Omgangsregeling kinderen veranderen, wie ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:34

Mijn vriend zit nu in exact hetzelfde schuitje, ik lees even mee. Bij hem hebben ze een jaar lang meer bij de mama moeten wonen, omdat hij een jaar moest wachten voor een ander werkschema. Niet op papier vast laten leggen dat ze naar co ouderschap zouden gaan omdat hij daar in goed vertrouwen en met een 'perfecte' scheiding niet bij stil heeft gestaan... Nu puntje bij paaltje komt wordt het een pijnlijk verhaal hier.

Knuffel van mij TS!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:39

Is er uberhaupt wel ooit wat op papier vastgesteld qua omgangsregeling?

Anoniem

Re: Omgangsregeling kinderen veranderen, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:45

Ik wil graag een ervaring delen van de kind in een co ouderschap.

Mijn ouders hadden een co ouderschap regeling. En het enigste wat ik er over kan zeggen is doe je kinderen zo'n vreselijke regeling niet aan. Heb het altijd verschikkelijk gevonden. Het is echt niet zo mooi en fijn als het lijkt. Misschien voor de ouders wel maar voor mij als kind was het niet fijn.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:50

Anoniem schreef:
Ik wil graag een ervaring delen van de kind in een co ouderschap.

Mijn ouders hadden een co ouderschap regeling. En het enigste wat ik er over kan zeggen is doe je kinderen zo'n vreselijke regeling niet aan. Heb het altijd verschikkelijk gevonden. Het is echt niet zo mooi en fijn als het lijkt. Misschien voor de ouders wel maar voor mij als kind was het niet fijn.

Ik heb 14 jaar in een co ouderschap regeling gezeten en ik had absoluut niet anders gewild, mijn zusje overigens ook niet. Zit zal voor een groot deel liggen aan hoe je ouders het aangepakt hebben en voor een deel ook aan het kind, ik geloof best dat het voor de een beter werkt dan voor de ander. Ik deel die mening zelf absoluut niet met je, en zeker als TS haar kinderen zelf aangeven mama vaker te zien lijkt dit me het proberen wel waard. :)

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 12:48

@stalnollie er waren meerdere factoren toen der tijd dat het bij hem op dat moment beter was maar deze zijn inmiddels dus veranderd en ik kan zeggen dat deze niet meer gaan veranderen, dat is een feit.

@lalidan huidige situatie is dat bij hem hoofdverblijf is en dat ik dus nu gedeeltelijk opvoeding wil dus om de week regeling oid

@Celestal bij ons is er dan wel het een en ander op papier gezet alleen bij veel van die afspraken loopt het anders dan ik me had voorgesteld (ook dit is in goed vertrouwen vast gelegd en daarbij de hoop gehad dat mijn ex en ik op goede voet konden communiceren en handelen wat dus in praktijk niet bleek te zijn)

Deze regeling is niet omdat IK denk dat IK beter zou zijn dan mijn ex, ik wil dat ook helemaal niet, maar kijk uit het oogpunt van de kinderen, ook zij vragen regelmatig waarom zij niet vaker bij mij mogen blijven of mij mogen zien.
Enige wat ik graag wil is juist SAMEN voor de kinderen zorgen wat hij wil is dat alleen HIJ de zorg heeft en ik maar aan de zijlijn moet blijven staan (hij denkt uit eigen belang)...

Zou het dan zo verkeerd zijn dat ik nu graag meer zorg voor mijn kinderen wil hebben?

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:53

Hier staat ook alles op papier over de huidige situatie hoor, ik had het puur over dat het van de huidige regeling naar een co ouderschap over zou gaan. Sorry als dat niet duidelijk was. Hier is het plaatje verder precies hetzelfde, kids willen graag meer naar de papa, moeder houdt het zonder duidelijke reden af. Snap dus precies wat je bedoeld... Ik ga in ieder geval voor je duimen, hou ons op de hoogte :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:10

Oke was geen aanval maar meer een directe vraag,

Ik zou nog een om de tafel gaan zitten en anders het eerst wat kleiner voorstellen

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 13:20

StalNollie schreef:
Oke was geen aanval maar meer een directe vraag,

Ik zou nog een om de tafel gaan zitten en anders het eerst wat kleiner voorstellen

Geeft niet hoor ;

ik zou juist ook heel graag met hem om de tafel gaan zitten daarom had ik juist ook een gesprek aangevraagd bij hem om erover te praten maar dat wil hij dus niet.
Ik ga nu kijken of hij wellicht overstag zou gaan als ik mediation aan ga vragen en anders via een advocaat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:42

Misschien eerst een brief schrijven.