connie64 schreef:Szan hoe kan t dat jij dit begrijpt de richting van mbo vinden ze niet erg interessant,alleen t papiertje?en werk en denkniveau is hoger dan mbo want ik heb havo toch?
Nogmaals: havo is niet hoger dan MBO, havo is iets totaal anders dan MBO. Eigenlijk is het niet met elkaar te vergelijken. Het een is een middelbare school, het ander een vervolgopleiding.
Waarom ik het begrijp? Omdat ik in mijn branche niet anders zie dan dat het werk- en denkniveau belangrijker is dan inhoudelijke kennis. Er wordt vanuit gegaan dat als jij een bepaald werk- en denkniveau beheerst, je ook de capaciteiten hebt om het inhoudelijke gedeelte van het werk snel op te pakken. Inhoudelijke kennis wordt pas belangrijk als ze de sollicitanten eerst op niveau (daar is het papiertje weer) hebben geselecteerd. Zonder papier beland je (in mijn sector) niet eens op die laatste stapel.
Dat gezegd hebbende: dat ik het bedrijf begrijp, betekent niet dat ik het logisch vindt. Zeker als jij al zoveel ervaring hebt, missen ze aan jou toch een (potentieel) goede werknemer. Een ervaringscertificaat klinkt interessant. Ik weet niet waar je dit kunt aanvragen: misschien bij een vorige werkgever? Ik zou dit zeker proberen

Je zit niet in het deel van Nederland met de grootste variatie aan banen.