo ging liggen als Jezus aan het kruis. Ik snapte dan ook nooit hoe die mensen dan in de kust konden.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:02

Snollygoster schreef:
Ik dacht vroeger altijd dat scènes uit tv series of films échte situaties waren die gewoon met een verborgen camera gefilmd werden, en dat er in mijn huis ook overal verborgen camera's verstopt waren zodat ik ook ergens op iemand zijn tv verscheen :')

Precies dit, haha! :')
Toen ik een jaar of 10 was is dat gelukkig overgegaan.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:03

Als klein meisje moest ik buisjes in mijn oren. In mijn gedachten zouden er dus van die regenpijpen in mijn oren komen, daar konden anderen dan in praten, zodat ik het allemaal beter kon horen.
Viel het dus even mee, toen ik bij de kno arts kwam en hij mij de buisjes liet zien.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:06

boerinnetje schreef:
Als klein meisje moest ik buisjes in mijn oren. In mijn gedachten zouden er dus van die regenpijpen in mijn oren komen, daar konden anderen dan in praten, zodat ik het allemaal beter kon horen.
Viel het dus even mee, toen ik bij de kno arts kwam en hij mij de buisjes liet zien.

Vorrig jaar mijn eerste gaatje.. En laten vullen enzo.. Ik dacht altijd dat het een boor was zoals die van bouwvakkers.. Ik was toen dus al 16.. Echt erg. :')
Maar had dat ding ook nooit gezien.. Dus kon er ook niks anders van maken _O-

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:07

Ik vond het altijd zo zielig, wanneer me moeder of vader de cd van K3 of andere liedjes de volume hoger zette. Ik dacht dat ze ook daadwerkelijk harder gingen zingen, in het echt. :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:22

Mijn vader had mij wijsgemaakt dat de gaten van gatenkaas giftig waren en je e niet mocht eten. Moeite dat ik moest doen om die kaas te eten, en een lol dat hij had :')

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:24

Murthul schreef:
Lisaapee schreef:
Mijn moeder heeft me ooit eens verteld dat fabrieken met die lange schoorstenen waar wit rook uit kwam (geen idee wat ze er doen) wolken maken. Ik heb echt tot mijn 8e ofzo geloofd dat wolken zo gemaakt werden :D

En ja, ik voelde me best bedrogen dat mijn moeder had gelogen :')

Dat had ik ook! Mijn tante werkte zelfs in de wolkenfabriek.. Ik was zo teleurgesteld toen bleek dat die "gewoon" electriciteitsdingen deed. :=

Ben ik blij dat ik niet de enige ben :')
Wij gingen vroeger wel eens naar het strand in IJmuiden en ik dacht altijd dat de hoogovens wolkenfabrieken waren :j

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:24

Ik dacht altijd dat de zon en de maan het zelfde waren, en dat de zon zich 's avonds achter een wol ging verstoppen, om zich om te kleden als maan :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:36

Leandra schreef:
Ik dacht vroeger dat alleen Nederlandse mensen konden zoenen. Ik vond het zo raar als ze op tv Engels spraken en begonnen te zoenen.

Ik ging er altijd vanuit dat mensen die een andere taal spraken (maar niet Nederlands waren), eerst in het Nederlands dachten en dan naar die andere taal vertaalden. Het antwoord kwam dan in de andere taal en moest eerst naar het Nederlands vertaald worden.

Snappie nog?

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:37

Rocamor schreef:
Leandra schreef:

Ik ging er altijd vanuit dat mensen die een andere taal spraken (maar niet Nederlands waren), eerst in het Nederlands dachten en dan naar die andere taal vertaalden. Het antwoord kwam dan in de andere taal en moest eerst naar het Nederlands vertaald worden.

Snappie nog?

DIT HAD IK OOK. Ik heb dit zolang gedacht!!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:40

Ja dat ken ik ook ja! En ik had daarbij ook altijd dat me zusje altijd deed alsof ze buitenlands sprak en dat ik haar altijd vertelde dat ze dat niet mocht doen want wie weet zat ze wel te schelden haha.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:41

Oeh schiet me nog een tebinnen, ik dacht altijd dat als het onweerde dat mijn schuld was, omdat ik stout was geweest ofzoiets. Doodsbang voor onweer dus dat was mijn straf dan

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:56

Mijn moeder vertelde altijd dat ik en mijn zusje een kruis op ons voorhoofd hadden als we aan het jokken waren. We hebben regelmatig voor de spiegel gestaan.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:05

Ik had vroeger altijd heel veel knuffels en ik was er van overtuigd dat ze me 's nachts beschermden tegen monsters enzo. Of op zijn minst dat ze 's nachts leefden. Het was dus ook echt not done als mijn moeder ze in de wasmachine deed. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:10

Mijn vader heeft ons wijsgemaakt dat gestampte muisjes gemaakt werden van gewone gekleurde muisjes. De gekleurde muisjes werden naar de olifantenstampkamer gebracht en daar stampten olifanten er gestampte muisjes van :j