geen salarisverhoging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:07

Ik heb het er inderdaad niet over dat zijn loon hoger is dan het mijne, dat is niet meer dan logisch.
Ik vind het alleen een beetje vreemd dat hij niet rechtstreeks zegt wat de nieuwe salarisafspraken zijn. Terwijl dat normaliter altijd besproken werd.
Van de andere kant is het ook vreemd als ik het dadelijk zie (want tja die papieren krijg ik in handen) en ik dan niets erover zou zeggen.
Ik vraag me af wat hij dan denkt wat ik denk :).

tess_84

Re: geen salarisverhoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:22

Als je het inderdaad al gezien hebt, zou ik niet wachten tot het einde van de maand. Blijft moeilijk he, van die financiële dingen bespreken met je baas. Ik stond ook elke keer weer een beetje te bibberen als het daarover moest gaan. Maar, een beetje uitleg is hier wel op zijn plaats hoor!

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:27

sorry maar ik vind het niet jou zaak om ookt e bemoeien met het salaris van de baas, hij is verantwoordelijk en investeert in zijn eigen zaak gaat eigenlijk helemaal niemand iets aan hoeveel of hoeveel meer hij gaat verdienen.

wij hebben zelf twee eigen bedrijven maar personeel gaat niks aan wat wij zelf uit de zaak voor
inkomsten betrekken.

En in jou geval als jezelf geheel verantwoordelik bent voor het kantoor mag ik toch aannemen dat je salaris daar prima op afgestemd is zo niet dan wordt het misschien tijd om een nieuwe baan te zoeken is nu eenmaal zo dat er genoeg gegadigden zijn voor een baan.

vind het al erg netjes dat je een paar honderd euro krijgt als eindejaarsbonus, de meeste krijgen niks meer extra , jawel bij ons een groot kerstpakket en een etentje vd zaak.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 15-01-15 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:33

florentine1 schreef:
sorry maar ik vind het niet jou zaak om ookt e bemoeien met het salaris van de baas, hij is verantwoordelijk en investeert in zijn eigen zaak gaat eigenlijk helemaal niemand iets aan hoeveel of hoeveel meer hij gaat verdienen.

wij hebben zelf twee eigen bedrijven maar personeel gaat niks aan wat wij zelf uit de zaak voor inkomsten betrekken.

Volgens mij snap jij niet helemaal waarom TS dit topic aanmaakt..

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:34

kimberly1995 schreef:
florentine1 schreef:

wij hebben zelf twee eigen bedrijven maar personeel gaat niks aan wat wij zelf uit de zaak voor inkomsten betrekken.

vertel...... ik denk dat ik het prima zie

vind het nml absurt dat ts zich gelijk stelt met de baas gezien de salarisverhoging, ook al is niet helemaal zoals gebruikelijk gegaan daar mag de baas neem ik aan toch zelf in beslissen.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 15-01-15 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:34

Jij bent (maar) een werknemer hoor. Jouw leidinggevende hoeft geen verantwoording af te leggen over hoe hij z'n bedrijf runt. Ik snap die instelling van jou dat je baas iets 'verzwijgt' dan ook niet. Alsof hij verplicht zou zijn om zijn salaris met jou te bespreken.

Hou het bij jezelf, als je vind dat je meer verdient, heb het daar dan in een (jaarplan/functionerings)gesprek over. Maar ga er geen koffiepraat van maken. Daar zijn salarisonderhandelingen niet geschikt voor.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 15-01-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:35

Is die man nu directeur/eigenaar van het bedrijf waar je nu werkt terwijl hij directeur in loondienst was bij je vorige werkgever?

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:36

Anoeska schreef:
Jij bent (maar) een werknemer hoor. Jouw leidinggevende hoeft geen verantwoording af te leggen over hoe hij z'n bedrijf runt. Ik snap die instelling van jou dat je baas iets 'verzwijgt' dan ook niet. Alsof hij verplicht zou zijn om zijn salaris met jou te bespreken.

Hoe het bij jezelf, als je vind dat je meer verdient, heb het daar dan in een (jaarplan/functionerings)gesprek over. Maar ga er geen koffiepraat van maken. Daar zijn salarisonderhandelingen niet geschikt voor.

idd en zo is het maar net

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:43

moet toch nog even kwijt da tik me vooral stoor aan de laatste regel van het topic namelijk waarom hij wel en ik niet

Nou zal je even uitleggen waarom ik me eraan stoor, mocht het zo zijn dat de baas extra onkosten maakt hoeft hij denk ik ook niet te vragenof je salaris inlevert en als hij nu waarschijnlijk goed gedraaid heeft is het ook geheel terecht en normaal als hij daar zelf extra salaris uit de zaak van gaat halen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:46

florentine1 schreef:
kimberly1995 schreef:

vertel...... ik denk dat ik het prima zie

vind het nml absurt dat ts zich gelijk stelt met de baas gezien de salarisverhoging, ook al is niet helemaal zoals gebruikelijk gegaan daar mag de baas neem ik aan toch zelf in beslissen.

