Vriend heeft met een ander gezoend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:27

als eerste: wat rot voor je. Dit wil niemand meemaken. en het komt nog harder aan omdat je hem compleet vertrouwde.

maar dit wil wel zeggen dat er toch iets niet goed was in jullie relatie.. je moet uitzoeken wat. en als je dat weet kun je kiezen: gaan we er samen nog een keer voor en gaan we dat samen oplossen? of willen we (of een van de 2) dat niet en/of denk je dat je hem niet meer kunt vertrouwen.
ik denk dat het het best is om het even uit te stellen tot na je examens. tot dan even geen contact.

ik hoop dat jullie er uit komen. maar het belangrijkste is eerlijkheid en blijven praten!
(en dan bedoel ik niet over het weer, je moet echt kunnen praten)

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 21:30

Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik vind het fijn om te lezen.

@ ******, het raakt me dat hij alles op het spel zet door met iemand anders te zoenen. Dat het op dat moment dus belangrijker is om met dat meisje te zoenen, dan zijn relatie met mij.

@ de rest, ja, en daar zit dus het punt, vroeger zei ik: mijn vriend doet zoiets niet, en toch is het gebeurd.

En ja, meerdere keren op dezelfde avond. Heeft me alles tot in de detail verteld, zover hij het nog allemaal wist. :+ Hij wilde het al die zondag vertellen, maar omdat ik de dag erna een tentamen had, wilde hij wachten tot ik weer in NL was.

Wat ik net uit een whatsappje begreep, is dat zijn twijfels vooral zijn dat hij bang is mij nog meer pijn te doen, dat we over een aantal maanden weer op zo'n punt staan omdat ik het hem niet kan vergeven etc., en dat we het dan alsnog uitmaken, aangezien ik hem verwijt/verweten heb dat hij het niet twee maanden geleden heeft uitgemaakt, maar nu met dit meisje zoent, en mij weer pijn doet.

Praten gaat sowieso gebeuren na mijn tentamens, dat willen we allebei graag. Hij geeft me ook alle tijd om na te denken. Ik wil namelijk heel graag weten waarom hij met dat meisje zoende, hij zei gisteren dat hij het niet wist, maar ik vind het antwoord nogal magertjes.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-09-25 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:31

misschien wel een heel domme reactie van mij, maar ik zou hier gewoon mee kappen.

"eenmaal een vreemdganger, altijd een vreemdganger"

MAW, hij zal misschien wel ooit dezelfde fout maken,
ik geloof er iig niet in, dat mensen hierin kunnen veranderen

purny

Re: Vriend heeft met een ander gezoend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:37

Naar mijn idee is de drank een excuus... Als iets zomaar gebeurd omdat iemand dronken is kan hij dit niet tot in detail vertellen... Afkappen die handel hoe moeilijk het ook zal zijn

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 21:37

Ik snap je reactie. Ik heb het hem ook gevraagd, waarop hij antwoordde: ik weet nooit meer meemaken hoe schuldig ik mij afgelopen week heb gevoeld, dus ik wil dit nooit meer. Maar hij zegt ook dat hij begrijpt dat dat nogal lastig is te geloven. En dat is dus ook het probleem, het zal nooit meer helemaak worden zoals het was..

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:41

Heel veel sterkte en succes met je tentamens!

Moeilijke situatie je wilt hem wel vergeven maar ook zorgen dat hij het nooit meer doet,
Daar kan ik je geen tips op geven sorry.
Wel heb ik altijd geleerd dat alle keuzes hub eigen mogelijkheden meebrengen en hun eigen consequenties kennen.
En dat je altijd een keuze hebt!
Volg je hart zou ik zeggen maar blijf logisch nadenken.
En jij bent vast een fantastische vriendin waar iedereen mee boft en je moet je vooral niet onzeker maken!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:43

Voor mij zou het ook een reden zijn om te stoppen.
Maar ik denk niet dat iemand je dat kan vertellen, de keuze moet bij jou liggen.
Gewoon je gevoel volgen.

Maar iemand die mij verdient zal betrouwbaar moeten zijn.
Een vriend moet een meerwaarde zijn, iemand die je kwetst is geen meerwaarde.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:44

CharlotteCC schreef:
Ik snap je reactie. Ik heb het hem ook gevraagd, waarop hij antwoordde: ik weet nooit meer meemaken hoe schuldig ik mij afgelopen week heb gevoeld, dus ik wil dit nooit meer. Maar hij zegt ook dat hij begrijpt dat dat nogal lastig is te geloven. En dat is dus ook het probleem, het zal nooit meer helemaak worden zoals het was..

Als je hem dit vergeeft, zal de volgende keer (als die er komt) makkelijker worden voor hem. Want jij hebt hem immers vergeven dan.

