Wanneer is een dag een goede dag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:35

enidan schreef:
Helemaal mee eens!

Mij lukt het nog niet om elke dag een goede dag te hebben, maar ik heb een goede dag als het me lukt om de angstige gedachten die ik heb om te zetten in positieve gedachten en dat lukt steeds beter :)

Je hoeft natuurlijk niet altijd positief en blij te zijn!

Ik heb soms de neiging om toch proberen positief te blijven in de trant van; ik kan het heus wel, ieder 'normaal' mens kan dit toch blablabla.. Maar dat werkt dus averechts bij mij.

Ik probeer nu als ik bijvoorbeeld erg moe ben (grootste struikelblok voor mij) er gewoon lekker in mee te gaan en er dus aan toe te geven. Hetzelfde voor als ik me verdrietig oid voel, gewoon lekker er in mee gaan ipv het tegenhouden.

Ik voel me dan even rot (eigenlijk ervaar ik het dan niet eens zo rottig omdat ik het toesta). En daarna voel ik me weer gewoon/goed! *D

Sommige dingen zijn gewoon niet leuk en daar is niks mis mee. Dat maakt de leuke dingen weer leuker daarna! :)
Laatst bijgewerkt door Aroree op 05-01-15 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:35

Als ik heb genoten of goede resultaten heb behaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:36

enidan schreef:
verootjoo schreef:
Ik heb elke dag een goede dag :j Die maak je namelijk zelf :)

Helemaal mee eens!

Mij lukt het nog niet om elke dag een goede dag te hebben, maar ik heb een goede dag als het me lukt om de angstige gedachten die ik heb om te zetten in positieve gedachten en dat lukt steeds beter :)

Dat vind ik echt ontzettend knap! Zelf probeer ik het ook, maar het lukt me niet altijd/vaak. Ik maak mezelf helemaal gek met alles wat ik nog moet doen, wat anderen van me verwachten, wat ze niet van me verwachten maar dat ik niet aan anderen wil overlaten (terwijl ze het wel zouden moeten doen) en alles wat ik daaromheen nog zou willen doen. Ik wordt helemaal gek van mezelf. :Y) :')

Daarnaast ben ik ook nog heel vaak erg moe, waardoor ik half aan het werk ben en half ook niet, waardoor ik uiteindelijk nog erger van mezelf baal.

Zelfs als ik een goed cijfer heb behaald kan ik daar maar kort écht van genieten... -O-

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:36

Voor mij is het een goede dag als ik gedaan heb wat ik moest/wilde doen :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:37

Marit schreef:
Voor mij is het een goede dag als ik gedaan heb wat ik moest/wilde doen :P

Hier ook. Dat betekend namelijk dat ik die nacht daarna heerlijk slaap en niet aan het piekeren ben over wat ik had moeten doen die dag. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:38

Er zijn maar erg weinig dagen die voor mijn gevoel niet goed waren en dan kan ik ze niet eens herinneren.
Het leven is gewoon geweldig :P

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:39

Gewoon als ik me goed voel. Wat bijna altijd wel is sinds ik van school af ben :D
Als ik een vrije dag heb en ik kan paardrijden en sporten (en het gaat allemaal goed) is het echt een topdag. Dat zijn namelijk m'n grootste hobby's :)

AmyII

Re: Wanneer is een dag een goede dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:42

Een goede dag... Dat is bij mij per keer verschillend.
Ik kan bijvoorbeeld een goede dag hebben omdat ik net met die ene leerling verbinding heb gevoeld.
Of omdat ik op mijn werk mijn 'flow' ervaren heb.
Of wanneer mijn partner zelfstandig een hindernis genomen heeft.
Op dit moment heb ik bijvoorbeeld een goede dag als ik vooruitgang heb gemerkt in mijn revalidatie.

Als ik weer eens uitzonderlijk lekker gegeten heb of wanneer ik me heb kunnen uitleven in de keuken (koken) en ik krijg complimenten.

Als het me is gelukt om weer met de camera op pad te gaan en net dat shot heb kunnen nemen.

Mijn slechte dagen worden vaak ook goede, wanneer ik het goede het negatieve laat overheersen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:45

Sizzle schreef:
Er zijn maar erg weinig dagen die voor mijn gevoel niet goed waren en dan kan ik ze niet eens herinneren.
Het leven is gewoon geweldig :P

Precies! Ik probeer altijd alles te relativeren en moet ook zeggen dat ik tot nu toe weinig pech in mijn leven heb gehad. Ik werk er hard genoeg voor, maar heb een fijne relatie, een lief paard, veel vrienden en familie, een leuke baan, geen kinderen en geen geldzorgen. Dat zal allemaal heel erg meehelpen natuurlijk!

Mungbean

Re: Wanneer is een dag een goede dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:04

idem, maar dan wel een kind en even geen baan (komt hopelijk snel weer).

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:13

Marloez schreef:
enidan schreef:
Helemaal mee eens!

Je hoeft natuurlijk niet altijd positief en blij te zijn!

Ik heb soms de neiging om toch proberen positief te blijven in de trant van; ik kan het heus wel, ieder 'normaal' mens kan dit toch blablabla.. Maar dat werkt dus averechts bij mij.

Ik probeer nu als ik bijvoorbeeld erg moe ben (grootste struikelblok voor mij) er gewoon lekker in mee te gaan en er dus aan toe te geven. Hetzelfde voor als ik me verdrietig oid voel, gewoon lekker er in mee gaan ipv het tegenhouden.

Ik voel me dan even rot (eigenlijk ervaar ik het dan niet eens zo rottig omdat ik het toesta). En daarna voel ik me weer gewoon/goed! *D

Sommige dingen zijn gewoon niet leuk en daar is niks mis mee. Dat maakt de leuke dingen weer leuker daarna! :)

Daar heb je ook helemaal gelijk in! In mijn geval gaat het echter om irreële angstige gedachten die ik heb, ik heb namelijk een fobie. En aan die gedachten moet ik niet toe gaan geven want dan zak ik in een heel diep dal -O- Maar inderdaad dingen zoals moeheid zijn tekenen van je lichaam dat je het rustiger aan moet doen, daar aan toegeven is alleen maar goed :)

Deetjeeuh schreef:
enidan schreef:
Helemaal mee eens!

Dat vind ik echt ontzettend knap! Zelf probeer ik het ook, maar het lukt me niet altijd/vaak. Ik maak mezelf helemaal gek met alles wat ik nog moet doen, wat anderen van me verwachten, wat ze niet van me verwachten maar dat ik niet aan anderen wil overlaten (terwijl ze het wel zouden moeten doen) en alles wat ik daaromheen nog zou willen doen. Ik wordt helemaal gek van mezelf. :Y) :')

Daarnaast ben ik ook nog heel vaak erg moe, waardoor ik half aan het werk ben en half ook niet, waardoor ik uiteindelijk nog erger van mezelf baal.

Zelfs als ik een goed cijfer heb behaald kan ik daar maar kort écht van genieten... -O-

Je zou eens het boek 'Je kunt je leven helen' van Louise Hay kunnen lezen, dat is echt mijn handboek geworden {:}

Geldt trouwens voor meer mensen in dit topic, je maakt je eigen geluk!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:45

Als ik vrij ben en lekker mijn eigen gang kan gaan is het een goede dag. :)
Deze week heb ik er als het goed is 4 op een rij. :D