TS geeft aan altijd een salarisverhoging te krijgen, maar dit keer niet. De baas heeft zichzelf echter wel een salarisverhoging gegeven. TS vraagt om tips om op een goede manier een gesprek aan te gaan om te vragen om een salarisverhoging. Zij lijkt namelijk niet een link te zien waarom de baas wel een salarisverhoging heeft en zij niet.

Zij zegt niet dat zij gelijk is aan de baas, een salarisverhoging eist en deze situatie niet normaal te vinden. Bij wijze van was het hele stuk van haar baas zijn salarisverhoging weg gebleven, het punt wat TS wil bespreken blijft hetzelfde.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:59

reacit eop bovenstaande

sorry zie het toch echt anders gezien haar laatste regels die ts zelf geschreven heeft, ze stelt zich wel gelijk aan haar baas

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:03

florentine1 schreef:
reacit eop bovenstaande

sorry zie het toch echt anders gezien haar laatste regels die ts zelf geschreven heeft, ze stelt zich wel gelijk aan haar baas

Nou, ik zie dat totaal niet. Jij bent nu in mijn ogen gewoon aan het invullen en daar hou ik niet zo van. Maargoed.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:07

Het gaat hier bovendien ook om een bedrijfje met maar twee (en recent drie) mensen, waarvan de baas er één is. Dan is het toch logisch dat de communicatie wat persoonlijker verloopt en dan is het helemaal logisch dat TS zich vragen stelt omdat het dit jaar helemaal anders verlopen is dan de voorbije jaren. En ja, ik vind dan wel dat je als baas zo volwassen mag zijn om dat even te duiden en het niet zomaar af te wimpelen. Het feit dat er zo 'duister' over gedaan wordt, is voor mij al een teken dat de baas zich er niet goed bij voelt / niet sterk in zijn schoenen staat wat dit betreft. Maar wellicht is er een perfect plausibele verklaring voor (mag ik hopen ;-) ), en dan mag TS dit toch weten?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:17

kimberly1995 schreef:
florentine1 schreef:
reacit eop bovenstaande

Nou, ik zie dat totaal niet. Jij bent nu in mijn ogen gewoon aan het invullen en daar hou ik niet zo van. Maargoed.

In de openingspost zegt de TS al het volgende:
Isabonny schreef:
Ik vind het niet erg als ik een jaar geen salarisverhoging krijg, maar dan wel als we beiden dat niet krijgen en niet alleen ik niets en hij wel.

Dus ze vindt wel dat als de baas salarisverhoging krijgt, dat zij dat ook zou moeten krijgen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:20

Anoeska schreef:
kimberly1995 schreef:

In de openingspost zegt de TS al het volgende:
Isabonny schreef:
Ik vind het niet erg als ik een jaar geen salarisverhoging krijg, maar dan wel als we beiden dat niet krijgen en niet alleen ik niets en hij wel.

Dus ze vindt wel dat als de baas salarisverhoging krijgt, dat zij dat ook zou moeten krijgen.

Klopt, maar ze zegt nergens: ik wil per se salarisverhoging. Alleen dat ze het normaal zou vinden om ook salarisverhoging te krijgen. Niet dat dat evenveel moet zijn als haar baas of dat ze even veel wil verdienen als haar baas. Dus in hoeverre stelt ze zich dan gelijk aan haar baas? Vind ik erg zwart/wit gedacht van je.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:21

florentine voelt zich duidelijk persoonlijk aangevallen, misschien heeft ze zelf nogal brutaal personeel?

Ik zie ook weinig kwaad in de vraag van TS, komop we leven niet meer in de slaventijd. En daarbij zie ik niet echt uit de beginpost blijken dat ze zich gelijk stelt aan haar baas. Ze stelt een oprechte vraag.

Maar ik zou het in haar geval inderdaad voorzichtig aanpakken. Het salaris van haar baas doet niet ter zake maar ik ben wel voor openheid en transparantie. Als de baas niets te verbergen heeft, kan hij gewoon eerlijk zeggen waarom zij geen verhoging krijgt dit jaar in plaats van het weg te moffelen zodat ze er bij de volgende salarisbetaling vanzelf achterkomt. Dat zal hij zelf ook weten dus een goede baas zegt waarom hij dit jaar een andere keus heeft gemaakt. En aan TS de keus of ze er wil blijven werken. Zo te zien zet zij zich super in en moet het dus niet te moeilijk zijn om ander werk te vinden.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:23

Ik zou inderdaad ook niet vergelijken met het salaris van de baas (hoewel je dat misschien sowieso doet als je het onder ogen krijgt, en als boekhoudster is dat nu eenmaal onvermijdelijk, toch? :-) ), maar wel even vragen waarom het dit jaar anders is dan de voorgaande jaren. En zoals piezze zegt, open kaart spelen (van de baas uit dan) zou wel netjes zijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:11

Jullie vergeten dat ts de voorgaande jaren een andere werkgever had.
Ze is overgestapt naar een nieuwe werkgever. Zonder duidelijke afspraken over salarisverhoging,

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:25

Nee ze had wel afspraken gemaakt met haar baas, alleen rept hij er niet meer over en heeft zij het in goed vertrouwen niet vastgelegd (omdat ze al jaren met de beste man werkt), dat is toch niet zo gek dat ze nu duidelijkheid van hem wil?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:46

Wat je afspraken noemt...