Ik vind het echt een nare situatie voor je. :(:) Voor mij zou het einde relatie zijn. Ik kan gewoon niet tegen vreemdgaan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:45

purny schreef:
Naar mijn idee is de drank een excuus... Als iets zomaar gebeurd omdat iemand dronken is kan hij dit niet tot in detail vertellen... Afkappen die handel hoe moeilijk het ook zal zijn

drank is zeer zeker GEEN excuus.

Het wordt namelijk TE VAAK, als excuus gebruikt, dat ik er niet meer in geloof. :n :n

Viverelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:46

Ik zit in t zelfde schuitje mijn vriend heeft tijdens afgelopen jaarwisseling ook gezoend met een ander. Hij was dronken en zij ook. Volgens mensen die er bij waren heeft zij mijn vriend gezoend.
Ik ben nu een deel van mijn vertrouwen in hem kwijt.
Maar heb het hem wel vergeven.

Mocht je willen praten er over je mag me altijd pb'en

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:48

Ik heb zoiets met mijn vriend gehad. Hij is niet echt vreemd gegaan, maar heeft wel erg intieme whatsappjes gestuurd naar een meisje en het plan was er ook om af te spreken enz.
Helaas moest ik hier zelf achter komen op vakantie....

Ik heb mezelf een tijdje rust gegund om er echt goed over na te denken. Uiteindelijk hem vergeven. Is inmiddels een half jaar gelden maar zit er soms nog steeds wel mee. Maar hij heeft tot nog toe kunnen bewijzen dat hij echt wel te vertrouwen is...

Hierbij mijn verhaal.... Hoop dat je er wel iets mee kunt.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:53

Kies voor jezelf meid :)
het wordt niet meer zoals het was...
wees eerlijk naar jezelf.. daar waar je eerst geloofde in 'hij doet zoiets niet' verandert dat nu in twijfel..
en dat slap gepraat over ' ik wil je geen pijn meer doen.. daarom na dit misschien maar stoppen', daar geloof ik helemaal niet in.. Jij hebt hem weldegelijk te verwijten dat hij je pijn doet.. dit flik je niet in een relatie! En ook al zou jij nu ondanks dit doorgaan en later zeggen 'ik heb er moeite mee, dus ik kap" dan is dat je recht.
Deze jongen heeft je pijn gedaan in je hart, maar nog veel erger, een klap gegeven op je vertrouwen!
dit groeit nooit meer aan.. je gaat nu niet als alles weer goed is met een gerust hart in belgie zitten terwijl hij hier met zijn vrienden de kroeg in gaat of wat dan ook..
daarbij ben ik het eens met de rest.. dronken zijn is geen excuus.. en al helemaal niet als je het in detail kan navertellen, want dan juist was je nog prima in staat om met je hersens te werken en je waarden naar je vriendin toe te handhaven.. Drank is niet het toverwonder dat zoenen met een ander goed maakt! en al helemaal niet meermaals!

Ik heb bij het detail verhaal eerder het gevoel dat dit weldegelijk bewust gebeurde... maar dat hij met het smoesje drank wil zeggen 'ja onbewust"... niemand is snel zo ver van de kaart dat dit onbewust gebeurd, misschien in heel weinig gevallen 1x, maar niet meermaals.. je vriendin komt heus wel in je koppie naar boven!

stel hij zal het nooooit meer doen,
het blijft in je hoofd zitten hoor..
doe het jezelf niet aan..
deze relatie wordt nooit meer precies hetzelfde, vol met vertrouwen..
en eerlijk = eerlijk, waarom dan genoegen nemen met minder als eerst?
want je kan dat weer vinden hoor ;)
aan iemand die dit doet, heb je voor mijn gevoel niks.. het maakt je alleen maar onzeker..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:56

Ik zou me ook zorgen maken als ik jou was, niet zozeer om de zoen op zich maar meer omdat je zegt dat hij er op dit moment achter komt dat de wereld groter is dan hij dacht.

Hoe veel relaties heeft hij gehad? Wat heeft hij eigenlijk van de wereld en van meisjes gezien? Wat heb jij allemaal gezien en gedaan?

Misschien is het inderdaad beter om elkaar vrij te laten en te zien of jullie inderdaad de beste match zijn voor elkaar. Want wat als hij nu wél trouw blijft aan jou, hij doet dit niet meer en jullie gaan trouwen, kindjes krijgen en een huis kopen. Als hij dán alsnog de kriebels krijgt en wil zien hoe het met een ander is zijn de gevolgen veel erger.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:56

Ketaki schreef:
purny schreef:

drank is zeer zeker GEEN excuus.

Het wordt namelijk TE VAAK, als excuus gebruikt, dat ik er niet meer in geloof. :n :n

Dat bedoel ik ook. DAt hij de drank als een excuus gebruikt om er zo beter vanaf te komen...

