Bijzondere vriendschappen. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:52

Absoluut niet! Maar zo mooi kan het lopen. :)
Gek genoeg zijn wij ook totaal niet 'elkaars type' maar we vullen elkaar goed aan. :D

pluisje88

Re: Bijzondere vriendschappen. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:55

Haha nee idd. Totaal anders ;)
Wanneer had je het idee dat het klikte?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:58

Op het moment dat je met het zadel onder je arm naar je foeilelijke auto liep. Wat ik nu nog steeds een gruwelijk ding vind, maar ooooh zo leuk typisch jij. :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 22:01

De eerste keer was ik met de zilveren therios van papa en mama ;)
Haha vind je hem echt lelijk??

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:02

Ik heb op mijn 13-14e een zadel verkocht aan een meid vd zelfde leeftijd die bij mijn oude verzorgpaarden reed... Haar geholpen enz en laterna samen die 2 pony's gereden een aantal jaar! Nu dik 10 jaar later nog steeds enorm goede vriendinnen <3

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:03

loez schreef:
Ik heb op mijn 13-14e een zadel verkocht aan een meid vd zelfde leeftijd die bij mijn oude verzorgpaarden reed... Haar geholpen enz en laterna samen die 2 pony's gereden een aantal jaar! Nu dik 10 jaar later nog steeds enorm goede vriendinnen <3

Wat leuk! Zo ging het bij ons ook. Als paardenmensen aan de deur komen, ben ik toch altijd benieuwd hoe hun het hebben...

Daphne, nee echt? Hihi.. Ja! Heel lelijk! Maar zo leuk!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 22:07

Giolli schreef:
Daphne, nee echt? Hihi.. Ja! Heel lelijk! Maar zo leuk!

Ik vind hem wel mooi. Ik dacht ; doe eens iets totaal niet Daphne! Een gloedje nieuwe auto kopen in een Euhm... Zeer opvallende kleur :D lekker out of the box zegmaar hahah

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:10

Mijn beste vriendin leerde ik kennen door een gemeenschappelijke vriendin. Ik sprak haar niet veel (de andere claimde haar een beetje) maar via hyves raakte we meer aan de praat. Toen die vriendin (haar beste vriendin) haar een beetje in de steek liet, heb ik haar opgevangen en zij heeft mij ook door een zware tijd heen gesleept. We zien elkaar maar 1x in de week, maar het is een bijzondere vriendschap geworden, en ik ben zo blij met haar :+:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:15

Ik heb een heel leuke vriendschap die ik absoluut niet meer wil missen. :D Ooit eens ontmoet bij een bokt meeting en daarna toegevoegd op facebook. Jaren weinig contact totdat ze een oproepje plaatste wie zin had in een strandrit. :D Dit penny meisje wilde wel! Hup in de trein naar Zeeland! Sindsdien een fijne vriendschap aan overgehouden. :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:17

Mijn beste vriend leerde ik kennen toen ik in nieuw zeeland woonde. Hij was de beste vriend van mijn idiote gast broer :')
Mijn gast moeder was erg streng en christelijk en alle mannen waren problemen haha.
Maar hij nam/bracht ons overal naar toe en terwijl ik hem eerst heel erg links liet liggen, mijn gast broer was nogal vaag hahaa dus ik dacht hij ook, begon ik hem steeds meer te mogen.
Inmiddels jaren verder en als ik zie wat hij allemaal voor me over heeft gehad dan besef ik pas goed wat vriendschap is.. Ik zou ook niet weten wat ik zonder hem zou moeten.. Beetje als een rots in de branding, iemand op wie je kan leunen en alles tegen kwijt kan als het wat minder gaat :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 22:39

Wat een leuke verhalen allemaal!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:45

14 jaar geleden werd ik gevraagd of ik samen met 1 van de dagjes huurders een spelletjes dag wou organiseren op onze ponyclub
ja is goed, dus zo kwam ze bij mij thuis.
Het werd laat en heeeeel gezellig en bleef dus ook maar slapen :+

en nu zijn we al 14 jaar de dikste vriendinnen en dat terwijl veel mensen denken dat het mijn moeder is :+
(we verschillen 14 jaar van leeftijd maar goed)
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 02-01-15 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:45

Net even samen het oude topic doorgezocht...
We kennen elkaar sinds 12-07-2009 (toen kwam ik in het topic) we hebben elkaar voor het eerst ontmoet op 26 mei 2010. Sindsdien wordt de wereld gek van ons :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 22:51

