Jongenstopic: Eenzaam, maar tegelijkertijd bindingsangst.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

esmee1008

Re: Jongenstopic: Eenzaam, maar tegelijkertijd bindingsangst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:16

Het advies : stop ermee, houdt op met nadenken, is natuurlijk het makkelijkst en eigenlijk ook waar het om draait maar ik denk niet dat dat je helpt en stoppen met denken is niets wat je gaat lukken zo te horen.

Ik denk dat je moet onthouden dat vlinders ontstaan vanuit de vorm van een rups, zie het ook zo met vlinders in je buik. Het leuk vinden is de rups, en kijk hoe het verder gaat, ontpopt de rups zich worden het vlinders in je buik, niks heerlijkers dan dat!

Ontpopt de rups niet, dan weet je dat ook weer, de magische jongen komt dan nog wel!

Veel plezier met je date, zie het anders gewoon als een vriend!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:31

ElineS schreef:
Ik heb even gelezen wat een haptotherapeut is, maar dat lijkt me alles behalve niets :P Het klopt dat mijn gevoelens en verstand niet met elkaar overeenkomen en hapto therapie is ervoor om zoiets in balans te brengen... Maar door mijn borderline ligt dat een beetje moeilijker dan een doorsnee persoon. Dat is denk ik niet met zoiets op te lossen. Daarnaast, aanrakingen tussen therapeut en patiënt spreken me niet erg aan.

Ik heb vandaag alweer lopen facebooken met hem. Hij vind het gelukkig niet erg dat ik af zei gisteren en wil graag deze week wat doen. Dus nu nog even kijken wat en waar en wanneer.

De uitleg op google is wel echt belachelijk en zweverig hoor. Een hapto voert bijvoorbeeld een handeling uit, bijv: komt in je persoonlijke ruimte staan. Jij hebt daar een reflex op, en die voelt voor jou als natuurlijk aan dus denk je daar niet bij na. Hapto gaat samen met jou je handelingen analyseren. Het werkt ook om de focus op ontspanning in je lichaam terug te krijgen (en zodoende ook in je brein) als je heel de tijd aan het piekeren bent en daardoor gespannen wordt over heel je lichaam.
Ik weet dat je borderline hebt, en hoe dat voelt ;) daarom heb ik dit je juist aangeraden.

Natuurlijk wel ieder z'n ding, maar de reden dat ik juist hapto aanraadde is omdat je als borderliner nogal 'in je hoofd gaat zitten' en moeilijk los kan laten. Gewoon praten met een psycholoog zorgt er vaak alleen nog maar meer voor dat je vooral in je gedachten blijft, maar dat er weinig beter wordt. Een hapto leert je loslaten, en je bewust worden van dingen die je onbewust doet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 22:57

Hmm, ik kan het altijd even bespreken met mijn psych. We hebben nu inderdaad alleen af en toe gesprekken en hoewel prettig om te ontladen, leer ik er weinig van. Ik ga inderdaad nog meer nadenken... Nadenken en nadenken. Hoe ik heb geleerd met mijn emoties om te gaan, heb ik mezelf aangeleerd. Maar het is soms wel zwaar, om vaak mijn gevoel weg te stoppen, omdat het niet het juiste gevoel is bij de situatie (extreem boos op iets waar je eigenlijk niet boos om hoort te zijn bijvoorbeeld) en je met je verstand anders moet reageren, om zo juist te reageren. Dat werkt wel, maar het gevoel blijft wel, alleen nu weg gestopt. Het is altijd maar nadenken, rationaliseren enzovoort, dat ik soms grip verlies op wat ik nou echt voel.. Dat ik me soms gewoon compleet afsluit voor alle gevoelens (die muur), want dat is makkelijker. En soms barst dan een beetje de emotionele bom.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 02:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:28

