Trouwen op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:11

Wij zijn 22 juni 2014 getrouwd en op deze datum precies 6 jaar samen, ik was toen we trouwden 22 en mijn man 23 en een dochtertje van nu 1 jaar en 5 maanden overigens was iedereen enthousiast toen ze t hoorden :)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:30

Ik was 19 jaar toen ik trouwde had me reden ervoor en een koets met friese paarden en een speciale trouwjurk voor mij ik was 13 jaar toen ik me trouw jurk kocht mooi moment om even aan terug te denken :D .nu bijna weer 32 jaar oud.

magicmist

Re: Trouwen op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:32

ik ben 10 jaar geleden getrouwd. was 22 jaar. we waren 1,5 jaar samen en waren zeer zeker van onze zaak. Inmiddels ben ik zwanger van mijn eerste! nog steeds gelukkig samen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:36

Ik wou graag jong trouwen. Nu is mn eis dat ik wil trouwen voor we kinderen krijgen...Wie haalt hem over?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:37

En je kunt je toch ook mét man ontwikkelen? Snap het probleem niet zo?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:39

Jong trouwen heb ik opzich geen probleem mee, maar ik vind het jong trouwen vóór het samenwonen nogal wat.

Hoe goed ken je elkaar eigenlijk als je niet samenwoont? Ik ben blij dat ik niet getrouwd ben met diegene waar ik als eerste mee ging samenwonen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:47

Ik ben 23(volgende maand 24)en in mei alweer 3 jaar getrouwd met een oudere man :) dit jaar zijn we 7 jaar samen en wonen 5 jaar samen. En ons eerste kindje is op komst

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:48

Ik ben getrouwd toen ik 24 was, manlief was 25. We waren toen 8 jaar samen en woonden toen 4.5 jaar samen . We zijn nu 2 jaar getrouwd, 10 jaar samen en deze maand wordt ons zoontje 2.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:48

Loveskary schreef:
Ik was 19 jaar toen ik trouwde had me reden ervoor en een koets met friese paarden en een speciale trouwjurk voor mij ik was 13 jaar toen ik me trouw jurk kocht mooi moment om even aan terug te denken :D .nu bijna weer 32 jaar oud.

Hoe kom je erop om op je 13e al een trouwjurk te kopen? :wow: Daar dacht ik écht nog niet over na toen ;).

Hier nog niet getrouwd, al had ik wel graag jong moeder willen worden (en nee, oke, dat hoeft niet samen te gaan, maar qua huisje-boompje-beestje is dat toch de ideale lijn ;) ). Hopelijk binnenkort aan de fatsoenlijke relatie en dan zien we wel weer hoe het loopt.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:06

14 september 2013 zijn wij getrouwd. Ik was toen 20, bijna 21 en m'n kerel was 26 jaar.

We zijn nu 7 jaar samen waarvan iets meer dan een jaar getrouwd.

M'n man werkte al 12,5 jaar bij dezelfde baas en ik had een mooi contract gekregen. We hadden er al eens over gehad dat als het kon, we dat ene huis dat vlakbij zijn huis te koop stond zouden willen kopen.

Binnen een week hadden we het huis bekeken en gekocht! We zouden niet trouwen maar ik riep altijd dat ik het wel echt graag zou willen.
We zouden het rustig aan doen maar kregen helaas bericht dat mijn lieve oma, mijn aller beste vriendin, steeds zieker werd door de kanker en waarschijnlijk een eventuele bruiloft niet zou halen.

Toen ging de knop om. We hebben alles op alles gezet om de bruiloft veeeel eerder te houden. Binnen 6 weken ons hele huis laten verbouwen en op zaterdag getrouwd. Avond ervoor om 23:00 waren we pas klaar met de laatste dingen.

Totaal geen spijt gehad. Meerdere oma - kleindochter momenten gehad, vooral in het ziekenhuis. M'n oma is mee geweest om mijn jurk uit te zoeken, een sieraad gekregen van haar.

Gelukkig hadden we alle financiële middelen om er een ontzettend groot feest van te maken. Niemand kwam wat te kort, het heeft ons ontzettend veel geld gekost maar het was de mooiste dag. Niets gehaast, geen standaard bruiloft en mijn oma heeft het mee kunnen maken!!!

En tuurlijk, het ging om mijn man en mij, maar ik ben blij dat we eerder zijn getrouwd voor mijn oma dan dat we van plan waren. Vlak daarna is ze overleden. Heeft ins huis niet kunnen bekijken..

Afbeelding

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:13

Fijn dat je oma er bij kon zijn.
Mooie waardevolle foto!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:15

Ik was 20 toen ik trouwde.
Bijna 21. Daarna ging alles in een snel trein vaart. Ben nu 25 gelukkig getrouwd en heb 2 kids.
Commentaar? Ja ik zat op school toen ik me verloofde. Veel meningen gehoort.
Dat ik me leven zo vroeg vergooide bla bla.
Ik heb nooit spijt gehad.