Giolli schreef:
Op het moment dat je met het zadel onder je arm naar je foeilelijke auto liep. Wat ik nu nog steeds een gruwelijk ding vind, maar ooooh zo leuk typisch jij. :D

Nou... ze verklaart openbaar op internet dat ze mijn auto lelijk vindt.....
-O-
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 01-03-19 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:53

Ojajoh schreef:
14 jaar geleden werd ik gevraagd of ik samen met 1 van de dagjes huurders een spelletjes dag wou organiseren op onze ponyclub
ja is goed, dus zo kwam ze bij mij thuis.
Het werd laat en heeeeel gezellig en bleef dus ook maar slapen :+

en nu zijn we al 14 jaar de dikste vriendinnen en dat terwijl veel mensen denken dat het mijn moeder is :+
(we verschillen 14 jaar van leeftijd maar goed)

Zo heb ik een geweldig goede vriendin, maar ik ben 24 en zij 52 :j .

Ik ontmoette haar voor het eerst toen ik 12 was en zij een volwassen vrouw van begin 40. Een vriendin van mij verzorgde haar paard. Toen die vriendin twee weken op vakantie ging, nam ik het even twee weken over. Toen werden we natuurlijk niet vriendinnen.. Maar ik kende haar altijd wel en zij mij ook. Reed daar paarden in de buurt. Woonde daar ook in de buurt. Toen ik op 21 mijn eigen paard kocht en het paard in het dorpje stalde waar zij woonde kregen we weer contact, doordat ik een Fries ging inrijden van de overbuurman van mijn pensionstal. Een Fries die zij al een jaar verzorgde, maar die ze zelf niet wilde inrijden. Hele zomer samen gewerkt. Toen ze weer een eigen paard kocht, veel samen gereden. Veel zomerdagen door gebracht met de paardjes en de hondjes op de boerderij. Heerlijk. Herinneringen opgehaald van toen. Ze had nog boekjes waar elke verzorger in moest schrijven wat ze hadden gedaan. Stond ik ook nog in, in die twee week. Zo leuk om terug te lezen.

Nu twee jaar later en nog steeds super goede vriendinnen. Ondanks het leeftijdsverschil.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:18

Wat een super leuk en vooral schattig topic, om het favoriete woord van mijn liefste dinnetje te gebruiken.

Sanne leerde ik kennen door een groepsapp aangemaakt voor mensen die naar KNHS kamp gingen. Uiteindelijk is zei niet gegaan en ik moest halverwege stoppen maar dat terzijde.
Ze vond me aan de hand van mijn berichten een leuk persoon en ik haar ook.
Toen ik in een al apart geplaatste groep vertelde dat de jongen die ik toen leuk vond mij aan het lijntje hield en toen opeens een vriendin had, belde zij me op om te zeggen dat ik veel knapper was <3

Vanaf toen zijn we vaker gaan bellen en Appen en toen zij voor het eerst bij me kwam gingen we kamperen met een tentje in het bos. Ze vroeg me of ik een beste vriendin had, ik antwoordde met al een tijdje niet meer. Toen stelde ze voor om maar meteen beste vriendinnen te worden, dat vond ik een top idee :D

En nu bellen we praktisch elke dag. We zijn het type vriendin dat alles voor elkaar over heeft. En zo heb ik onverwachts een aantal nachtjes mogen logeren toen het thuis wat minder ging, en heb ik haar op tweede kerstdag opgehaald (in totaal 2 uur rijden) om bij mij te kunnen slapen toen zij dat even nodig had.

Ik houd ongelofelijk veel van d'r.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:26

savieralover schreef:
heb mijn beste vriendin ontmoet via Hetpaardenspel zo'n 5 jaar geleden. waren daar allebei aan het rpgen en hebben elkaar toen der tijd een pbtje gestuurd om te vragen of we zin hadden om het samen te doen. sinds dien kom ik niet meer van der af :+

Of ik kom niet meer van jou af :Y)

Maar goed, zo dus. Ook via internet, we hebben praktisch dezelfde hobby's dus dat komt goed uit :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:43

Suzanne F. schreef:
Banjer schreef:
Ik ging naar een theatershow en na afloop ging ik met de artiest op de foto... die foto heb ik hem gemaild met een kort mailtje om te bedanken enzo... de volgende dag kreeg ik een hele uitgebreide mail terug en we zijn blijven mailen, chatten, skypen, whatsappen... inmiddels is hij een erg goede vriend van me geworden, ondanks dat we elkaar door de afstand heel weinig zien... :)

