Welke Huawei???!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkers4ever

Re: Welke Huawei???!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:56

Sjonge Janine1990 beetje minder kan ook wel of niet :) ?

Op mij komt het ook over alsof je zegt alleen Samsug is top rest is prut.
En over dat after sales verhaal. Je noemt te service als er iets stuk is. After sales is het klantcontact na aankoop wat vaak door accountmanagers wordt uitgevoerd. Dus de klant eens bellen of een enquete sturen over de tevredenheid.

De klantenservice en klachtenafhandeling waar jij het over hebt behoort officieel níét tot after sales.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 00:56

Oke dan is day duidelijk :) wat raden jullie me aan?
Sumsung telefoon: samsung weetiknietmeer- nu heb ik de samsung galaxy S advance. De advance blijft best veel hangen dus vam facebook naar whatsapp duurt best lang. Krijg dan ook zwart beeld.
Mijn vader heeft de samsung s4 hij is er blij mee.
Mijn moeder heeft de samsung s4 mini en is ook enorm traag.
Huawei: nog nooit geprobeert.
Dus wat raden jullie aan. Sony of lg vind ik niet mooi. Groetjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:57

Ik raad nog steeds de Huawei Ascend P7 aan :)

Maar ga naar een winkel en laat je adviseren en test daar wat telefoons!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 01:04

Yvank_ schreef:
Heb je persoonlijk ervaring met de klantenservice van huawei dan :) ? Van horen zeggen kan je niet zoveel mee. Ik heb wel ervaring met die van huawei via mn zusje en die was meer dan top! Dat kon ik bij Samsung niet zeggen :n waar ik helaas met oude telefoon (galaxy S3) wel ervaring mee heb gehad.

Ik ben wel zo iemand die niet de telefoon snel laat vallen ofzo. Heb nog nooit een barst gehad of iets dergelijks. Wek kleine beschadingen bijv aan de rand ofzom ook heb ik een goede hoesjes voor mijn telefoons. Dus ze zijn goed beschermt. En als het maken van eem scherm het enige is waarom ze het afraden... Tja wat heb ik te verliezen... :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 01:05

Dankje wel Yvank! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:07

Yvank_ schreef:
Heb je persoonlijk ervaring met de klantenservice van huawei dan :) ? Van horen zeggen kan je niet zoveel mee. Ik heb wel ervaring met die van huawei via mn zusje en die was meer dan top! Dat kon ik bij Samsung niet zeggen :n waar ik helaas met oude telefoon (galaxy S3) wel ervaring mee heb gehad.

Nope, alleen connecties in die business. Via via gevraagd aan een groot bedrijf die dat werk voor hun klanten afhandelt. Dat zegt mij meer dan persoonlijke ervaring. Zij leveren telefoons in heel Nederland (voornamelijk bedrijfsleven) waardoor ze die ervaringen hebben. Ik heb zelf drie maanden rondgelopen met een kapot scherm, voor mij en mijn portemonnee geen probleem. Daarom vind ik een persoonlijke ervaring zo relatief. Zo'n bedrijf kan onderscheid maken in de merken. Letterlijke woorden waren: Samsung of Apple, de rest is een en al ellende wat betreft reparaties en hardware problemen.

Tinkers4ever, Dank voor de correctie. Mijn opleiding heeft niets te maken met aftersales, zo was de uitleg en benoeming van bovengenoemd bedrijf ;)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:11

Ik heb een huawei gehad, vond het echt een vreselijke mobiel! Ontzettend traag en liep heel vaak vast. Scherm brak trouwens ook gewoon wanneer hij viel, dus in dat opzicht helemaal geen verschil met een Iphone :+
Ik heb nu een Iphone 6, vind hem tot nu toe erg fijn :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:15

Cas123 schreef:
Ik ben wel zo iemand die niet de telefoon snel laat vallen ofzo. Heb nog nooit een barst gehad of iets dergelijks. Wek kleine beschadingen bijv aan de rand ofzom ook heb ik een goede hoesjes voor mijn telefoons. Dus ze zijn goed beschermt. En als het maken van eem scherm het enige is waarom ze het afraden... Tja wat heb ik te verliezen... :+

