Een goede camera?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:07

romyloverrr schreef:
Misschien is 2e hands iets? Zo heb ik een hele mooie set kunnen kopen dat nieuw ongeveer het 10 dubbele kost! Daardoor heb ik wel al een wat verouderd model (sony A300) Maar dat vind ik geen probleem.

Ja ik kan wel eens op marktplaats rond gaan snuffelen. Kijken wat daar te kopen valt

romyloverrr

Re: Een goede camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:12

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:13

Ik zou het niet snel aanbevelen..
Dan zou ik nog steeds eerst bij een fotozaak binnen wandelen en om advies vragen.

Waarom ik het niet snel zal aanbevelen is omdat een camera gaat maar een aantal clicks mee gaat, de levensduur van de camera dus, dat verschilt per camera. Camera's op marktplaats hebben er al een hoop foto's op zitten.. dus die gaan veel korter mee dan een nieuwe. Dus let daar op op marktplaats.. + je hebt geen garantie ;)

En wat ik je nog wil adviseren. Als je een camera koopt, is dat niet het totaal bedrag. Er komt nog een beschermfilter bij die je voor op je lens schroeft ter bescherming (je baalt als je die niet hebt en er gebeurd ooit iets!), een geheugenkaartje, tasje, wellicht extra accu.... ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:15

ik heb ook al dingen gezien die me goed bevallen. Ik zal eens aan mam en pap vragen morgen. Ik ben benieuwd wat ze zeggen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:17

laughterline schreef:
Dan zou ik nog steeds eerst bij een fotozaak binnen wandelen en om advies vragen.

Waarom ik het niet snel zal aanbevelen is omdat een camera gaat maar een aantal clicks mee gaat, de levensduur van de camera dus, dat verschilt per camera. Camera's op marktplaats hebben er al een hoop foto's op zitten.. dus die gaan veel korter mee dan een nieuwe. Dus let daar op op marktplaats.. + je hebt geen garantie ;)

En wat ik je nog wil adviseren. Als je een camera koopt, is dat niet het totaal bedrag. Er komt nog een beschermfilter bij die je voor op je lens schroeft ter bescherming (je baalt als je die niet hebt en er gebeurd ooit iets!), een geheugenkaartje, tasje, wellicht extra accu.... ;)

Dat hij minder lang meegaat boeit me niet zoveel en geen garantie boeit me ook niet veel ik bedoel het is handig enzo maar als hij werkt is het mij goed. En ik heb een sony nogwattes (ben de naam weer vergeten) compleet met tasje en alles voor onegeveer 220 euries op marktplaats gezien. Ik moet dan wel helemaal naar zwolle rijden als ik die zou willen kopen maar ja boeie dan moeten mijn ouders het goedkeuren. Die 220 euries heb ik zeker bij elkaar geraapt op mijn verjaardag

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:19

Hm 200 - 300 is best weinig voor een spiegelreflex, maar goed..
Koop inderdaad niet zomaar van marktplaats zoals laughterline al zegt. Inderdaad heb je ook nog spullen nodig voor je camera zoals geheugenkaartjes, een tas, filter wat ook geld kost. Ik zou nog even door sparen als ik jou was :) Het scheelt ook dat telefoons mijn prioriteiten niet heeft. Ik heb maar een goedkoop prepaid telefoontje waarmee ik kan bellen en appen als ik wifi heb := En ik hoor jou over een maand wel als de camera het opeens begeeft, sorry maar dat boeit dus wel..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:20

Je kunt een camera prima tweedehands halen. De sluiter gaat een bepaald aantal clicks mee. Ik heb ooit maar 1 iemand gekend die over die max heen gegaan is en dat was een ANP fotograaf. Een sluiter gaat ruim 100.000 clicks mee.

Let gewoon goed op dat hij geen schade heeft. Test hem om te zien of alles werkt.

Als je echt een goede fotograaf bent dan maak je met een analoog wegwerp toestel nog een meesterwerk.
Daar komt bij dat er eigenlijk geen slechte camera's zijn. Ik heb bijvoorbeeld naast mijn 5D nog mijn 300D als backup. Zeer gedateerd maar ik haal er echt nog prima plaatjes uit.
Je glas is wel heel belangrijk, er is een hoop troep. Ik zou de kitlens direct vervangen, ongeacht het merk.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:21

Jep. Die van mij had inderdaad al veel kliks. Maar was nog prima in orde. Ik heb iemand die er echt verstand van heeft meegenomen, dat zou ik wel aanraden.
Bij mij zat alles erbij (ook filters geheugenkaartje enz. ) Allemaal extra'tjes die je normaal toch nog heel wat extra zouden kosten.

