Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Danique schreef:Zolang je moeder niet zegt 'wanneer ga je nou eens op jezelf' en zij het niet vervelend vindt, prima toch? Het is gezellig en je profiteert niet of zo, je betaalt gewoon mee.

Wees gelukkig!
. Toen ik vorig jaar tegen een toenmalige paar jaar jongere collega liet ontvallen dat ik nog bij mijn ouders woonde, kreeg ik me toch een blik en "nee serieus?" terug alsof dat een bewijs dat ik achterlijk en een mama's kindje was
. Hij moest moeite doen om een zielige spottende grijns van zijn gezicht af te krijgen.
Dapnik schreef:Ik snap wel hoe je je voelt, heb het zelf ook. Word volgende week 24, heb geen vriend, geen vaste baan (vorig jaar eigen bedrijf begonnen en dat heeft wat tijd nodig) en woon thuis. Vooral het feit 'geen vriend' schijnt nogal een big issue te zijn bij sommige.. Alsof ik het alleen niet kan redden. Mijn ouders zijn erg makkelijk wat thuis blijven betreft, die snappen dat het financieel gewoon erg lastig is om het huis uit te gaan.
Maar merk dat ik nu langzaam steeds meer kan genieten van mijn vrijheid al voel ik ook nog wel de 'druk' van de maatschappij. En eigenlijk maakt het ook helemaal niks uit wat anderen van je denken maar dat gooi je niet zomaar van je af, tenminste dat vind ik erg lastig. Daarom ook voor het nieuwe jaar als voornemen om alleen dingen te doen waar ik zelf blij van wordt en schijt aan de rest.

) Robin_S schreef:Ach TS op een dag word je halsoverkop verliefd op een leuke man, en dan gaan jullie na een tijdje relatie hebben vanzelf samenwonen, misschien eerst in een huurhuis, maar al snel ga je dan sparen voor een koophuis. De trouwring en de kinderen volgen dan wel als vanzelf! En dat kan allemaal sneller gebeuren dan je denkt en is tegen dan ook erg leuk allemaal.
En wat het maatschappelijk plaatje betreft: staar je daar niet blind op, al die clichés zijn zo dodelijk saai. Wil je weten of jij goed bezig ben? Dat kan je eenvoudig achterhalen door jezelf één vraag te stellen: ben je gelukkig?

)
cooper schreef:Dapnik schreef:Ik snap wel hoe je je voelt, heb het zelf ook. Word volgende week 24, heb geen vriend, geen vaste baan (vorig jaar eigen bedrijf begonnen en dat heeft wat tijd nodig) en woon thuis. Vooral het feit 'geen vriend' schijnt nogal een big issue te zijn bij sommige.. Alsof ik het alleen niet kan redden. Mijn ouders zijn erg makkelijk wat thuis blijven betreft, die snappen dat het financieel gewoon erg lastig is om het huis uit te gaan.
Maar merk dat ik nu langzaam steeds meer kan genieten van mijn vrijheid al voel ik ook nog wel de 'druk' van de maatschappij. En eigenlijk maakt het ook helemaal niks uit wat anderen van je denken maar dat gooi je niet zomaar van je af, tenminste dat vind ik erg lastig. Daarom ook voor het nieuwe jaar als voornemen om alleen dingen te doen waar ik zelf blij van wordt en schijt aan de rest.
Welk bedrijfje ben je gestart?
Rationeel gezien wéét ik het wel, maar ergens is daar toch dat gevoel, die druk, waardoor ik zonder het te willen me wél druk maak in wat anderen ervan vinden.
Het is een mooi voornemen van je, en misschien moet ik dat ook voornemen, schijt hebben aan de rest en proberen mijn leven zo prettig mogelijk te maken voor mezelf
Hoe graag ik ook zou willen dat het me niet interesseert, ergens doet het toch wel
Werkpuntje dus
Blij te lezen dat velen in dezelfde situatie zitten en dat niet erg vinden, en dat anderen zeggen dat ik me er niks van moet aantrekken omdat het niet uitmaakt
(grappig te ondervinden dat de mening van anderen er écht niet toe doet, door de mening van anderen te vragen)
heb tot mijn 27 (terug na mislukte relatie
) bij pa en ma gewoond

wie wil er nou geen vrijheid, blijheid, vakantie, geld voor een paard etc etc 
geen zorgen voor de dag van morgen, al helemaal niet als je het momenteel zo goed hebt 
Zolang je er van kunt genieten, lekker doen, toch?