8nnemiek schreef:coldsummers schreef:Ik heb de macbook pro 13 inch Retina Display. Heb hiervoor een Macbook 13 inch zonder retina gehad. Je merkt het verschil wel, pixels zijn helderder en de retina is ook een stuk sneller dan de vorige. Mijn vorige liep heel snel vast en was gewoon best sloom in vergelijking met de Retina. Verder heeft de retina minder geheugen dan de normale, maar dat komt omdat hier een flash geheugen in zit.
Het komt niet door het Retina scherm dat de macbook sneller is. Een Retina scherm heeft een veel hogere resolutie, en daardoor moeten programma's juist harder werken om alle informatie op het beeldscherm te krijgen. Daarom hebben de macbooks air waarschijnlijk ook geen retina, die zijn daar niet krachtig genoeg voor.
Dat weet ik, maar de retina heeft betere specs, waardoor die sneller is. Al vond ik met bewerken de normale fijner, want 1 pixel werd weergeven als 1 pixel. De retina geeft niet de werkelijke grootte van een 100x100px aan, deze is dan verkleint omdat er de 13inch scherm in werkelijkheid meer pixels bevat, resolutie is meermalen groter. Weet niet of je het nog snapt haha.
Ik lieg in commissie want de info komt niet van mij af maar van vriendlief-de-icter dus ik ga deze even doorspelen aan hem, kijken wat ie zegt 
Maar zoals anderen ook zeggen heb je, gezien jouw eisen, voor dat geld ook hele mooie andere laptops.
.