minderjarig en een rechtzaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: minderjarig en een rechtzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:41

Wat een verhaal zeg. Veel strekte in deze situatie. Je kan ook altijd slachtofferhulp benaderen voor vragen. Zij zijn er niet alleen voor als je iets traumatisch hebt mee gemaakt. Ook voor dit soort situaties kunnen ze je informatie geven.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:48

Hé TS, wat een verhaal!
Ik heb verder niet zoveel advies voor je behalve het negeren om, maar ik wil je wel veel sterkte wensen en houd moed!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:02

Wauw, wat een verhaal! Wat hebben jullie het lang met hem volgehouden zeg! En dan wilden jullie hem alleen maar helpen... Heel goed dat jullie aangifte hebben gedaan! Maak je geen zorgen om een eventuele rechtszaak, zo te horen heb je genoeg lieve mensen om je heen die jou kunnen steunen. Veel succes!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:02

Jeejtje TS kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

en vind het heel knap van je dat je het verteld heb! Zelf bijna 5 jaar met iets rond gelopen. Rechtzaak geworden na 5 jaar, rechtzaak verloren. En op eigen kracht een hele fijne psychologe gevonden en met 5 sessies was ik klaar. En lucht het heel erg op.

voor mij hielp praten met de psycholoog heel goed. Maar ik kon hier met familie niet over praten.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:05

Wat een naar verhaal.

Ik ben regelmatig bij rechtszaken en weet er het een en ander vanaf.

In principe is je verklaring bij de politie voldoende, naast ander bewijs.
Je krijgt een melding van de zitting. Tenzij de rechter wil dat je komt, hoef je niet te komen. Wil je wel kijken, maar niet zeggen (als getuige beëdigd worden)? Ook prima. Je kunt ook na de zitting bellen naar de strafgriffie om te vragen wat het vonnis is. Daarbij ga ik ervanuit dat het een politierechter zaak is, waarbij doorgaans direct mondeling uitspraak wordt gedaan. Is dat niet het geval, dan wordt na twee weken uitspraak gedaan.

Het feit dat je minderjarig bent maakt niet dat je ongeloofwaardig bent. Wel kan het zijn dat als je een schadevergoedingvordering in wilt dienen in het strafgeding, je (denk ik) een wettelijke vertegenwoordiger (ouder) nodig hebt om dit voor je in te dienen.
Zover is het echter nog lang niet.. Daarover krijg je ongetwijfeld een brief. Slachtofferhulp kan je helpen en alles uitleggen.

Ik heb halverwege dit jaar nog zaken gedaan die een aantal jaar oud zijn, dus het kan best zijn dat het nog een poos gaat duren voor de zitting is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:12

:(:)

Slachtofferhulp idd, die kan je ook helpen met de begeleiding van dit hele proces. :j Jij (en je familie/vrienden) hoeven dit niet alleen te doen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:32

He bah wat een naar verhaal! Zelf heb ik meerdere keren als minderjarige in de rechtbank gezeten, maar niet voor iets wat zo lang heeft geduurd.. Slachtofferhulp heeft mij ontzettend goed gesteund en bij de rechtbank waren ze erg vriendelijk! Ik vond het wel moeilijk dat als je iets anders zei dan de eerste keer dat daar dan kritische vragen over werden gesteld dus probeer je verhaal goed op orde te hebben.

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:34

O bah wat een raar gedoe... Vreselijk dat die man zo doet tegen jou en je omgeving. Ik hoop dat het snel voor je opgelost wordt. Mocht je willen dan kan je altijd naar huisarts gaan om een psycholoog verwijzing te krijgen. Zij kunnen je namelijk ook goed helpen met dit soort dingen. En zij kijken er op een andere manier naar omdat zij niet bij dit alles zijn verbonden...

Hou ons op de hoogte. En denk elke keer als hij je weer lastig valt gelijk melden bij de politie.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:44

Ik heb een paar jaar geleden ook een rechtszaak gehad. Dit was ook een welles/nietes verhaal.
Waar ik toen heel veel aan heb gehad is dat de politie mij geloofde. Als die jaren dat ik angst heb gehad om niet gelooft te worden en dus mijn mond heb gehouden en de politie geloofde mij.
De dader is voor mij vrijgesproken toen die tijd wegens te weinig bewijs/verjaring. Maar dat de politie mij geloofde, daar heb ik heel veel steun aan gehad.