Ik ben getrouwd vanuit huis. Niet samen gewoond en ik was nog maagd. We zijn beide christelijk.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:31

Ik vind het altijd een moeilijk onderwerp. Ik respecteer ieders keuze en kan me echt.voorstellen dat er mensen zijn die er klaar voor zijn op zo'n jonge leeftijd.

Ik ben nu 20 en ik moet er absoluut niet aan denken nu te trouwen. Ik krijg eigenlij. Al jeuk van het idee om een vriend te hebben :+ (typisch gevalletje bindingsangst...?)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:32

Ik was ook 22 toen ik trouwde, hubbie was toen 29. Inmiddels zijn we alweer 14 jaar naar volle tevredenheid getrouwd :D

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:37

Zie dat veel jonge mensen die in het huwelijksbootje stappen bang zijn voor commentaar.
Ik heb alleen commentaar (ben zelf 15 trouwens:')) als het echt een domme impulsieve daad is. (I think I wanna marry you!!!)
Niet als je al samen bent met een vriend voor 4 jaar en je gewoon heel gelukkig bent samen en plannen hebt, of al samen woont.

Heel veel geluk trouwens toegewenst aan de aankomende bruiden!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:41

Wij waren precies 1 jaar samen op de dag dat we trouwden, ik denk dat we daar inderdaad zeker zoveel commentaar op hebben gehad als op mijn leeftijd (hubbie was dan weer oud genoeg :P ). Maar weet je? Uiteindelijk ben je met zijn tweeen toch het meest bekend met je eigen situatie en wij wisten gewoon: dit zit goed. En dat is gebleken ook :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:44

Bij mij is het net omgedraaid als bij sommigen hier.
Ik ben 23 en zwanger van ons tweede kindje.
We willen trouwen als de kinders wat groter zijn, dus over een jaar of 3/4. We hebben nog tijd zat dus geen haast :P

Ik vraag me ook echt oprecht af of het wel zo'n goed idee is om te gaan trouwen voordat je samenwoont. Hoe goed ken je elkaar dan? Zal je net zien dat het ineens tegenvalt allemaal.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 15-01-15 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:44

@xGoldenHero
Wow wat een gave foto.. en je oma zag er daar ook best jong uit zeg.

@Loveskary heb je verhaal echt 3 keer gelezen om het te begrijpen. Zou je voortaan iets meer leestekens willen gebruiken?
Best bijzonder dat jij je jurk al gekocht hebt op je 13e! Moest je er nog veel aan laten vermaken? En was je smaak 6 jaar later nog steeds hetzelfde?

Zelf ben ik geen trouw type, maar ben wel blij voor diegene die wel trouwt. En zou geen feest van kennissen e.d. willen missen.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:45

rienne schreef:
Ik ben 23(volgende maand 24)en in mei alweer 3 jaar getrouwd met een oudere man :) dit jaar zijn we 7 jaar samen en wonen 5 jaar samen. En ons eerste kindje is op komst

Hoe oud is je man, als ik vragen mag?

Verder ben ik nog steeds (hoor mij nou, ik ben net 18 :') )happy single! Vriendin van me is eind december getrouwd op haar 18e. Staat er 1000% achter en is onwijs gelukkig. Zij 'moest' omdat ze zwanger is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:45

Ik ben vorig jaar getrouwd, toen was ik net 23.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:48

Vlak voor mij 21e getrouwd, dat is inmiddels bijna 30 jaar geleden :P
Nog geen moment spijt van gehad!
Inmiddels zelfs al 2e keer oma :=

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:53

Ik ben 22 en mijn vriend is 26. over 3,5 week gaan we trouwen :D In april zijn we al 8 jaar samen waarvan we er 5 samen wonen. Mijn vriend is mijn eerste en wat mij betreft ook de laatste :o Ook proberen we voor ons eerste kindje :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:04

Ik was 33 toen ik trouwde. Ben ook erg blij het niet eerder gedaan te hebben. Weet nu veel beter wat ik wil en er is ook meer rust. In je twenties ben je toch nog meer dingen aan het ontdekken, rondkijken enzo...althans, ik.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:05

Ik ben vorig kaar getrouwd toen ik 25 was en manlief 26, waren toen 10 jaar samen :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:06

Ik ben 20, mijn vriend 27.
We wonen nu een dik jaar samen en het gaat heel erg goed. We zijn aankomend februari 2 jaar bij elkaar.

Iedereen heeft het over trouwen, het klinkt bijna als iets 'verplichts'

Ik zou best wel willen trouwen maar het is niet iets waarvan ik al jaren droom en dat het echt moet. We zijn super blij met elkaar, verandert er dan na zo'n dag en een ring om je vinger zo veel? Dat vraag ik me dan wel eens af.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het me wel leuk lijkt, en ik alle bruiloften altijd erg mooi vind!