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:07

CharlotteCC schreef:
Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik vind het fijn om te lezen.

@ [***], het raakt me dat hij alles op het spel zet door met iemand anders te zoenen. Dat het op dat moment dus belangrijker is om met dat meisje te zoenen, dan zijn relatie met mij.

En ja, meerdere keren op dezelfde avond. Heeft me alles tot in de detail verteld, zover hij het nog allemaal wist. :+ Hij wilde het al die zondag vertellen, maar omdat ik de dag erna een tentamen had, wilde hij wachten tot ik weer in NL was.

Deze twee dingen samen.. Het zou wel heel fijn zijn voor hem als hij niet de boosdoener wordt maar de zielige gedumpte omdat hij "enkel één klein minimini foutje" heeft gemaakt op een dronken zaterdagavond.. Niet? En nieteens bewust, absoluut niet als plan, maar het zou wel net dat beetje prettiger voor hem zijn als hij niet dubbel de kwade gemene man is..

Ik heb ook vreemdgaande vriendjes gehad. En god, wat had ik graag gewild dat ik het lef had gehad om ze gelijk te dumpen, in 1 geval met een flinke lel in het gezicht toe.
In plaats daarvan wilde ik alles weer lijmen, vertrouwen op de goedheid van desbetreffend vriendje, zijn wil om te veranderen en zijn verschrikkelijke spijt.

Verschrikkelijke spijt blijkt, in de gevallen die ik heb meegemaakt, vooral te slaan op verschrikkelijke spijt dat zíj zich rot moeten voelen omdat jij je rot voelt. Verschrikkelijke spijt omdat ze het leed moeten doorstaan dat spijt hebben heet. Want mannen blijven mannen, niet?

Nu weet ik vrij zeker dat wanneer mijn huidige vriend een ander zou zoenen, ik ook het weer zou willen proberen te lijmen. En opnieuw proberen.
Om me vervolgens maanden onzeker te voelen, en naar. En het dan alsnog uit te maken net als vorige keren, met als gevolg dat ik de gemene heks ben, en mezelf heel erg opgelucht voel en dikke spijt heb van verspilde maanden waarin ik mezelf alleen maar rot voel.

Vooral de twijfel die bij jullie beiden al hangt, maakt het voor mij duidelijk dat jullie niet meer goed stroken samen.
Daartegenover staat waarschijnlijk: Het is zo vaak wél gezellig en fijn. Je voelt je veilig bij de ander. Je kent elkaar en kunt op je gemak je dingen doen, in je pyama in je neus pulken en schaamteloos gapen. Je hebt een bedpartner die je lichaam kent, weet wat je fijn vindt en waarbij je je nergens voor hoeft te schamen.
Het voelt prettig en vertrouwd, en het leven zónder al die vertrouwde fijne dingen is dan toch wel een beetje eng. En leeg. En alleen.

Maar, als jullie samenzijn echt "op" is.. door die nare leegheid heen gegaan ben je opgelucht dat je die afstand hebt kunnen nemen en voel je dat het goed is, dat jullie samen klaar waren en dat je jezelf een hoop leed hebt bespaart.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:15

Oeh... Moeilijk. Allereerst, sterkte. Lijkt me verschrikkelijk om in zo'n positie terecht te komen... :(:)

Weetje, het is makkelijk om gelijk te zeggen 'Ga bij hem weg', al is dit wel het eerste wat in mij op kwam. Maar ik weet zelf hoe verliefd en gek je op iemand kunt zijn, en het dan toch moeilijk is om die stap te zetten. Wat het verhaal wel voor mij duidelijker maakte, is dat je ex ook twijfelt. In dit geval zou ik wel zeggen; kies voor jezelf meid! Als hij na het zoenen met een ander, twijfel heeft aan jullie relatie.... Best kans dat hij dan zo weer met een ander zou (kunnen) gaan zoenen.

Nee, in dit geval zou ik dus echt voor jezelf kiezen... :j Heel veel sterkte, het zal niet makkelijk worden, maar je gaat er uiteindelijk wel veel sterker uit komen! :)

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:19

Ik vind het zo ontzettend moeilijk, we zijn echt elkaars beste maatjes, ik weet dat ik altijd bij hem terecht kan, en ik ben/was zo ontzettend gek op hem. Moet ik daarom maar alles weggooien? Mijn verstand zegt van wel, mijn gevoel van niet.

Mijn vriend heeft hiervoor een relatie gehad, ik niet. Je hebt daar wel een punt.. Maar moet je een goede (weet niet of hij nu nog goed te noemen is) relatie weggooien, voor de mogelijkheid dat je later spijt krijgt dat je niet verder gekeken hebt? Ik blijf er mijn hersenen over breken.

