verhuizen voor je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verhuizen voor werk?

nee, ander werk zoeken in de regio
27 (52%)
halverwege
14 (27%)
ja, gelijk verhuizen naar randstad
10 (19%)

Totaal aantal stemmen: 51

tita

Re: verhuizen voor je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:06

Ergens komen voor klanten of ergens gestationeerd zitten is heel anders.

Ik kom zelf uit de randstad en gewerkt en gewoont in Rotterdam, Utrecht, Amsterdam en is niet met elkaar te vergelijken.
Nu in gemoedelijke Brabant.

Hoorn is dorp :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:10

Lastige situatie. Ik zou in ieder geval ook aan je vrienden/familie denken. Ik werk dichtbij mn familie/vrienden, maar woon op een uur reizen. In het weekend heb ik dan meestal niet de zin om weer een uur heen en terug daarheen te rijden, maar ik mis iedereen dan wel. Ook als ik denk aan de toekomst dan zien mn ouders hun kleinkinderen waarschijnlijk minder en ik zou ze bij spoed lastig even gauw langs kunnen brengen. Ik blijf nu soms door de weeks bij mensen eten zodat ik ze zie.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:12

Oeh altijd een lastig verhaal! Ik lees dat veel mensen in dit topic over de praktische zaken nadenken. Het meest logisch natuurlijk, maar vergeet je gevoel niet! Die ervaring heb ik namelijk. Geboren en getogen in de achterhoek. Ik ging studeren in arnhem en kreeg daarna werk in ede (althans dat is officieel mn standplaats, zit op veel verschillende plaatsen). Heb toen eerst het idee gehad om in regio arnhem te blijven wonen. Iedere keer dat ik in de auto zat richting de achterhoek werd ik op de een of andere manier heel erg blij. Dit gevoel is voor mij de doorslag geweest om toch in de achterhoek te gaan wonen. Ik dacht van ik kijk wel hoe lang ik het reizen vol hou (minimaal 2 uur per dag, 5 dagen in de week), maar dit doe ik inmiddels al 8 jaar.
Succes met je/jullie keuze!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:16

tita schreef:
Ga eerst eens kijken of je man kan aarden in Amsterdam.
Die mentaliteit is heel anders, mensen zijn daar erg prestatiegericht vooral Schiphol en de Zuidas

Dat is idd waar! Maar het zal denk ik wel meevallen als haar man nu al in hoorn werkt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:38

Hootrn is indd een dorp en alweer een hele andere mensen als amsterdam.

Pff lastig hoor.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:47

ik zou niet mijn hele leven voor mijn werk omgooien. Je familie en vrienden en vrijetijdsbesteding zijn ook heel erg belangrijk en een groot stuk van je eigen welbehagen.