Samen wonen, ik moet er niet aan denken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Samen wonen, ik moet er niet aan denken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:28

Ik weet niet waar je woont, maar als dat het grensgebied is, kun je ook naar Belgische of Duitse huizen kijken; die zijn vaak goedkoper dan in NL , zeker als je een lapje grond wil.

Sabini

Anoniem

Ik snap je gevoel!
Mijn vriend en ik gaan ook kijken naar een huisje op het 'platteland' en als we zeker wisten dat we geen kinderen zouden willen, zou dat het liefst ook echt afgelegen zijn. :j
Ik zou ook doodongelukkig worden in de drukke, vooral GRIJZE stad!
Ben pas echt gelukkig met dieren om me heen. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:29

Maar als jullie allebei werken, moet er buitenaf toch wel een woning te vinden zijn? Oké, misschien niet met de mogelijkheid meteen de paarden aan huis te hebben, maar je kan niet alles hebben. Je vriend wil dat ook wel, dus wat is dan het probleem?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:29

MamaMiesje schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar als dat het grensgebied is, kun je ook naar Belgische of Duitse huizen kijken; die zijn vaak goedkoper dan in NL , zeker als je een lapje grond wil.

Dat is iets wat mijn vriend dus niet wil. Zijn enige eis is toch in Twente. :)

Suzanne F.

Als ik 1 ding geleerd heb de afgelopen jaren: Nooit iets doen wat je ongelukkig maakt. Als je er een slecht gevoel over hebt; Niet doen.
Dus: Niet gaan samenwonen als dat jou niet gelukkig maakt. Zolang je bij je ouders kan blijven wonen en jullie beiden vrede hebben met de situatie is het toch goed? Je moet nooit willen voldoen aan het verwachtingspatroon van anderen. Pas als jullie samen echt willen samenwonen dan is het tijd om te gaan bedenken wat en waar je dat wilt. En anders wachten jullie en gaan eerst sparen.

blondies

Ik vraag me dan af of dat alleen dit puur het probleem is of dat je gewoon niet met je vriend wilt samenwonen. Ik vraag me namelijk ook af wat het 'de hele dag tv kijken' ermee van doen heeft want dat kan hij net zo goed doen in een hutje in de bossen....

Als zoals je nu woont jouw ideaalbeeld is dan zul je ervoor moeten knokken en klein beginnen in de bossen of op andere vlakken inbinden. Want ik denk dat het voor je relatie ook niet heel gezond is als je nog tien jaar bij je ouders wilt wonen puur omdat al de rest 'te min' is...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:30

Enschede zijn de huizen relatief laag hoor.
Juist omdat je daar ook bij de grens zit.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:30

Amandavd schreef:
Ik kan maar een ding zeggen.. Wat heb ik een medelijden met jouw vriend... Ik denk dat hij eerder niet met jou samen wil wonen dan jij met hem, zo negatief als je alles beschrijft.

Nou nou wat een uitspraken. .ik vind het super wat TS hier (be) schrijdt.
Ze is eerlijk en waarom zou ze genoegen nemen met iets waar ze zich niet prettig bij voelt?
Ik heb ook al 5 jaar een relatie en roep ook al vanaf dag 1..ik moet er op vooruit gaan anders blijf ik zitten waar ik zit... Waarom samenwonen voor het samenwonen? ( ik woon dus ook nogsteeds niet samen...hihih)
TS zit er super en wie weet vind ze ooit (samen) een guldenmiddenweg maar voor nu...TS..je hebt groot gelijk !
Laatst bijgewerkt door jaime_andrea op 11-01-15 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:30

KoudbloedKim schreef:
Ik snap je gevoel!
Mijn vriend en ik gaan ook kijken naar een huisje op het 'platteland' en als we zeker wisten dat we geen kinderen zouden willen, zou dat het liefst ook echt afgelegen zijn. :j
Ik zou ook doodongelukkig worden in de drukke, vooral GRIJZE stad!
Ben pas echt gelukkig met dieren om me heen. :)

Grappig wij willen ook absoluut geen kinderen.

Verder kan ik mij goed vinden in je verhaal. Ik hou van groen en dieren. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 11-01-15 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:31

Ik zit momenteel ook in twente rond te kijken, en zeker voor tweeverdieners zijn daar echt wel mogelijkheden hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:32

Ik had het omgekeerde; huizen in de stad zijn duur, maar ik wil alleen maar in de stad wonen. De rust en stilte van buiten de stad benauwd mij. Mijn man zou het liefst op een boerderij willen wonen, maar het idee dat ik daar moet wonen geeft al hartkloppingen :') wij hebben ook gekeken buiten de stad, maar ik wou er niet dood gevonden worden.
Maar ja, platteland is goedkoper dan in de stad en ons budget voor de stad gaf hooguit een l*llig flatje en ik wil in huis wél de ruimte hebben. Dus dan maar langer thuis wonen en sparen; wij hebben ook een opknap project gekocht in de stad. Scheelde een hoop in de prijs en konden wij ons spaargeld mooi steken in de renovatie :)
Wij hebben nu een fijn groot huis in de stad, met een tuin zodat mijn man alsnog buiten bezig kan. Kunnen doorsparen was het zeker waard en wij hadden het beide ook goed thuis :)

Ondertussen hebben wij dan ook meerdere dieren in huis en in de tuin en een weiland vlakbij huis. Dus beide werelden gecombineerd :) ik mijn stad, hij de ruimte en de rust.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-01-15 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:33

Mijn vriend zou ook doodongelukkig worden als hij in de stad moet gaan wonen.
Die is niet anders gewend dan vrij te wonen, garage te hebben ect.

