[update] Mijn laatste goudvis wil wél dood!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:33

Elles"]
[quote="Scylla schreef:
Nou, eerst zaten in een gewone vierkante bak, en ik voerde ze 2 x per dag ofzo, maar ze werden steeds groter en groter, dus toen kocht ik er maar een met pomp endergelijke, gingen ze nog harder groeien, toen konde ze de pot op, blijf niet bezig met grotere bakken kopen Bloos!
*kuch* Mag ik hieruit concluderen dat jij ze wél een handje geholpen hebt? >;)

Hoewel, die van mijn zusje groeiden ook de pot uit, tot de kom te klein werd voor 2 vissen en de zwakste het loodje legde... de overgebleven vis heeft ze geloof ik weggegeven. Want die had nóg wel tien centimeter groter kunnen worden, nu hij nog meer ruimte had...
[/quote]

Nee, absoluut niet! Dat zou ik dus echt niet kunnen, vond ze echt geweldig, maar ineens hing ereen aan het oppervlak op zijn rug, en 2 maanden later die andere...zou hij heimwee hebben gehad ?? Scheve mond Lachen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 23:38

Scylla schreef:
ineens hing ereen aan het oppervlak op zijn rug, en 2 maanden later die andere...zou hij heimwee hebben gehad ?? Scheve mond Lachen

Nee, dit klinkt mij als zwemblaasproblemen. Zo heb ik er ook eens twee gehad. Ik vond het er erg lachwekkend uitzien, twee van die rugzwemmers, maar ze hadden er echt last van... Scheve mond Ze krijgen dan de zwemblaas niet meer vol water en dan komen ze vanzelf naar boven, omdat die blaas dus vol lucht blijft zitten. Ze moeten dan ook heel veel moeite doen om naar de bodem te zwemmen. Als ze daar dan zijn aangekomen en stoppen met zwemmen, *floep* hangen ze binnen 2 seconden weer ondersteboven aan de oppervlakte... je weet níet wat je ziet.

Je schijnt het te kunnen voorkomen door ze levend voer te geven, heb ik pas ergens gelezen. Maar het is ook een veelvoorkomende kwaal bij sluierstaarten. Het zijn eigenlijk net Bulldogs, het ziet er geweldig uit, maar van binnen klopt er geen r**t meer van...
Laatst bijgewerkt door Elles op 27-12-03 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:40

Zo bedoelde ik het niet helemaal, ze hingen met hun buik omhoog omdat ze dood waren Bloos!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 23:41

O, dan moet er toch iets van lucht in gezeten hebben, dacht ik. Mijn vissen liggen altijd op de bodem als ze dood zijn, namelijk Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:50

Ag germpie wat een zielige foto...
Sneu voor die vis...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 01:39

Elles schreef:
O, dan moet er toch iets van lucht in gezeten hebben, dacht ik. Mijn vissen liggen altijd op de bodem als ze dood zijn, namelijk Knipoog

Ik vond het juist zo verdacht dat de jouwe op de bodem lag.. >;)

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 09:29

smurf schreef:
Citaat:
als je je vissen door de WC moet dúwen

en daarna het ontstoppingsbedrijf moet bellen om de boel door te spuiten Haha!

hahaha!!
Wat een leuk kerstkadootje voor je! Tong uitsteken
Je gaat een nieuw jaar in met nieuwe vissen Tong uitsteken

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:04

Elles schreef:
Naar aanleiding van mijn vorige topic:
[AM] Mijn laatste goudvis wil maar niet dood...

Afbeelding

Hij 's dood.... Scheve mond

Vanmorgen vonden we hem in z'n (luxe, schone, vierkante, ruime, met verse waterplanten, filter- en zuurstofpomp en privékasteel aangeklede) bak, zo dood als een pier. Geen eer meer aan te behalen.

Thom was zo vriendelijk om hem naar zijn laatste (trouwens knap eerloze Scheve mond ) laatste rustplaats te begeleiden: de plee! Tong uitsteken *ploemp!*
Lijkt net of ie hier heeft meegelezen... Haha! Ik denk dat de stress van het schoonmaken hem toch teveel is geworden. In ieder geval is er nu ruimte voor nieuw leven: maandag ga ik naar een speciaalzaak, om nieuwe vissen te halen. De bak is helemaal schoon en ontsmet, dus het moet goedgaan. Ik wil alleen wel afspreken met de verkoper, dat als ik er weer eentje tussen heb die de rest zit te zieken, dat ik die dan kan omruilen. Want hier heb ik dus echt geen trek meer in...