Ik wil je niet bang maken hoor. Maar ik heb mijn vorige telefoon nooit laten vallen. Wel het scherm in honderden stukjes. Reparatie man gaf ook aan dat hij zeker niet gevallen was en dat hij nog nooit zo'n scherm had gezien. Is waarschijnlijk Door de kou gekomen. Ik ging de hond uitlaten en stopte een hele telefoon in mijn zak en toen ik terug kwam lag het scherm in honderden stukjes.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 01:20

Ohh oke

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:24

Maar ik weet niet wat voor glas de P7 heeft, neem aan beter dan mijn 8S van 2 jaar geleden ;)

Overigens wil ik je niet overtuigen een telefoon niet te nemen, wilde zelf eerst ook de P7. Maar wil enkel iets meegeven om mee te nemen in je overweging. Zeker na mijn Top ervaring met gebroken glas :(

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 01:35

Oke bedankt :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:12

Gewoon lekker voor de Huawei gaan, niks mis met dat merk. Mijn P6 doet niet onder voor de Samsung die ik hiervoor
had, ik ben na bijna een jaar nog meer dan tevreden :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:19

Je zou ook eens naar de LG kunnen kijken. Ik heb nu de G3 en daarvoor de G optimus. Zeer mooie telefoons van een goede kwaliteit en ik betaal nu 26 euro per maand. Nu heb ik ook wel een ultra luxe telefoon maar er zijn andere versies die wellicht wat goedkoper uitpakken . Mijne filmt bijvoorbeeld in UHD en maakt foto's van 13 MP. Geluid is zeer mooi en beeldscherm is een quad HD. Super helder dus. Scherm is 5.5 inch!! In veel opzichten vind ik de LG beter en mooier als Samsung maar dat is ook smaak.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 09:36

ProudJustify schreef:
Gewoon lekker voor de Huawei gaan, niks mis met dat merk. Mijn P6 doet niet onder voor de Samsung die ik hiervoor
had, ik ben na bijna een jaar nog meer dan tevreden :)

Dankjewel! ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 09:36

Kermis schreef:
Je zou ook eens naar de LG kunnen kijken. Ik heb nu de G3 en daarvoor de G optimus. Zeer mooie telefoons van een goede kwaliteit en ik betaal nu 26 euro per maand. Nu heb ik ook wel een ultra luxe telefoon maar er zijn andere versies die wellicht wat goedkoper uitpakken . Mijne filmt bijvoorbeeld in UHD en maakt foto's van 13 MP. Geluid is zeer mooi en beeldscherm is een quad HD. Super helder dus. Scherm is 5.5 inch!! In veel opzichten vind ik de LG beter en mooier als Samsung maar dat is ook smaak.

Dankje! :)

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:44

Janine1990 schreef:
Yvank_ schreef:

Nope, alleen connecties in die business. Via via gevraagd aan een groot bedrijf die dat werk voor hun klanten afhandelt. Dat zegt mij meer dan persoonlijke ervaring. Zij leveren telefoons in heel Nederland (voornamelijk bedrijfsleven) waardoor ze die ervaringen hebben. Ik heb zelf drie maanden rondgelopen met een kapot scherm, voor mij en mijn portemonnee geen probleem. Daarom vind ik een persoonlijke ervaring zo relatief. Zo'n bedrijf kan onderscheid maken in de merken. Letterlijke woorden waren: Samsung of Apple, de rest is een en al ellende wat betreft reparaties en hardware problemen.

Tinkers4ever, Dank voor de correctie. Mijn opleiding heeft niets te maken met aftersales, zo was de uitleg en benoeming van bovengenoemd bedrijf ;)

Ik ben zelf werkzaam in deze sector en kan je wel vertellen dat bovengaand echt niet zo zwart wit is. Wij hebben de ervaring dat de in jouw ogen B merken geen mindere service bieden. Samsung is geregeld drama duurt erg lang en gooien het vaak op eigen schuld. Apple is stuk beter.

Ik heb het hier dan wel over de consumenten sector.