Het is wel heel fijn om andere meningen te horen, ze zetten me iig aan het denken.

@ Nachtlampje, je post is heel confronterend. Weet ook niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Je hebt behoorlijk gelijk, want ja, ik vind het heel eng om alleen te zijn (ondanks dat ik dat doordeweeks altijd ben), en ik ben zo ontzettend bang de verkeerde keuze te maken.

Ik ben ook vooral iemand die leert van haar eigen fouten. Ik kan nog zo vaak iets te horen krijgen, maar pas als ik zelf heb bedacht dat iets misschien niet heel handig is, ga ik er pas naar gedragen. Ik lees jullie posts ook allemaal, en dan denk ik: hij is echt niet zo. Maar hoe weet ik dit nu nog zo zeker?
Stel dat we bij elkaar blijven, en hij gaat nog een keer vreemd, dan pas zal ik denken dat jullie gelijk hebben. Naar spelletje spelen mijn gevoelens..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:21

Ik hou je even een spiegel voor: Zou je beste maatje (degene die die titel wél verdient) jou besodemieteren?
Is het een goede relatie als je vriend met een ander wil zoenen?

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:22

Nee :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:22

Ik wil je niet beïnvloeden, but there's your answer.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:23

Ik zou het toch echt nog even afwachten. Je twijfelt te hard om het zomaar uit te maken, ik lees eigenlijk in jouw woorden dat je dat ook niet wilt. Als je het over je vriend hebt, vertel je met zo veel liefde. In zijn reden voor de twijfel, zoals jij die vertelt, lees ik ook veel liefde voor jou. Wil je dat kwijt door die ene misstap? Of wil je hem het voordeel van de twijfel geven? Uitmaken kan altijd nog. Het is niet alsof hij met dat meisje naar bed is geweest. Begrijp me goed - er is geen excuus voor en ik zou ook absoluut not amused zijn (en dat is dan wel heel zacht uitgedrukt), maar denk goed na wat je zelf wilt. Ga eerst dat gesprek aan waar je het over hebt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:38

Het is enorm pijnlijk als dit je overkomt, maar niet iets wat een relatie hoeft te beschadigen in mijn ogen. Het ligt er geheel aan hoe jij je hierbij voelt en hoe jij met de situatie omgaat.

Wat ik zelf erg positief vind aan het verhaal is de directe oprechtheid van jouw vriend. Dit maakt voor mij dat het geen einde verhaal hoeft te zijn, zou ik in jouw situatie zitten.

Ook ik heb het meegemaakt en ik voelde mij erg vernederd, verdrietig en mijn vertrouwen was geschaad. Ik heb echter wellicht verkeerd gehandeld en heb hierdoor erg met wrok te kampen gehad. Soms realiseer je dergelijke dingen later pas en dan heb je de kans dat je hiervan spijt zal voelen.

Het is erg belangrijk dat je er over praat met je vriend, maar het is niet de bedoeling dat je hierover bezig blijft. Dat is niet goed voor de relatie en ook zeker niet goed voor jezelf. Dan kan je het niet loslaten en zal je inderdaad de drang krijgen om jouw vriend te (blijven) controleren.

Ik hoop dat je er uit komt met jouw vriend en ik wens je veel succes en wijsheid toe.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:55

Pff jeetje wat een rot situatie..
Mijn tip is praat met hem en kijk op het moment zelf wat je gevoel zegt!
Je kan nu je hoofd er over breken (wat logisch is) maar ik denk dat je weet wat je moet doen als je voor hem staat.
Sterkte ermee :(:)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:04

Eenmaal een vreemdganger, altijd een vreemdganger' vind ik altijd zo'n dooddoener. Mensen maken fouten, oliebol happens. En dat hij met een ander gezoend heeft hoeft niets te maken te hebben met zijn liefde voor jou. Snap nu ik dit topic lees ook wel waarom zoveel mensen scheiden. Men is vergeten om moeite voor elkaar te doen, te vechten voor hun relatie. Zo zonde, want fouten maken een mens geen vreselijk persoon.

Ts het is aan jou of jij denkt de energie te hebben om te investeren i n jullie relatie. Uiteraard mag je ook een hoop van hem verwachten. Je vertrouwen is beschaamd en vertrouwen terug krijgen kan een moeilijke weg zijn. Is hij jou die moeite waard? Lastig..

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:11

Wat rot dit ts. Wat ik mij afvraag, wil hij niet van je af? Praten over twijfels, ander meisje zoenen... kan het dat hij de stap niet durft te zetten maar het aan jou over laat om de relatie te beeindigen? Misschien een rare gedachte hoor maar ik vind het apart dat hij alles tot in detail heeft verteld. Iig heel veel sterkte.