Anti-kraak wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Re: Anti-kraak wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:10

Poeh, geen idee... Hij woont er maar alleen dusja xD

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:28

Haha jammer :=. Wij hebben namelijk nu niet de financiele mogelijkheden om via de woningbouw te huren dus had de hoop dat wat gaat opleveren. Al is 2x die honderdnogwat euro niets vergeleken met wat je voor dezelfde ruimte ziet bij de woningbouw.. Maargoed, dat is die onzekerheid waar je voor betaald.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:59

Leuk al die verhalen en foto's!!
Zie dat meerdere via Interveste hebben geregeld. Maar wanneer ik op die site kom in omgeven Utrecht Gelderland krijg ik alleen maar te zien "is momenteel niet beschikbaar" bij huizen. Is de site veroudert misschien ?

Via ad-hoc is ook pp betalen als het goed is altijd met antikraak.
gwl wel altijd gedeeld toch ?

@Tellie: via waar heb jij gezocht ? Dat zijn namelijk wel de prijzen waar we naar op zoek zijn jaa :j
@Angeliquee18: half jaar contract zie je niet vaak heerlijk lijkt me !

Haha Elise, niet per direct maar lijkt me leuke ervaring !

Zijn inderdaad van bewust dat je er met in prenciepe een maand al weer uit kan :j

Rubber_Duck": Ben benieuwd!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:40

Ik woon nu sinds november in een huisje via Villex! Dit is geen anti-kraak maar tijdelijke verhuur! Het verschil is dat je er bij anti-kraak vaak binnen 2? weken uit moet zijn en als er iets kapot is ( verwarming oid) dan komen ze he niet maken. Bij tijdelijke verhuur heb heb ik minimaal een half jaar een huisje en daarna wordt het telkens met 3 maanden verlengt. En als er iets kapot gaat dan komen ze het wel maken! Ik heb een benedenwoning( woonkamer, badkamer, keuken, slaapkamer) met een tuintje in het hartje van Haarlem en betaal 372 ex. gas water en licht. Voor zo'n woning waar ik nu in woon betaal je normaal minimaal 600 euro.
Bij Villex ben je inderdaad ook verplicht om eenmalig een brandpakket aan te schaffen.
En ik krijg gewoon huursubsidie!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 03:39

Mijn vriend woont ook anti-kraak :) Super mooi pand, staat al meer als 10 jaar leeg dus het is nu wel een beetje vervallen maar nog prima leefbaar.
Hij zelf woont er nu zo'n anderhalf jaar maar een huisgenoot van hem woont er dus al 10 jaar.
Het was vroeger een gemeentehuis dus helaas heeft hij geen stromend water op z'n kamer maar wel in de buurt. Wel eigen geïmproviseerde keukentje. Douche en wasmachine is wel gedeeld.

Hij heeft het via ad-hoc maar houd er wel rekening mee dat ze weinig om de huurders geven. Als er problemen zijn moet je die zelf oplossen. (en heb veel verhalen gehoord over problemen met de panden en dat ad-hoc niks deed.)
Mijn vriend heeft ook pas geleden een ruitgooier gehad, ruiten worden gerepareerd maar niet vervangen dus er gaat gemakkelijk weer een steen door heen.

Verder heeft hij geen problemen gehad en ziet het er naar uit dat het pand de komende 2 jaar nog leeg staat.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:38

Ik woon nu via fmt beheer.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:56

Wat een leuk topic! Ik ga aankomende maandag contract tekenen en de sleutels ophalen van mijn eerste anti-kraak woning, in een voormalig provinciehuis via Carex. Flink veel ruimte voor weinig geld. :) Keuken is wel wat geïmproviseerd maar de douche en wc's zijn prima. Pand wordt al een aantal jaren niet meer gebruikt voor kantoordoeleinden en voorlopig blijft dat waarschijnlijk ook nog wel zo. Al weet je dat natuurlijk nooit zeker.. ;)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:09

ik woon nu anderhalf jaar antikraak, in een vrij ruim appartement!
Wat wil je weten?

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 16:33

Dankjullie! Liefst hebben wij een huisje en geen voorheen pand,,

X_Linz_X : Half jaar is ook al leuke tijd ! Waar heb je het vandaan? en wat voor kosten heb je in/excl. gwl ?