Moraal van het verhaal, ts er is geen enkele reden om niet voor de Huawei te gaan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 10:54

Tinkers4ever schreef:
Janine1990 schreef:

Ik ben zelf werkzaam in deze sector en kan je wel vertellen dat bovengaand echt niet zo zwart wit is. Wij hebben de ervaring dat de in jouw ogen B merken geen mindere service bieden. Samsung is geregeld drama duurt erg lang en gooien het vaak op eigen schuld. Apple is stuk beter.

Moraal van het verhaal, ts er is geen enkele reden om niet voor de Huawei te gaan.

Dankjewel!! Ik vind de lg optimus g ook erg mooi. Maar ik wacht de winkel af. Wat hun zeggen voor het zelfdegeld hebben ze dadelijk helemaal geen huawei's op voorraad. :) dank jullie wel allemaal!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:59

Ik ben van mening dat er betere telefoons zijn dan de huawei p7 in dezelfde prijscategorie. En geen samsung dan.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:04

Ik heb ook een Huawei iets anders.
Huawei Honor 3C zeer fijne en snelle telefoon. 5 inch scherm quad core processor. Nog nooit vast gelopen maakt goede foto's 8 mp achter en 5 mp voor
Ik denk dat de Huawei Honor 6 ook wel wat voor je is. Is nog een stukje sneller.
Huawei p7 raad ik je echt aan

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:19

Ben van een Samsung s4 naar een Huawei honor 3c gegaan. Enige nadeel is de 3G ten opzichte van de 4G maar verder loopt hij niet vast zoals mn Samsung en is hij ook behoorlijk snel, accu gaat veel langer mee dan mn Samsung. En de prijs is stukken leuker dan Samsung.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 11:37

Oke dankje wel! :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:26

Fijn dit topic! Mijn abbo loopt in februari af en ben ook van plan om een Huawei te nemen!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:29

Ik heb na heel wat twijfelen een huawei ascend G7 genomen en ben er heel blij mee.
Mijn accu doe ik echt absurd lang mee ( 3 dagen) en verder voldoet de telefoon aan mijn eisen.
Ik kom van een samsung galaxy advance en heb de telefoon nu bijna 2 maanden.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 15:19

Oke zou ik mschien foto's mogen van jullie telefoons?? Ik vind een lg optimus g ook heel mooi!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:24

Tinkers4ever schreef:

Geen idee wat het verschil is, hoeveel meer invloed zal het soort klant hebben op het merk?

Overigens heb ik het nergens over B merken, ik zou LG, Sony, Huawei nooit B-merken noemen! Ze hebben allemaal hun eigen topmodellen en variaties daarop. Samsung heeft ook een Galaxy Core of iets? Ik weet het niet meer, zelf niet gehad, maar dat noem ik een B-model. Terwijl ik de Galaxy S serie, de G serie van LG, de P serie van Huawei en de Z serie van Sony allemaal A-modellen noem.

Ik heb mijn Galaxy S4 in november aangeschaft, ik ging naar de winkel met het idee terug te komen met een Huawei Ascend P7 of een LG G2. Eerst naar de Vodafone winkel (zit bij Vodafone en wilde bij Vodafone blijven) waar een arrogante bal eerst aangaf nooit een G2 te hebben verkocht bij Vodafone en dat ik dan naar een andere winkel moest. Toen ik vroeg naar de Ascend P7, wilde hij me die ook liever niet 'aansmeren'. Toen ik vroeg wat hij me dan aanraadde kwam hij meteen met de S4. Die wilde ik nog steeds niet. (dit was overigens na dat telefoontje van mijn collega met dat bedrijf, die ook de S4 aanraadden)
Ben vervolgens naar de BelCompany gegaan, omdat ik daar al twee keer eerder goed ben geholpen. Een vriendelijke man legde mij dus uit dat Huawei niet zijn favoriet was en hij die liever niet verkocht aan iemand met mijn budget (slechte after sales, of hoe jij het ook noemde :o ), toen vroeg ik naar de LG G2, die had hij zelf een maand gehad en vond hij een rampzalige telefoon (niet vanwege die knopjes op de achterkant overigens), die ook snel gebreken vertoonde.
Toen ik vroeg wat hij mij aanraadde was het wederom de S4 in mijn budget. Het was de beste telefoon die ik kon krijgen met abonnement dat ik zou nemen (smart 500).