Mindfulness is dan ook wel een goede, zo leer je je hoofd uit te zetten en dat kun je ook echt trainen. Ik was ook een enorme piekeraar, kon mezelf echt gek denken maar door een paar goede gesprekken bij de psych en mindfulness kan ik mijn hoofd nu 'uit' zetten. Het hoeft niet zweverig te zijn, bijv de bodyschan is niks geks aan, maar wel onwijs effectief! Die kun je bijv doen op het moment dat je gedachtes in je hoofd te druk worden. Dan kom je weer even in het hier en nu. Erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:35

En, heb je nog een date gehad deze week?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:01

Hier nog een die zich niet wil binden.
Ben altijd een hele vrije geest geweest en vrijheid is voor mij echt alles.
Ik kan me niet (lang) binden in relaties, lang ergens werken, geen studie volgen, geen vast huis.
Ik wil nergens aan verbonden zijn want dan word ik doodongelukkig en breekt het zweet me uit.
Ik ben het gelukkigst als ik in totale vrijheid leef. eenzaam voelen doe ik mij bijna niet, door mijn leven als nomade ontmoet ik steeds prachtige nieuwe mensen En daarbij vind ik alleen zijn heerlijk. Altijd al een beetje een loner geweest.
Op het moment heb ik al 4 maanden een relatie, maar beide zijn we het erover eens dat het niet voor lange duur is. Verlieft zijn ken ik niet, ik mag iemand wel graag.
Ik denk dat ik wel 1 van de extremere types ben wanneer het aankomt op binden.
Doe wat je gelukkig maakt.

Heb je de date nog gehad? :-)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 23:47

Nee :P Absoluut geen tijd gehad en hij ook niet. Maar ik ontvang ook minder berichtjes. Ik denk dat hij aan het opgeven is haha.. Maar vanavond elkaar kort gezien, want we deden auditie voor hetzelfde toneelstuk. Daarna fietste hij een gedeelte met me mee naar huis. Zou wel leuk zijn als we met elkaar moeten acteren, wie weet :).

Het is niet dat ik me niet wil binden. Op zich wil ik het wel.. Maar ook niet... En ik kan me zeker wel eenzaam voelen. Ben echt wel happy op dit moment en zeker wel gelukkig, maar soms heb ik van die eenzame momenten dat ik denk dat ik me er toch eens voor moet openen, om op die manier met iemand om te gaan.. Maar het hoe is een beetje moeilijk :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 22:46

Ondertussen op dates geweest... En best leuk gehad met elkaar. Paar keer gezoend. Gisteren hadden we een groot afsluitfeest van de laatste voorstelling van een toneelstuk waar we aan gewerkt hebben.. Alcohol erbij.. En later op de avond waren we in vol ornaat aan het zoenen.. Dus al onze vrienden weten er nu ook van :o

Ik heb het echt wel leuk met hem gehad en hem zoenen vind ik helemaal niet erg :o . Hij is echt heel lief, leuk en schattig. En het voelt wel goed, op dat moment.

Maar nu... Ik weet het toch nog steeds niet zo goed. Ik vind hem leuk, maar het is toch niet... Het... Ik heb het gezellig met hem, maar als hij er niet is, och, of als ik hem niet zie, vind ik het ook wel best. Ik denk dat ik geen gevoelens voor hem heb. En ik weet ook niet of zoiets komt/groeit... Vriend van mij adviseert me om het aan te zien en lekker een tijdje te blijven daten, maar wil ook niemand aan het lijntje houden.

Dus ik weet het niet zo goed.

Ik denk dat het ook meespeelt nu, dat ik me gewoon behoorlijk eenzaam voel en daarom dit wel leuk vind, maar dat hij eigenlijk niet de persoon voor me is.

Maar het is gewoon naar als ik mensen om me heen zie die echt een prachtige relatie hebben en ik sta er een beetje en heb niemand of iemand ooit gehad om dat mee te hebben/delen.. En ik wil dat, maar gaat niet met deze jongen gebeuren denk ik. Want die gevoelens zijn er niet van mijn kant. Wel dat ik hem leuk vind, maar verder niets. Dan is dat toch niet genoeg basis om op verder te breien lijkt mij.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:02

Poeh TS, ik heb gisteren een date gehad met een jongen, en ik voel/denk precies hetzelfde als de post die jij hierboven plaatst...