Jaaa, ik ben hele grote fan!! :j

Haha mijn eerste gedachte: Freddie? :')

Nicksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:47

Een hele goede vriendin van mij heb ik vorig jaar leren kennen tijdens een intakedag op mijn opleiding. Vanaf het eerste moment klikte het zo goed, dat mensen het idee hadden dat wij elkaar al jaren kenden. Vanaf dat moment onafscheidelijk. Inmiddels is zij gestopt met de opleiding en is het contact wat minder qua zien, maar de vriendschap is er niet minder om :D

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:48

Mooie verhalen!

Toen ik naar de middelbare school ging, had ik één naam onthouden (van de kennismakingsdag). De kennismakingsdag was een beetje suf, ik had eigenlijk niet de tijd gehad om met mijn nieuwe klasgenoten te praten. Dus ik had haar naam alleen onthouden van het namenrondje, alle anderen was ik vergeten.
Toen de teamleider op de eerste schooldag zei: "de klasindelingen zijn toch een beetje veranderd, ik noem alle namen even op." dacht ik: als ik nog maar wel bij *naam* in de klas kom. Ik voelde een soortvan dat we vriendinnen zouden worden.
Ze bleek op dezelfde manege te rijden, in hetzelfde dorp te wonen en dezelfde hobby's te hebben. We zijn nog steeds beste vriendinnen :)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:16

ik heb een bijzondere vriendschap met Ayla hier op bokt, we kennen elkaar al vanaf we 3/4 jaar oud zijn! We wonen bij elkaar in de straat, hebben jaren later samen verzorgshetjes gehad en ze ging ook regelmatig mee naar mijn pony.
We kunnen elkaar tijden niet spreken, maar we gaan altijd verder alsof we nooit anders doen! Is voor mij altijd een bijzondere vriendschap geweest, konden elkaar af en toe de haren wel uit het hoofd trekken, maar ook samen ontzettend lachen en samen huilen!
Ze is zo een persoon waar van je weet dat je altijd terecht kan, en zij ook bij mij! Dus bij deze Ay, dank ik je voor onze vriendschap al die jaren, en hoop dat 2015 veel leuks voor ons in petto heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:39

Een jaar of 10 geleden kwam ik op een hobbymatige friezenfokkerij te rijden en daar heb ik iemand leren kennen die vanaf het eerste moment ontzettend belangrijk en bijzonder voor me was.
Helaas door wat externe factoren en allebei de ballen niet hebben een jaar of 4/5 geen contact gehad en nu sinds bijna een jaar weer contact!
Ben er zo blij mee en het voelt ook meteen als vanouds.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:58

xBeauuu schreef:
Jaa hier ook via een HK topic. Ik woon zelf in zuid-limburg en mijn vriendin (PeerAppel) in groningen. Toen ik wedstrijd in haar buurt had was ze komen kijken, en sindsdien zoeken we elkaar in vakanties soms op met de trein en blijven we een paar dagen bij elkaar slapen :D
We begonnen met whatsappen 2 jaar geleden. Elke keer als we elkaar zien voelt het alsof we elkaar al jaaaaren kennen, dus ook wel speciaal *D ik ben 15 en zij 16.

Merleeeeeee dit bewijst dus maar weer onze afschuwelijk rare telepathie want ik zag dit topic en moest echt ons verhaal vertellen. :+:

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:06

Mijn beste vriendin en ik kennen elkaar al letterlijk van het moment dat we geboren zijn. Ik ben 4 uur later geboren in hetzelfde ziekenhuis en onze moeders lagen samen op dezelfde kamer. We waren blijkbaar buren maar dat wisten ze niet totdat de papa van haar ineens tegen mijn mama zei dat ze de groetjes had van onze andere buurman. In het eerste leerjaar is ze verhuisd en hebben we een paar jaar geen contact gehad vanwege ruzie tussen onze ouders en toen ineens terug wel, en nu spreken we onder de vakantizs altijd af.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:12

Ik had op MP op FB een berichtje geplaatst dat ik een tuinman zocht om mijn tuin op orde te maken. R kwam langs en het klikte zo goed dat we sindsdien bijna dagelijks contact hebben en elkaar regelmatig zien... Dit op vriendschappelijk niveau. Nu ongeveer een half jaartje ongeveer. Niet zo heel lang, maar wel intens.