De garantie heb je inderdaad niet. Maar voor de prijs waarvoor ik hem 2e hands gekocht heb kan ik er nog 2 of 3 kopen voordat ik een een beetje fatsoendelijke nieuw kan kopen, dus ik heb het risico genomen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:22

Tazzey schreef:
Je kunt een camera prima tweedehands halen. De sluiter gaat een bepaald aantal clicks mee. Ik heb ooit maar 1 iemand gekend die over die max heen gegaan is en dat was een ANP fotograaf. Een sluiter gaat ruim 100.000 clicks mee.

Let gewoon goed op dat hij geen schade heeft. Test hem om te zien of alles werkt.

Als je echt een goede fotograaf bent dan maak je met een analoog wegwerp toestel nog een meesterwerk.
Daar komt bij dat er eigenlijk geen slechte camera's zijn. Ik heb bijvoorbeeld naast mijn 5D nog mijn 300D als backup. Zeer gedateerd maar ik haal er echt nog prima plaatjes uit.
Je glas is wel heel belangrijk, er is een hoop troep. Ik zou de kitlens direct vervangen, ongeacht het merk.

Ik kijk gewoon want het kan ook zijn dat ik er een voor mijn verjaardag krijg. Dat weet je maar nooit.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:22

Ik reageer eigenlijk zelden op deze topic's maar oke vooruit dan maar.
Je reageert hier boven alleen maar met boeien boeien.. Maar denk eens eerst na wat wil je doen met een spiegelreflex, wat heeft een spiegelreflex wat een compacte camera niet heeft?

Ik heb zelf de Canon 1100d vorige jaar aangeschaft, maar ben 1 jaar tijd wel erg om hoog gegaan met mijn verbetering in mijn fotografie. Daarom ga ik nu sparen voor een goede boby want die lens heb ik al aangeschaft. Naast een spiegelreflex moet je ook kijken naar een lens die op je body moet, die zijn van 100/200 euro tot 1000 euro.

Verder zou je denk toch voor je geld wel een camera willen die langer mee gaat, en waar garantie op zit. Dat mocht het zo zijn dat er iets is, dat je wel terug naar een winkel kan gaan om hem eventueel te laten nakijken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:23

Voor 229 euro heb je een nieuwe canon 1100D. Met garantie, 0 clicks ect. Tas staan genoeg 2ehands en anders heb ik er evt nog wel 1 te koop.
Ik vertrouw canon of nikon meer dan sony op t gebied van spiegelreflex

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:24

Ik zal vóór dat je überhaupt naar dit soort advertenties kijkt eerst kijken wat je zoekt in een camera.
Nu koop je er één voor 220 euro. Dat is belachelijk weinig, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat het ding nog goed is.

Heb je over het betreffende model wel wat opgezocht, aangezien je de naam niet weet?
Het kan een heel erg verouderd model zijn, maar hij kan ook nieuwer zijn, maar stuk.

Heb je de kennis om te kijken of de camera nog helemaal goed is?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:25

Oh dat kan zeker hoor @Tazzey, Maar je moet gewoon erg goed opletten met wat je koopt, zeker als het je eerste spiegelreflex is zou het toch jammer zijn als die het toch snel niet meer doet (dan zou ik persoonlijk dus eerder langer sparen en het nieuw kopen, maar dat ben ik) Mijn backup body is een Canon 10D, hier heb ik tot aan juni vorig jaar mee gefotografeerd en hij dateert uit 2003/2004? en is flink gebruikt :j De fotograaf maakt de foto's dat klopt :)
Je hebt trouwens wel erg lieve ouders als je van hun een nieuwe spiegelreflex met spulletjes krijgt :)

Tazzey

Re: Een goede camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:27

Mijn 300D is fors gebruikt, hij heeft inmiddels ruim 70.000 clicks maar werkt geweldig.

De prijs tweedehands hoeft niets te zeggen over de kwaliteit. Een gedateerde body kan erg goed zijn maar levert niets meer op terwijl het prima camera's zijn.

TS, wat wil je nu eigenlijk? Op alles wat gezegd wordt heb je een weerwoord.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:28

drawerlover schreef:
laughterline schreef:

Dat hij minder lang meegaat boeit me niet zoveel en geen garantie boeit me ook niet veel ik bedoel het is handig enzo maar als hij werkt is het mij goed. En ik heb een sony nogwattes (ben de naam weer vergeten) compleet met tasje en alles voor onegeveer 220 euries op marktplaats gezien. Ik moet dan wel helemaal naar zwolle rijden als ik die zou willen kopen maar ja boeie dan moeten mijn ouders het goedkeuren. Die 220 euries heb ik zeker bij elkaar geraapt op mijn verjaardag