Het is leuk, maar meer is het niet.

Zelf denk ik, wanneer je echt verliefd wordt, ga je minder nadenken over of je je wel of niet wil binden. Gebeurt dat niet, dan zal het wel niet de juiste persoon zijn om je uberhaupt mee te willen binden. -O-

Misschien zie ik dat te idealistisch in, maarja... ik zou het anders niet weten.

Ik heb het verder meteen maar afgekapt, omdat ik hem niet aan het lijntje wil houden, zoals jij ook zegt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 01:20

Ben 'gelukkig' niet de enige :p Ook al is het vervelend voor je Thesserd.

Maar ik zie het ook zo idealistisch in... Misschien ben ik daarom nog steeds altijd single haha.

Ik moet het dan nog afkappen... Maar vind het wel heel sneu. Want hij vind mij wel erg leuk. En ik vind hem ook echt heel aardig, maar het gaat hem toch niet worden en daarin moet ik wel eerlijk zijn natuurlijk.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:26

Haha, sja het is wel vervelend inderdaad. Maar ik heb twee relaties van 2 jaar achter de rug :P Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik toen misschien ook al te snel er op in gegaan ben, in het begin, waardoor het eigenlijk nooit echt goed is geweest. Dus... daar let ik nu heel erg op. Misschien ook wel te veel, net als jij :') Wachtend op de ware... _O-

Ben niet van plan om genoegen te nemen met iemand waar ik niet genoeg gevoel bij krijg, om vervolgens weer een relatie te beëindigen na x aantal maanden of jaar.

Poeh, relaties... lastig! :+ Maarja, ik kan ook wel érg genieten van mijn vrijheid. Schijt aan iedereen en doen waar ik zelf zin in hebt! Dat maakt het toch een beetje goed :P

@Babeth, respect voor jou! Net je profiel en blog gelezen en je facebookpagina geliked. Damn, ik wou dat ik de balls had... :wow:

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 02:40

Toen ik je topic las, voelde ik me eindelijk een beetje begrepen. Ben dus niet de enige. Ik heb hier ook heel erg last van. Laatste paar weken controlleerd het ook iets te veel van me leven. Terwijl ik juist zelf de controle wil hebben en als ik dat niet heb, raak ik gelijk in paniek. Maar ook omdat ik het de laatste tijd zovaak hoor. Alsof het van me verwacht wordt dat ik een vriend krijg. Dat werkt ook niet bepaald mee.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:00

Ja, dat laatste ook. Mensen vragen er veel naar. Als ik maar even meer met iemand praat "Is dat niet wat voor jouw" Ze bedoelen het leuk, maar het geeft ook een bepaalde druk. Alsof je in een relatie moet zitten.

@Thesserd: Dat is inderdaad ook niet wat ik wil, er dan wel voor gaan. om het feit dat je iemand wel leuk vind en je wilt wel een relatie, en dan na een paar maanden of een jaar het uitmaken omdat het hem toch niet is. Daar pas ik voor.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:34

Oh TS zo herkenbaar!!!
En iedereen kan zeggen denk er niet teveel over na maar dat gaat gewoon niet..
Ik ben een vreselijke controlfreak en heb het idee dat het daar wel vandaan komt.
Dat je geen controle hebt over de situatie.. Lastig hé. Ik heb geen tips maar lees wel even mee :D

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:18

Pfff... zooo herkenbaar!!!
1 keer echt verliefd geweest, vorig jaar, na veel ruzie en trammelant uit elkaar en baal er nog steeds van... een jaar later....
Voel me alleen, wil "iets nieuws" maar durf de stap niet te zetten en vind me binden zo moeilijk omdat ik bang ben dat ik weer op mn snufferd ga....