Zie je het voor je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:09

Maureen95 schreef:
Ik kan nu bijvoorbeeld denken aan een drinkflesje met haar. Dat zie ik in mijn hoofd dan voor me :+

>;)

mala26

Re: Zie je het voor je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:13

zoals met dat verhaal van kaus zie ik dus echt de woestijn voor me. hoe die piraat op me afkomt. dat die apart loopt omdat die een been mist. Vul verder zelf aan dat de zon verzengend schijnt en de lucht strak blauw is. Het is een beetje als een film/plaatje hoe ik het voor me z
best knap.aangezien ik 0% creatief ben :D

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:16

Maureen95 schreef:
Ik kan nu bijvoorbeeld denken aan een drinkflesje met haar. Dat zie ik in mijn hoofd dan voor me :+

Maar waar zie je dat dan, zie je het flesje bij wijze van voor je op tafel staan of zie je het echt in je hoofd of als je je ogen dicht doet of of.

Ik zie dus niets. ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 01:55

Ik zie het echt in mn hoofd. :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 02:12

Alles is mogelijk misschien niet een schapen vacht maar een vergelijking weer wel.

Het ligt eraan hoe de dieren "aliens" geleefd en zich ontwikkeld hebben voor de overleving.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:20

Herkenbaar dit :') dat van een flesje met haar, als ik dat lees zie ik het voor me, in m'n hoofd zegmaar. Dus niet op tafel ofzo. :)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:47

Whahahaha ik denk ook in plaatjes helaas geeft dat ook wel eens plaatjes die ik totaal niet wil zien :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:59

Depende schreef:
Maureen95 schreef:

Maar waar zie je dat dan, zie je het flesje bij wijze van voor je op tafel staan of zie je het echt in je hoofd of als je je ogen dicht doet of of.

Ik zie dus niets. ;)

Huh, ik dacht ook dat iedereen in beelden dacht...

Maar hoe ziet je geheugen er dan uit? De mijne bestaat ook uit plaatjes. En de maanden en de weken zie ik als een cirkel.
Zie jij dat dan niet? :? Hoe kun je dan bv stof leren zonder plaatjes in ke hoofd?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:58

Leren heb ik het nooit echt moeilijk mee gehad, als ik iets hard op lees en opschrijf (bijv in een samenvatting) dan kan ik dat vrij gemakkelijk reproduceren. Ik zie niets van die stof voor me als ik erover nadenk, maar ik hoor het, soms is dat mijn eigen stem soms die van iemand anders. Wat ik niet zo goed kan is mindmappen, bedenk me nu pas dat dat er ook wel eens mee te maken kan hebben.

Tijd zie ik dus ook niet voor me, ik associeer wel vrij veel, dus het is nu 2015 januari eerste knokkel -> 31 dagen, ik ben jarig, nichtje is jarig, neefje is jarig, oom is jarig etc. Kan dus nog wel even doorgaan met een rijtje met cadeaus en dergelijke, maar dat is vrij saai. Laten we zeggen ik heb geen videokaart, maar met het interne geheugen is niets mis :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:58

Beelddenken is leuk, ik kan zo een idee van een filmpje helemaal voor me zien in mijn hoofd. En dan zelfs de precieze locatie, hoe, wat er gezegd wordt, welke kleuren of structuren iets heeft. Heel handig, maar kan soms ook een gevaar zijn dat je dingen te snel invult :P

Blinde mensen kunnen ook beelddenkers zijn maar die zien dat dan weer heel anders.

Wat helemaal leuk is, is synesthesie oftewel het denken in kleuren. Sommige mensen zien een kleur als jij een bepaald woord zegt of iets omschrijft.
https://www.youtube.com/watch?v=mzRl9QuJTOs
Ook heb je mensen die denken in smaken. Die zien iets, en proeven daar iets bij. Ik heb daar een keer een docu over gezien maar ik kan het niet meer vinden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:01

Ik ben een enorme beelddenker.
Maar ik kan ook in kleuren en geuren denken.
Bij sommige woorden zie ik een bepaalde kleur. En soms als iemand bijvoorbeeld een lekker luchtje heeft, ruik ik dat als ik de naam van diegene hoor.