Nouja, prima. Maar het lijkt mij toch wel fijn als ie een tijdje mee gaat :') Garantie is HEEL fijn als er iets mis mee is....... Alleen onderzoekskosten zitten vaak al rond de 180 euro en dan is 2 jaar standaard garantie toch wel prettig :')

Maar volgensmij ben je niet echt van plan om naar een professionele zaak te gaan voor goed advies als ik het zo lees :') Mocht je toch nog professioneel advies willen over de camera die je op marktplaats hebt gezien kan je pb'en met 'n linkje erin...Ik werk in een fotowinkel en adviseer dagelijks, mocht ik het niet weten kan ik het aan een collega vragen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:30

Mariett schreef:
Ik zal vóór dat je überhaupt naar dit soort advertenties kijkt eerst kijken wat je zoekt in een camera.
Nu koop je er één voor 220 euro. Dat is belachelijk weinig, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat het ding nog goed is.

Heb je over het betreffende model wel wat opgezocht, aangezien je de naam niet weet?
Het kan een heel erg verouderd model zijn, maar hij kan ook nieuwer zijn, maar stuk.

ja ik heb nu alleen maar wat snel erdoorheen gekeken. Ik kijk als eerste wat mijn ouders zeggen dan pas ga ik specifieker kijken. Als mijn ouders zeggen van nee je moet eerst je mobiel dan wacht ik nog even. Wie weet krijg ik er een voor mijn verjaardag want dat ga ik wel vragen. Het kan ook zijn dat mam en pap zeggen, alles is goed zolang je het zelf betaald. Dus mijn ouders die bepalen eigenlijk wat voor, wanneer en hoe ik een camera krijg en koop

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:31

Tazzey schreef:
Mijn 300D is fors gebruikt, hij heeft inmiddels ruim 70.000 clicks maar werkt geweldig.

De prijs tweedehands hoeft niets te zeggen over de kwaliteit. Een gedateerde body kan erg goed zijn maar levert niets meer op terwijl het prima camera's zijn.

TS, wat wil je nu eigenlijk? Op alles wat gezegd wordt heb je een weerwoord.

hoe bedoel je een weerwoord. Het kan soms gebeuren dat ik eerst doe en 10 minuten ofzo later pas denk he. Zo dom ben ik :')

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:32

Ik vind dat ts echt te makkelijk is, je bent zoals in je profiel staat pas 13 jaar. En doet al echt te bijdehand. Sorry dat ik het zegt, het boeit je namelijk totaal niet of de camera niet lang mee gaat en dat er geen garantie op zit.. Maar dat wil je toch juist hebben lijkt mij? Je wilt toch een camera die langer mee gaat dan 1 jaartje.. Je wilt toch beste uit je camera halen, daar hoort ook je lens bij. Met een 18-55 lens kan je leuk fotograferen natuurlijk, maar wil jij paarden fotografen zal je toch echt naar 55-250 gaan of een 70-200. En daar hangt echt een prijskaartje aan.

Ook boeit het je totaal niet om even je ouders te laten rijden voor jou naar zwolle, vinden je ouders dat wel oke? Misschien willen ze dat niet voor je doen, en dan?
Wees gewoon verstandig en ga met je ouders naar een winkel die gericht is voor fotografie. En leg uit wat je wilt doen en hun kunnen echt wel vertellen wat voor camera je nodig hebt en wat je prijs kaartje is :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:33

drawerlover schreef:
Mariett schreef:

ja ik heb nu alleen maar wat snel erdoorheen gekeken. Ik kijk als eerste wat mijn ouders zeggen dan pas ga ik specifieker kijken. Als mijn ouders zeggen van nee je moet eerst je mobiel dan wacht ik nog even. Wie weet krijg ik er een voor mijn verjaardag want dat ga ik wel vragen. Het kan ook zijn dat mam en pap zeggen, alles is goed zolang je het zelf betaald. Dus mijn ouders die bepalen eigenlijk wat voor, wanneer en hoe ik een camera krijg en koop

Maar jíj bepaald wat je er mee wil gaan fotograferen, wat jij belangrijk vind in een camera, waar jouw prioriteiten liggen en wat voor camera daar dus het beste past kan jij niet bepalen, jouw ouders ook niet, maar een deskundig adviseur wel. Ts, er is ZO'N groot aanbod aan camera's dat niet elke camera bij jou past. Je kan niet random een camera kiezen bijv van marktplaats ; doe mij die maar, want die is goedkoop. Naja kan je doen, maar of je er over een half jaar nog gelukkig mee bent heb ik grote twijfels over als je je er niet genoeg in hebt verdiept :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:36

DShots schreef:
Ik vind dat ts echt te makkelijk is, je bent zoals in je profiel staat pas 13 jaar. En doet al echt te bijdehand. Sorry dat ik het zegt, het boeit je namelijk totaal niet of de camera niet lang mee gaat en dat er geen garantie op zit.. Maar dat wil je toch juist hebben lijkt mij? Je wilt toch een camera die langer mee gaat dan 1 jaartje.. Je wilt toch beste uit je camera halen, daar hoort ook je lens bij. Met een 18-55 lens kan je leuk fotograferen natuurlijk, maar wil jij paarden fotografen zal je toch echt naar 55-250 gaan of een 70-200. En daar hangt echt een prijskaartje aan.

