Hvelreki schreef:Wat een lompe acties lees ik hier! Als er getrakteerd wordt plots een duurder drankje gaan bestellen?? Kom op zeg! Ik bestel net altijd iets standaard als we rondjes doen omdat ik de enige ben die duurdere drankjes drinkt. Dat is toch echt de schaamte voorbij, om precies het omgekeerde te doen??
Oerigens doen wij al jaren afrekenen per persoon. In de twee verschillende vriendengroepjes die ik heb. Niet omdat ik gierig ben, het is een gewoonte.. Wij gaan ook meestal uiteten in restaurants waar ze het standaard vragen bij het afrekenen, of het graag apart wordt afgerekend..
Ik bestelde 'vroeger' wel duurdere mixjes als het een vervelende jongen was. Heel slecht. Tegenwoordig maak ik ze vooraf al duidelijk dat ik ze niet moet. Ben niet heel subtiel, dus ik vraag me af wat aardiger is

Maar als het om je vrienden gaat
ik heb het lang niet zo breed als andere mensen en uit eten is voor mij echt een luxe. Als ik dan met een groepje meegevragen wordt let ik er een beetje op wat ik allemaal bestel. Ik ga dan ook zeker niet mee betalen aan andere gerechten die dubbel zo duur zijn als dat van mij.