(en voor de mensen die dachten dat ik hem een handje zou helpen: hij is dus zélf doodgegaan... Knipoog en ik was echt heilig van plan om hem deze winter helemaal te vertroetelen en hem komend voorjaar in een vijver uit te zetten )

Denk dat je te enthousiast bent geweest met het verse water. Dat kunnen ze vaak niet zo ineens aan. Tip: gooi een handje zout in je water.

Ik heb jarenlang bij een bedrijf gewerkt dat tropische en goudvis importeerde en exporteerde. Leer je veel van Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:48

Dus tóch Elles, you've got a killerinstinct inside!
Dat had ik ook een keer met een konijn, was wél het liefste konijn op de wereld en die wilde ik nóóit meer kwijt. Wist ik niet dat een jong konijn geen gewone konijnebrokjes mag, maar alleen van die grasbrokjes... met 2 maanden was hij ook dood. Scheve mond

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:59

Gefe..... condoleerd! Op naar de winkel....... Haha!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:04

Heb je nog mond-op-mond geprobeerd???

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:23

De schok van die schone bak werd hem gewoon te veel!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:15

Kais schreef:
Ik vind dat ie er doodgeknuppeld uitziet >;)
doodgeknuppeld of doodgeknuffeld Schijnheilig

Succes met de nieuwe vissen, Elles *LOL*

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:51

Mickey"]
[quote="Kais schreef:
Ik vind dat ie er doodgeknuppeld uitziet >;)
doodgeknuppeld of doodgeknuffeld Schijnheilig *LOL*
[/quote]

haha die is goed Tong uitsteken ik heb net mijn vis verschoond, die leeft nog wel , dus wat je hebt uitgespookt.... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:49

Gefeli Haha!
Nu op naar nieuwe terrorvisjes Knipoog

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:50

Hmm, ik zou alleen voortaan die loodjes van de waterplantjes afhalen, kunnen ze niet zo heel goed tegen...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:07

Enneh kijk je wel uit welke visjes je straks neemt? Misschien kun je eerst een sollicitatie gesprek houden.... krijg je iig geen terroristvisjes meer!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 18:53

LuvdaTossa schreef:
Enneh kijk je wel uit welke visjes je straks neemt? Misschien kun je eerst een sollicitatie gesprek houden.... krijg je iig geen terroristvisjes meer!

Morgen ga ik nieuwe halen. Ik kreeg vorige week (toevallig Verward ) een folder binnen van een speciaalzaak in de buurt. Ik ga eerst een half uur voor de bakken staan, heel goed kijken.... dan wil ik ze elk apart hebben, zodat ik eens goed met ze kan babbelen. En ik wil een psychologische verklaring hebben, op papier (verklaring van goed gedrag is ook goed). Alleen wie door de strenge selectie komt, mag mee naar huis... Haha! Voor mij geen nutcases meer! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:55

Citaat:
zodat ik eens goed met ze kan babbelen

bel de dierentolk of ze met je mee kan gaan

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 19:04

smurf schreef:
Citaat:
zodat ik eens goed met ze kan babbelen

bel de dierentolk of ze met je mee kan gaan

Hè ja, dan krijg ik straks te horen dat de helft van de vissen in die bak een "ik heb mijn ouders nooit gekend"-trauma heeft. Zit ik dáár weer mee... Scheve mond Knipoog

(ongelofelijk trouwens, dat we het hier werkelijk over vissenpsychologie hebben... Haha! )

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:08

Hahahaaa!
Wij hadden onze goudvissen vorige week "omgeschoold" tot tropische vissen. Erg leuk, totdat we 2 dagen later geen tetraatjes meer hadden... (van die kleine blauw-rooie). Blijkt dus dat goudvissen die ook erg lekker vinden. Dus wij die beesten weer terug in het koude water, gaat dat bakkie lek! Dus vanmiddag heb ik ze in een plastic zakkie in de vijver laten wennen aan de temp. En ze zwemmen nog steeds vrolijk rond. Zal wel door die stevige maaltijd komen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:27

ja, ja. Waar was je gisterenavond tussen 9 en 12? Peter R. de V. ligt op de loer *LOL*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:31

ja en de Neeltje Jacoba is ook nog steeds spoorloos...... Cool Tong uitsteken

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:46

Beetje wreed zo.. foto erbij..

Naja, Gefeliciteerd?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:03

Elles, wat doet die baksteen aan z'n vinnetje ? >;)

Gefeliciteerd meid !