Als ik denk aan dat drinkflesje met haar, zie ik een soort Colaflesje met overal haar, in een gezellige cartoony stijl. Met een roze dopje :)

En ohja, dat ik het zo uit kan leggen leer ik op school wel een beetje. Daar doen we soms dat je een woord krijgt en dat je binnen 30 seconde moet tekenen wat je erbij ziet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:04

Hier nog 1 :').
Soms leuk, soms totaal niet.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:39

Ik denk ook heel erg in beelden, soms leuk maar soms heel vervelend :=

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:40

Het is soms heel vervelend om in plaatjes te denken hoor >;)
Zeker als mensen dit weten en je allemaal dingen die je niet wilt zien voorleggen haha

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:54

Toen ik het las kon ik me er al meteen iets bij inbeelden :') Vooral de slak was nogal lachwekkend..
Zeer vervelend als je een rijke fantasie hebt!

Geen idee of het niet kan. Er zijn mensen die minder creatief zijn en echt zwart/wit denken maar of ze het helemaal niet kunnen.. geen idee

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:01

Daar heb ik heel erg last van, heb altijd al een rijke fantasie gehad, maar dat heb ik van mijn ouders, daarom kan ik gauw ergens om lachen. :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:04

Hier nog zo'n gelukkige die dat dus niet kan. Echt, ik zie gewoon niets :n
Heb een tijdje emdr therapie gevolgd, maar dat heb ik na een aantal sessies maar opgegeven omdat er van je wordt verwacht dat je die beelden terug kunt halen. Heel leuk bedacht, maar ik zie dus niets.

Heel veel mensen gaan er standaard vanuit dat elk mens een beelddenker is, maar dat valt nog best wel tegen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:05

Beelddenken is enorm leuk, behalve als iemand gore verhalen verteld. Dan wordt ik er iets minder blij van :')

Ook loopneus is een erg leuke :))

Maar iets van 10% van de mensen is echt beelddenker, hoewel de meeste mensen het in zekere zin een kunnen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:09

Ik dacht dat iedereen op zijn minst wel een beetje in beelden dacht? :o

Als mensen zeiden: 'Ik zie het zo voor me!' Dacht ik altijd, duh, hoe kan je het nou NIET voor je zien. :roll:

Synesthesie had ik vooral als kind, nu eigenlijk niet meer.

Froukje1993 schreef:
Heb een tijdje emdr therapie gevolgd, maar dat heb ik na een aantal sessies maar opgegeven omdat er van je wordt verwacht dat je die beelden terug kunt halen. Heel leuk bedacht, maar ik zie dus niets.

Heel veel mensen gaan er standaard vanuit dat elk mens een beelddenker is, maar dat valt nog best wel tegen!

Als je terugdenkt aan fijne herinneringen of aan dromen dan?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:10

Ik geloof ook dat het zo was dat je sowieso beelddenkt voor je leert praten, daarna schakelen de meeste hersens over in grotendeels woorddenken en deels beelddenken, bij mij is het andersom.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:29

Kahawa schreef:
Froukje1993 schreef:

Als je terugdenkt aan fijne herinneringen of aan dromen dan?

Ook dan zie ik niets :n

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:44

Ik ben ook een echte beelddenker, en het leuke eraan is dat ik het ook zo op papier kan zetten, dat zorgt voor leuke ver gezochte onderwerpen. :P

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:47

Ik ben een beelddenker.. Maar ik kan vaak ook zien hoe iets eruit zou zien betreft 'groot', zoals een huis met in de woonkamer een grote witte bank, bloemetjes muren etc. En dan met 300 dingen opnoemen zie ik het hele huis voor me. Soms erg handig. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:48

Helaas, kan ik soms heel beeldend denken. Ook wel weer leuk af en toe, maar als iemand weer eens met een ranzig verhaal aan komt zetten... :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:59

Leffroi schreef:
Helaas, kan ik soms heel beeldend denken. Mo Ook wel weer leuk af en toe, maar als iemand weer eens met een ranzig verhaal aan komt zetten... :+

Of als je aan wat anders denkt dat je dan iets heel doms voor je ziet en moet lachen.. Ook handig :')