Bij de volgende salarisverhoging. Uh, wanneer is dat dan precies? Dat bepaalt de baas en dat hoeft niet te zijn wanneer de directeur salarisverhoging neemt/krijgt. Maar ts vindt van wel, want zo ging het ook bij de vorige werkgever. Tja, dat was toen. Er is niets concreets afgesproken. Daarom kan dit.

Nieuwe baas, nieuwe regels.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:50

Misschien wil de baas niets zeggen omdat hij haar verhoging als verrassing wilt houden voor haar?!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:59

Het gaat er hier om dat deze salarisverhoging haar qua inkomsten weer op haar "normale" niveau zou krijgen. Ze is recentelijk overgestapt naar hem en hij heeft dit toen der tijd toegezegd. Ze kwam lager in loon maar met de komende salarisverhoging zou dat weer goedkomen. Nu is het probleem dus dat dat niet het geval is.

TS: Ga naar je baas en vraag waarom hij zich niet aan deze afspraak houdt. Ik neem namelijk stiekem een beetje aan dat dit een deel van de reden is geweest om echt over te stappen naar hem. Als hij deze toezegging niet had gedaan, was je dan ook naar hem overgestapt?

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:28

ts spreekt zich nogal tegen vind ik

ze geeft aan dat baas beloofd had om salaris omhoog te trekken als compensering voor minder werken en in de openingspost zegt ze dat ze komend jaar meer gaat werken, dus dan zie ik nog steeds niet in waarom baas verhoging zou moeten geven, door meer te werken krijgt ze weer haar normale salaris.

Overigens zoals iemand suggereert heb ik geen brutaal personeel zou ook bij ons niet getolereerd worden, iedereen kan bij ons inspraak doen en dan kijken we of we daar samen uit komen maar zomaar ons te wijzen op eigen beslissingen die niets met het werk te maken te hebben, nee dat zouden we niet waarderen, immers het personeel trekt na het werken de deur dicht maar eigen baas gaat 24 uur per dag door.

En als ze daar niet mee ens zijn dan mogen ze nog altijd beslissen te blijven of te vertrekken, gelukkig hebben wij heel loyaal personeel maar ze verdienen bij ons zeer ruim vergeleken bij andere werkgevers.

overigens zijn bij ons de lijnen ook heel kort, komen prive over de vloer enz. maar juist dat beseft het personeel dat eigen baas zijn toch wel meer omvat dan dagelijks kantoordiensten te draaien, wij maken gemiddeld 80 uur p.w en ja ook wij belonen ons daarvoor zonder personeel daar verhoging mee te geven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:29

Florentine, het is wel zo dat je als werkgever geen beloftes moet doen die je niet na komt. Blijkbaar zijn op het werk van ts de lijnen zo kort dat ts alles weet. Ik kan me dan voorstellen dat je als werknemer, weggelokt bij je andere baan, voor minder uren en minder salaris met de belofte dat bij de eerstvolgende salaris verhoging dit weer rechtgetrokken zou worden en nu gebeurt dit dus niet. Dan voel je je enig sinds belazerd. Aangezien haar baas ook zonder meer zal weten dat ts alles ziet zou ik als ts zijnde gewoon direct naar mijn baas zijn gestapt. Zij doet hier haar beklag en vraagt hoe ze er mee aan moet, ze doet het een beetje krom alsof zij ook recht heeft op verhoging omdat haar baas het ook krijgt, dat is natuurlijk niet zo. In dien ze het topic had geopend met de vraag: Werkgever beloofd loonsverhoging, niet gekregen, wat moet ik nu doen. Dan waren de reacties anders geweest.
Daarnaast krijgt ze meer uren maar blijkbaar ook veel meer verantwoording en dat mag ook beloond worden afhankelijk van de cao's indien aanwezig maar zeker ook op basis van prestatie.
Een gezond en goed bedrijf draait op werknemers die zich met hard en ziel voor de zaak inzetten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:36

Natuurlijk moet ze het (op een correcte manier) bespreekbaar maken dat ze een 'beloofde' salarisverhoging niet heeft gehad. Dat is logisch.

Wat een beetje onzin is, is zeggen dat als de baas verhoging krijgt, zij ook verhoging zou moeten krijgen of dat de baas 'verplicht' is om zijn verhoging met haar te bespreken. Dat heeft er allemaal niks mee te maken.