Tijdens deze rechtszaak zijn wij bijgestaan door slachtofferhulp. Welke ik vanuit mijn ervaring alleen maar kan aanbevelen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:46

Pfoe wat een naar verhaal zeg! :(:)
Hopen dat je hem hierna nooit meer hoeft te zien!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:49

Wat een verschrikking zeg..
sommige mensen hebben ze duidelijk niet goed op een rijtje!

Ik kan ook slachtofferhulp aanraden, die kunnen je alles heel goed uitleggen :)

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 02:05

Phoe, wat een verhaal. Heel erg veel sterkte! :(:)

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 02:15

Pff wat erg dat je dit allemaal moet meemaken.. Heel veel sterkte in ieder geval, het gaat goed komen!

pirate22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 13:07

Ik ben inderdaad gebeld door slachtoffer hulp, op het moment dat ze mij belden overvielen ze mij een beetje en heb ik afgesproken dat ik het eerst met mijn vader zou overleggen wat we gingen doen.

Maar die heeft het op dit moment een beetje te druk met zijn werk en ons bedrijf. Die man heeft namelijk die mailtjes vanaf zijn werk verstuurd... En aangezien ze op een Amerikaans bedrijf werken is dat absoluut verboden.

Op dit moment gaat het redelijk goed met mij, ik kan ondertussen met meerdere mensen in het dorp hier over praten. En hoef op dit moment niet bang te zijn dat ik hem tegen kom omdat hij nog in Thailand zit. Alleen ben ik bang dat als hij op 3 januari terug is, dat hij weer zal gaan beginnen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:11

Heftig verhaal ts..

Ik kan het verkeerd interpreteren, en dat bedoel ik niet rot voor jou.. Maar als ik jouw verhaal zo lees, krijg ik een beetje de bijsmaak dat je ouders wel erg halfslachtig hebben gehandeld om deze "meneer" bij jou uit de buurt te houden..

Lees ik dit verkeerd? Want als zoiets mijn kind zou gebeuren dan had ik toch wel heel anders ingegrepen..

pirate22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 13:22

nine1987 schreef:
Heftig verhaal ts..

Ik kan het verkeerd interpreteren, en dat bedoel ik niet rot voor jou.. Maar als ik jouw verhaal zo lees, krijg ik een beetje de bijsmaak dat je ouders wel erg halfslachtig hebben gehandeld om deze "meneer" bij jou uit de buurt te houden..

Lees ik dit verkeerd? Want als zoiets mijn kind zou gebeuren dan had ik toch wel heel anders ingegrepen..

IK begrijp uw reactie heel goed, en heb dit ookal vaker te horen gekregen. Mijn vader en opa wilden het eerst zelf oplossen omdat, ze ook wel zagen dat hij niet helemaal in orde was. En omdat hij een collega was van mijn vader en mijn vader werk en privé graag gescheiden houd.

Ik denk dat mijn ouders echt wel hun best hebben gedaan om het zo goed mogelijk te proberen op te lossen. Maar ik moet toegeven dat ik van veel mensen hoor dat ze hem al veel eerder een "dreun" zouden hebben verkocht of naar de politie zouden zijn gestapt...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:33

Ik ben geen u.. Dan voel ik me oud.. :p

Ja daar zeg je ook alweer zowat.. Maar toch, imo hadden ze iets duidelijker hun statement mogen maken tegen deze "meneer", zodat jij er niet zo zwaar onder hoefde te lijden..

Maargoed, gedane zaken nemen geen keer, dus ik wil je heel veel sterkte wensen.. Ik kruip weer onder mijn meeleessteen..

Louis71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:58

Laat ik ook maar weer eens een reactie plaatsen , met onze eigen sorres weten we ondertussen een beetje hoe krom de rechtsstaat werkt in ons fijne kikker landje..

Allereerst gezegd dat je een dapper meisje bent, en ook pienter zat ( gezien dat je je moeder belde toen je hem tegenkwam )
Vergeet ook niet de recordfunctie van je foon, kan ooit eens van pas komen.