Wij kijken dus ook naar vrijstaande opknap huisjes :j

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:34

Even over mijn ouders en zijn ouders. Beide vinden ze het niet erg dat wij nog thuis wonen. Ze vinden allebei dat wij rustig opzoek moeten gaan naar een huis wat bij ons past. :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:35

Is ook superbelangrijk dat je beide gelukkig bent, daar waar je gaat wonen! :j

TS ik zie dat je 22 jaar bent en ik vind het goed dat je er nu al zo concreet over nadenkt. Hopelijk vind je een leuk huisje buitenaf, met je vriend :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:36

Buitenaf wonen in twente hoeft helemaal niet duur te zijn, het is een behoorlijk voordelige hoek om te wonen. Tenzij je ook meerdere hectares weiland erbij nodig hebt kun je laag in de 2 ton klaar zijn. Dat moet voor de gemiddelde tweeverdiener wel op te hoesten zijn

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:37

Ik zou zeggen, kom naar Groningen. Die prijzen dalen hier snel. :')
Zonder dollen, ik vind het niet verwend, ik vind dat dit een keuze is waarin je leeft. Zo zou ik ook zelf niet snel in een stad wonen. Je moet doen waar jij gelukkig van wordt. Je kunt namelijk niet zomaar 'even' verhuizen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:40

En wat in Twente ook goed te doen is: net op het randje stad/buitengebied wonen. Dan woon je wel buitenaf, maar kan je toch in 15 min in de bebouwde kom zijn bij wijze van spreken :j

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:41

Maar, je titel is: samenwonen, ik moet er niet denken.
Maar je wilt dus eigenlijk wel heel graag met je vriend samenwonen of niet?
Als je sowieso miet wilt samenwonen relatie-technisch gezien dan is er toch nog geen probleem?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:42

blondies schreef:
Maar, je titel is: samenwonen, ik moet er niet denken.
Maar je wilt dus eigenlijk wel heel graag met je vriend samenwonen of niet?
Als je sowieso miet wilt samenwonen relatie-technisch gezien dan is er toch nog geen probleem?

Jawel hoor onze relatie is gewoon goed. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:45

Misschien had je titel moeten zijn 'in de bebouwde kom wonen, ik moet er niet aan denken'
Nu komt het over alsof je het niet fijn zou vinden een huisje met je vriend te delen
Laatst bijgewerkt door Qimm op 11-01-15 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:45

Maar de vraag is: wil je samenwonen met hem op dit moment? Stel jullie woonden allebei in een doodnormaal rijtjeshuis... Zou je dan wel al willen samenwonen? Los van de plek waar jullie nu zitten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:51

Ik zou echt niet buiten de randstad willen wonen :n. Brr, haren gaan recht overeind staan _O-.
Stad niet, maar in een dorp naast een stad, zoals ik nu woon, is perfect voor mij. Alles op normale afstanden, genoeg groen om lekker met de honden heen te gaan en strand op 500 meter afstand. Ik moet er niet aan denken om altijd maar in de auto te stappen en zo geïsoleerd te leven :n. Ik heb geen paard meer, maar als ik 'm nog zou hebben, zou ik 'm nevernooit aan huis willen hebben. Gewoon een pensionstal :j. Heel mijn privéleven zou eraan gaan als ik een paard aan huis zou hebben, zou altijd oppas moeten regelen met vakanties etc. Nee, dat pas echt niet in mijn leventje!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:56

Maar jij woont ook fantastisch :D
En ik geef je helemaal gelijk, hier staat samenwonen (na 2 jaar relatie) ook nog niet erg hoog op het lijstje.
Het verschil is dat wij allebei al op onszelf wonen, maar eerst moeten de studies klaar zijn.
En ik wil ook niet in de stad wonen, blergh.

Verwend, misschien maar wel reeel.
Zolang pa en ma het goed vinden is er toch niets aan de hand?
Misschien is onderhuren bij je ouders wel een idee :)
(Bij Freekie in de stal :P)

Gebeurt hier wel vaker in de buurt dat op de grote boerderijen 3 generaties op 1 erf wonen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:59

Laat anders eens uitrekenen hoeveel hypotheek jullie kunnen krijgen op basis van jullie inkomen.
Dan kan je al veel gerichter om je heen kijken. :)