Ook boeit het je totaal niet om even je ouders te laten rijden voor jou naar zwolle, vinden je ouders dat wel oke? Misschien willen ze dat niet voor je doen, en dan?
Wees gewoon verstandig en ga met je ouders naar een winkel die gericht is voor fotografie. En leg uit wat je wilt doen en hun kunnen echt wel vertellen wat voor camera je nodig hebt en wat je prijs kaartje is :)

Ja maar weet je ook hoe dat komt? Ik heb met camera's gewerkt maar ik heb er nooit eentje zelf gehad en daarbij inderdaad ik ben pas 13 (bijna 14) Dus ik kijk denk ik ook niet zo vreselijk nauw. En ja natuurlijk vraag ik dat allemaal aan mijn ouders. Dat heb ik echt al te vaak gezegd. Als hun het goed vinden ga ik ook pas beter kijken. En garantie en hoelang die meegaat boeit me niet omdat het mijn 1e eigen camera is dus dan ben ik al blij als hij werkt.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:38

drawerlover schreef:
DShots schreef:

Ja maar weet je ook hoe dat komt? Ik heb met camera's gewerkt maar ik heb er nooit eentje zelf gehad en daarbij inderdaad ik ben pas 13 (bijna 14) Dus ik kijk denk ik ook niet zo vreselijk nauw. En ja natuurlijk vraag ik dat allemaal aan mijn ouders. Dat heb ik echt al te vaak gezegd. Als hun het goed vinden ga ik ook pas beter kijken. En garantie en hoelang die meegaat boeit me niet omdat het mijn 1e eigen camera is dus dan ben ik al blij als hij werkt.

Precies, en juist daarom ben je blij met garantie en ben je blij als ie lang mee gaat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:39

Je kan beter eerst uitzoeken wat je wil, de prijzen, voordelen ect. Dan zien je ouders je interesse. Beter dan ik wil een camera en dit kost boven de 200 euro

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:40

Ja maar dan wil je toch juist dat je eerste camera het doet, lang mee gaat en een garantie heeft? Of zeg ik nou gewoon heel wat doms..
Maar als jij zegt dat je met camera's heb gewerkt, dus dan weet je wat je allemaal moet doen. Ga je toch juist sparen voor een goede camera rond de 500/600 euro lijkt mij? Naja dat zal ik in elk geval doen, ik heb gewoon een instap model gekozen en nu ik mijn nieuwe lens heb. Moet ik wel overstappen naar een andere body, maar ga niet aan mijn ouders vragen die te kopen. Want hij is wel 700/900 euro :). Zoek eventueel een baan en ga sparen, dan weet je in elk geval waar je je geld aan uitgeeft.
Niet van marktplaats een flut ding van 200 euro, met misschien al 50.000 clicks gehad.. Dan vind ik het zonde van je geld namelijk.

Maar aangezien je elke vraag negeert, wat wil je met een camera doen, wat wil je er mee bereiken?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:41

En het kan ook nog zo zijn dat de camera die je koopt totaal niet lekker in je hand ligt. Ga voor de grap eens naar weet ik veel, de mediamarkt. Daar staan gewoon show modellen en dan kan je kijken wat je bijvoorbeeld fijn vast vindt houden. Misschien vindt je Nikon wel veel fijner dan Canon etc. Er is zo onwijs veel keuze in camera's kopen, maar jíj bent degene die wilt fotograferen dus dan kan jij ook het beste een camera uitzoeken? Ga naar een winkel, zeg wat je wilt fotograferen, wat je budget is etc, vraag om advies van mensen die er verstand van hebben en neem het aan. Wapper het niet allemaal zomaar weg, er worden hier echt hele goede dingen gezegd, maar het lijkt je allemaal toch niet te interesseren? Garantie en hoelang een camera mee gaat is veel belangrijker dan je denkt. Als jou camera van 200 euro stuk gaat en je hebt een pas een maand, dan ben je verschrikkelijk blij met je garantie hoor geloof mij maar.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:42

Ja maar hoe vaak moet ik het zeggen. Pas als ik weet wat mijn ouders vinden en willen ga ik preciezer en beter kijken