Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KarmaWitch schreef:Oh en naar diegene die het normaal vinden om paard van achter op te jagen door een persoon die ze niet vertrouwd... je kent haar geschiedenis niet...
1 ze vertrouwt hem niet en 2 achter opdrijven geeft haar angst.
Goof schreef:Ik vind het niet helemaal terecht eigenlijk.
JIj bent met een jong en onrustig paard bezig en hebt zelf je camera nog om je nek hangen. Je had deze ook eerst weg kunnen leggen of je vriendin even niet kunnen helpen.
Daarbij vind ik de actie van die man (het opdrijven van achteren van een paard dat niet wil) helemaal zo vreemd niet, ik zou het ook van achteren oplossen.
Ik vind het echt je eigen risico.

Anoniem schreef:kw; ik snap je frustratie wel maar er zit een verschil tussen 'tijd om weg te komen had ik niet' of 'ik draaide me om om het paard te pakken'.
Dat hij zich 'ermee kwam bemoeien'.. Tja.. Het is nog altijd zijn paard en hij zal ongetwijfeld hebben geprobeerd om mee te denken met de situatie. Hij kwam zich ermee bemoeien terwijl jouw vriendin daar niet om had gevraagd, maar jij stond wellicht op een plaats waar HIJ niet om had gevraagd. Ik denk dat hij je ongetwijfeld wel tegemoet zal willen komen (met of zonder verzekering) m.b.t. een vergoeding maar als repareren al duurder is dan de lens nieuw kopen snap ik ook wel dat hij niet de complete reperatie wil gaan (laten) vergoeden.
Iris82 schreef:Nee dat is niet de goeie.
Rechtsbijstand helpt je met het verhalen van de schade op de tegenpartij. Nu zul je dat zelf moeten doen.
Je kunt je niet rechtstreeks bij zijn verzekering melden.
Je bent afhankelijk van zijn wil om het te melden in dit geval en dat is lastig als hij daar de noodzaak niet van inziet.
KarmaWitch schreef:Anoniem schreef:kw; ik snap je frustratie wel maar er zit een verschil tussen 'tijd om weg te komen had ik niet' of 'ik draaide me om om het paard te pakken'.
Dat hij zich 'ermee kwam bemoeien'.. Tja.. Het is nog altijd zijn paard en hij zal ongetwijfeld hebben geprobeerd om mee te denken met de situatie. Hij kwam zich ermee bemoeien terwijl jouw vriendin daar niet om had gevraagd, maar jij stond wellicht op een plaats waar HIJ niet om had gevraagd. Ik denk dat hij je ongetwijfeld wel tegemoet zal willen komen (met of zonder verzekering) m.b.t. een vergoeding maar als repareren al duurder is dan de lens nieuw kopen snap ik ook wel dat hij niet de complete reperatie wil gaan (laten) vergoeden.
Ter idee... dat gangetje is 3 meter lang, op moment dat ik zie wat er gebeurd (ik stond er met de rug/zij naar toe had ik geen tijd meer en probeer in te grijpen...
Daarbij vind hij het geen probleem dat ik mee ga en hij kijkt amper naar die paarden om... als mijn vriendin soms niet kan uitmesten, zal hij het niet doen hoor... hij vind het mooi er een hengst op te pleuren en dat is het verder...
KarmaWitch schreef:Iris: hoe bedoel je rechtsbijstand? Ik heb wel een bijstandsuitekering als je dat bedoelt.
Chelle_Dora: nogmaals ik stond daar om foto's van een ander paard te maken, toen kwam die eigenaar en tijd om weg te gaan had ik niet. Daarbij kom ik vaker bij dat paard en is dat paard verder niet "angstig" behalve dat het een miep is met water. Even logisch hoor... ik ga mij niet bewust in zo'n situatie mengen met een camera op mijn nek. Het toeval bestond dat ik daar al stond...
Ragdoll: ik heb hem niet geholpen en hij kwam zelf zich ermee bemoeien terwijl mijn vriendin daar niet om gevraagd heeft. Daarbij gaat het altijd goed als mijn vriendin en ik gewoon met rust met haar bezig zijn. Dwang klapt ze dicht en wordt ze blind en vlucht ze... Wij kunnen die stal in zonder dat ze wegduikt verstijft etc. Hij komt en verstuift en jaagt haar eruit.
als zij er niet uit wou mocht ze gewoon binnen blijven. Ze was er al uitgeweest nb...
Citaat:Je bent afhankelijk van zijn wil om het te melden in dit geval en dat is lastig als hij daar de noodzaak niet van inziet.

Biebz schreef:Je kan het proberen te verhalen. Maar ben bang dat het moeilijk word
JIJ had de camera vast, dus jij bent op dat moment verantwoordelijk.
Je had kunnen kiezen om de camera te redden i.p.v. het paard te helpen.
Je kan kijken of je zelf hiervoor verzekert bent?
Anders word het een lastige zaak, zeker als de man ook niet wilt meewerken.