Bewaar alle mails en sms berichten , vraag alles op schrift . Want technisch gezien heb je nu niks. Idd alleen een wellus/nietus verhaal. Zorg dat je nooit alleen bent of dat de mogelijkheid er is dat hij je bij je paarden opzoekt. Als je hem uit je leven kan bannen zal de tijd het meeste oplossen en zal hij een ander stalken. Dit soort types kunnen niet normaal functioneren .

Het cliché dat de meeste agressie/intimidatie/ aanranding e.d. uit de direkte kennissenkring komt, druipt echt uit dit verhaal. Gevaarlijk ventje als je het mij vraagt..Let maar goed op jezelf en schrijf idd voor jezelf alles duidelijk op

Sterkte en good luck.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:09

Wat louis71 zegt is ook heel goed idd!!

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:26

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:42

Jeetje wat een naar en bizar verhaal, heel veel sterkte TS!

pirate22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:34

Louis71 schreef:
Laat ik ook maar weer eens een reactie plaatsen , met onze eigen sorres weten we ondertussen een beetje hoe krom de rechtsstaat werkt in ons fijne kikker landje..

Allereerst gezegd dat je een dapper meisje bent, en ook pienter zat ( gezien dat je je moeder belde toen je hem tegenkwam )
Vergeet ook niet de recordfunctie van je foon, kan ooit eens van pas komen.

Bewaar alle mails en sms berichten , vraag alles op schrift . Want technisch gezien heb je nu niks. Idd alleen een wellus/nietus verhaal. Zorg dat je nooit alleen bent of dat de mogelijkheid er is dat hij je bij je paarden opzoekt. Als je hem uit je leven kan bannen zal de tijd het meeste oplossen en zal hij een ander stalken. Dit soort types kunnen niet normaal functioneren .

Het cliché dat de meeste agressie/intimidatie/ aanranding e.d. uit de direkte kennissenkring komt, druipt echt uit dit verhaal. Gevaarlijk ventje als je het mij vraagt..Let maar goed op jezelf en schrijf idd voor jezelf alles duidelijk op

Sterkte en good luck.

ontzettend bedankt voor je berichtje.

De dingen die wij hebben gegeven aan de politie zijn e-mails, sms'jes, brieven en chat gesprekken van mij en mijn vriend die gedetailleerd vertellen wat er op bepaalde dagen en tijden is gebeurd ( ik en mijn vriend sturen elkaar elke dag een soort van dag verslag via Facebook chat). Veder heb ik mijn verhaal ingeleverd, mijn moeder,vriend, vriendin die er 2 keer bij is geweest toen hij uit zijn dak ging en mensen die hem ook een tijdje hebben ondersteund.

Ik en mijn ouders proberen er zo vaak mogelijk voor te zorgen dat ik niet alleen ben. En mocht ik hem nog een keer tegen komen dan probeer ik hem op te nemen, maar dat durf ik denk ik alleen als er nog iemand bij mij is anders bel ik meteen mijn ouders of de politie...

Het probleem met onze paarden is alleen dat ze niet op een pensionstal staan, maar gewoon op een weiland. De mensen die rondom het weiland wonen heb ik alles verteld en hebben beloofd een oogje in het zeil te houden. Mocht hij mij daar tegen opzoeken ga ik ook direct naar hun toe, als ik alleen ben.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:52

Ik denk dat je vragen met dit topic wel beantwoord zijn, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen in je rechtszaak!
:(:)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:08

Jeetje wat een heftig verhaal, maar knap dat je hier mee naar de politie bent gegaan!. TS echt heel veel sterkte :(:)

pirate22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 14:39

ontzettend bedankt voor alle berichten en reactie's, op dit moment moet die man samen met mijn vader gaan praten met de allerhoogste baas die er is op het werk.... Mijn vader wilde liever geen gedoe omdat er 30 mensen worden ontslagen op zijn werk dit jaar. Ik hoop daarom dat het goed gaat het gesprek, het lijkt me vreselijk voor mijn vader als hij word ontslagen hierdoor.... Mijn moeder verteld mij dit nu pas, nu snap ik ook heel erg goed waarom mijn vader hem altijd die kansen gaf.